Toon posts:

Probleem unlocken Duron en Thunderbird

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ok hier is het probleem. Overklokken is niet echt nieuw voor mij, begon jaar of 3 terug. Pentium 75 op 90 Mhz ! >:) Daarna Pentium 166 op 200 Mhz, Celeron 300 op 450 Mhz (SLOT)1, Celeron 400 op 500 Mhz (PGA), bla, bla, bla. Maar nu...

Ik heb een Asus A7A266 moederbord en een Thunderbird 1Ghz processor. Heb de topics gelezen over unlocken enz. en na overwegen toch aan de slag gegaan. |:( (I had done this before) Ok, L1 puntjes met elkaar verbonden met potloodstreepjes. Werkte niet.

2e poging streepjes weggegumd en opnieuw netjes zitten kleuren. Ik kan nog lang doorgaan zo, maar in iedergeval na 12 pogingen nog steeds geen unlockte multipliër sterker nog... Als ik m'n pc aanzet krijg ik zwart beeld en verder niks. Geen piepjes, hoor alleen HD, DVD, Writer en floppy. Verwissel ik de Thunderbird 1Ghz met m'n Duron 800 Mhz, dan doet m'n pc het weer.

*Is m'n Thunderbird vertrokken naar de eeuwige CPU velden of is er nog hoop ?

Ik heb trouwens de streepjes weer weggegumd en zo veel mogelijk geprobeerd schoon te maken. Ook statische elektriciteit sluit ik uit, want als er iemand voorzichtig is met statische elektricieteit dan ben ik dat. *D Maar niets lijkt te helpen !!!

Nu met mijn Duron heb ik het een paar keer geprobeert met verschillende potloden, maar niks schijnt te helpen. Duron 800 Mhz loopt nu trouwens op 928 Mhz wel stabiel, hoger krijg ik 'm niet ! Ik kan het nog wel proberen met dat spul wat ze gebruiken voor de achterruit van je auto. Bison Zilverlijm ofzo ? :?

Iemand een idee ?

Verwijderd

Waarom moeten die dingen sowieso unlockt worden :? Je kunt toch maar ca. 40% oc'en (xtreme gevallen daar gelaten) Je kunt toch gewoon je FSB en je voltage opkrikken en klaar :?

Of begeef ik "arme celeroner" me nu op glad ijs ;)

Verwijderd

je vcore omhooggooien bij de duron wil wel helpen

Verwijderd

Gebruik een erg dun vulpotlood ofzo, die zijn vaak dunner dan de standaard HB potloden. Maar het kan best dan je Duron niet hoger wilt zonder vcore verhoging. Mijn P4 wil ook niet meer dan 16% hoger zonder vcore verhoging, en dat is niet instelbaar in de BIOS of op het mobo... Probeer je FSB maar eens, misschien helpt dat.

• DaManiac
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04-07 08:45
Op vrijdag 22 februari 2002 03:13 schreef didaaf het volgende:
Waarom moeten die dingen sowieso unlockt worden :? Je kunt toch maar ca. 40% oc'en (xtreme gevallen daar gelaten) Je kunt toch gewoon je FSB en je voltage opkrikken en klaar :?

Ja. Mijn celeron 566 loopt makkelijk op 950, dus das een oc van (reken reken) 67,8%!

De oc-baarheid (hmm :D ) van een proc is niet standaard zoveel procent. Het is heel afhankelijk van de standaard fsb, de standaard multiplier en verder de snelheid van de proc ten opzichte van de snelste processor uit dezelfde lijn.

Dus ik zou toch maar proberen te unlocken! Dan haal je die 1000 mhz wel. En ja, ik weet het: fsb overclocken is beter dan multiplier, maar wat boeit het, voor koetjes tellen puur de megahertzen en niet de fsb (aangezien mijn laptop 750@100fsb meer koetjes doet dan mijn p3-733@133fsb...)

En daar komt nog eens bij dat je met multiplier-ocen minder problemen hebt van de rest van je componenten (geheugen, pci-kaarten die te hard lopen) dussuh, geef mij maar een goeie multiplier-oc

(jammer dat intel die gelocked heeft anders liep mijn celeronnetje ook wel op 1000 :D )

• toastingnow
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-08 11:01

uhum....maar 40%... IS toch mooi meegenomen voor minder geld?
Er is toch een prefomance"boost" te zien als je een cpu hebt die bv op 1200 ipv 1000Mhz loopt. Vaak is je mooie videokaart er toch wel blij mee.

Asus P5K Pro, 2 Gb DDR2, Samsung 500 GB HD, XFX Alpha DOG 670Mhz, E8400

• Fireman
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21-10-2025

Fireman

We talk about luxury problems

Als je processor maar een fsb van 100 heeft dan kan die toch niet véél hoger? maar een paar toch?

Bij mij lukt dat in iedergeval niet.

zie sig. en homepage.

Naim Audio SN2 + NDX + Soup (accuton/Thiel)

Verwijderd

Topicstarter
Ok hier is het probleem. Overklokken is niet echt nieuw voor mij, begon jaar of 3 terug. Pentium 75 op 90 Mhz ! Daarna Pentium 166 op 200 Mhz, Celeron 300 op 450 Mhz (SLOT)1, Celeron 400 op 500 Mhz (PGA), bla, bla, bla. Maar nu...
Ha ha heb me vergist, 3 jaar moet zijn ongeveer 5. "Time flies when your having fun !" :P

Maar in iedergeval bedankt voor alle hulp alvast, Duron loopt nu op 942 Mhz en na 24 uur wordt ie ongeveer 49 graden met "standaard" CoolerMaster koeler, maar daar wordt nog aan gewerkt. (Ik ga de CoolerMaster wat aanpassen, pics komen er aan.) :9 De Duron is nog niet geunlocked, dat lukt nog steeds niet. Ga denk ik toch maar dat Bison spul proberen.

Ok alleen ehm ik heb nog geen ideën gehoord over de Thunderbird. "Is this the end ?" :'( Begint er wel een beetje op te lijken, heb echt alles geprobeert ! |:(

• toastingnow
Hm..misschien te ruw geweest met je TB en is er een pootje kromgebogen?

Nog es cleanen met alcohol en twee uurtjes laten staan en dan es proberen.

Verwijderd

Topicstarter
Hmmm, dat ga ik proberen... Alcohol en dan 2 uur laten staan ? Misschien raar, maar ik heb dus al zo iets dergelijks geprobeert maar dan met een vochtig doekje. Vochtig niet nat ! :D Maar wat ik dus zag, het lijkt net alsof het er in trekt ! Klinkt raar, maar het lijkt me sterk dat 't water zo snel verdampt ! :?

Maar in iedergeval bedankt, oh en nee geen kromme pootjes. :P

• toastingnow
Vochtige doek?? Niet vochtig van kraanwater he!!!???

• toastingnow
Op vrijdag 22 februari 2002 16:43 schreef toastingnow het volgende:
Vochtige doek?? Niet vochtig van kraanwater he!!!???
Ennuh dat schoonmaken met alcohol: met een wattenstaafje.

Verwijderd

Op vrijdag 22 februari 2002 10:17 schreef Fireman het volgende:
Als je processor maar een fsb van 100 heeft dan kan die toch niet véél hoger? maar een paar toch?

Bij mij lukt dat in iedergeval niet.

zie sig. en homepage.
Celeron heeft toch ook maar een fsb van 66 en die kun je toch ook op 100 zetten, lijkt mij relatief veel!
En in mijn bios kan het zelfs tot 200, ok je gaat dat nooit redden met bv. alleen al je dan veels te lage voltage. Maar goed dat hele unlock gebeuren wat ik vaak lees bij AMD, ik vroeg mij af of dat nou nodig was.

Verwijderd

Celeron 300a @ 500 :)

Dat waren me nog eens tijden hey :)

Verwijderd

Topicstarter
Celeron 300a @ 500
Dat waren me nog eens tijden hey
Juist de goede ouwe tijd ! Pentium 75 op 90 Mhz, Pentium 166 op 200 Mhz. En blij dat we waren ! :D

Maar je hebt gelijk de Celeron 300a was ook mijn favoriet. FSB op 155 Mhz en gaan met die banaan :9

Maar als laatste vraag eigenlijk, die zilverlijm van Bison of dergelijke dingen. Heb ik dan meer kans van slagen om m'n Duron te unlocken dan met een potlood ?

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-08 13:54

Mentalist

[avdD]

Op zaterdag 23 februari 2002 00:35 schreef HALFSPANJAARD20 het volgende:
Juist de goede ouwe tijd ! Pentium 75 op 90 Mhz, Pentium 166 op 200 Mhz. En blij dat we waren ! :D
Mijn Pentium 75 haalde zonder problemen met standaard voltage en soort 486 koeler (bijzonder klein) zo 120 Mhz >:)

Toen was ik wel blij ja :Y)

Enne, je TB...na 12 keer je koeler installeren en verwijderen wil je weten of ie dood is?

Ga maar eens met een vergrootglas naar je core kijken ;(

Verstuurd vanaf mijn Computer®

• Apestaartje
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09-01-2020

Apestaartje

Nee,geen muis-arm..

Als je het goed doet heeft die Duron volgens mij wel meer kans van slagen met dat "Bison-zaad" ;)

In het verleden had ik ook problemen toen ik met wel tig verschillende potloden heb zitten krassen.
En zowiezo lijkt het me dat die potloodstrepen niet eeuwig goed blijven zitten. (8>

//oftopic?
Ja heerlijk overklocken,heb net een van mijn vele oude pc'tjes een AMD166MMX, op 225Mhz gezet.... op 3,5V wel te verstaan,met orginele koeling.
Was het moederbord-boekje kwijt met de jumpersettings, en kreeg hem eerder maar niet hoger dan op 188Mhz.
Maar kwam maar zo het boekje opeens tegen,en nu even het voltage op maximum gezet,en gaan met dat banaantje. >:)

en blij dat ik ben!!
Hij loopt als een tierelier... :+

X360 Gamertag : betelgeuze Spec 's PC:Sinclair ZX-81 16K-ram --90 min. cassettebandje-- 3Dmark score: 0,00000000000001 ---- Als het niet veranderd ! --- dan blijft het zo ! ---

Verwijderd

jongens, jongens, jongens, de potloodtruc is gewoon heeeel makkelijk uit te voeren als je het GOED doet....

je moet gewoon elke keer het pinnetje (4 of 5) afplakken mat stukjes plakband zodat je de andere zooi niet kan raken. Dit doe je bij elk pinnetje, dus 4 of 5 keer. Dan kun je met ene gerust hart krassen dat het een lieve lust is.

Als je klaar bent, plak je nog een plakbandje over de L1 bruggetjes heen, voor extra zekerheid.

Anders bel je me maar op, of mail je me maar, wil je graag van dienst zijn...

Verwijderd

Topicstarter
Je moet gewoon elke keer het pinnetje (4 of 5) afplakken mat stukjes plakband zodat je de andere zooi niet kan raken. Dit doe je bij elk pinnetje, dus 4 of 5 keer. Dan kun je met ene gerust hart krassen dat het een lieve lust is.
Tnxs dat ga ik dus meteen proberen ! :9
Pagina: 1