[Chello] Limiet...

Pagina: 1
Acties:

• Shaidar
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 02-04 15:01
Ik woon in Leuven, België, dus ik weet niet dat 't ook invloed gaat hebben in Nederland

Uit zeer goede bron heb ik vernomen dat Chello binnekort een download limiet gaat invoeren ...
Blijkbaar gebruiken 1000 van de 300000 klanten 98% van de bandbreedte ..

Ik heb 't gehoord van een kameraad die erbij was bij een 'internal audit' begin deze week.

Meer informatie heb ik ook niet, maar ik zou 't maar een beetje in de gaten houden...

pft. :(

 iPhone 12 Pro 128GB  MacBook Pro (13-inch, 2020, i7, 16GB, 1TB)

• Shaidar
whoops ..

het zou gaan over een maximum van 20 Gb up and down per maand.

(echt dikke bruine ***** als je weet dat ik alleen al deze maand over de 50 Gb zit)

• 8088
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

8088

NaN

Hmmmmmmmhoax ?

The Flat Earth Society has members all around the globe.

• Shaidar
nope.

het spijt me dat ik niet meer en 'officiele' informatie heb ..

Ik hou jullie iig op de hoogte met inside information :)

• senater
  • Laatst online: 06-01-2022

senater

De zak van sinterklaas!

er zit toch al een limiet op

• Shaidar
ja, ik weet niet hoe dat Chello er in nederland uitziet, maar hier in België mag ja zoveel downloaden als je wil...

• 8088
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

8088

NaN

In Nederland precies hetzelfde. Het enige wat gehanteerd wordt is een fair use policy.

The Flat Earth Society has members all around the globe.

Verwijderd

En dat moeten ze maar zo houden & geen limiet

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Op vrijdag 22 februari 2002 02:16 schreef shaidar het volgende:
ja, ik weet niet hoe dat Chello er in nederland uitziet, maar hier in België mag ja zoveel downloaden als je wil...
Dat betekent dus niet ongelimiteerd |:(
Heb je die policy wel eens gelezen?
Zodra jij overlast veroorzaakt, dan kun je een schop krijgen van hen. Dat is heel wat anders als oneglimiteerd.
Bovendien heeft Chello NL al het e.e.a. aan maatregelen aangekondigd, bijv news-leechers aanpakken.

• Ook
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-07 16:25

Ook

Yes I can!

Chello is al bezig een soort van limiet te stellen.

Lees hier maar eens!
[topic=416337]

Wees consequent, maar niet altijd

Verwijderd

't zal eens tijd worden. De downloadrituelen die sommigen hier uitvoeren zijn ronduit a-sociaal te noemen.

Verwijderd

Op vrijdag 22 februari 2002 10:52 schreef Apple het volgende:
't zal eens tijd worden. De downloadrituelen die sommigen hier uitvoeren zijn ronduit a-sociaal te noemen.
Jup

• Shaidar
Op vrijdag 22 februari 2002 10:52 schreef Apple het volgende:
...De downloadrituelen die sommigen hier uitvoeren zijn ronduit a-sociaal te noemen.
In België is het algemeen geweten dat er een paar mogelijkheden zijn (standaardabo's):

-Chello: gelimiteerd op 60 Kb/s, maar geen download limiet. Iedereen weet dat en neemt daarvoor Chello, want zeg nu zelf .. 512kbps, het mag wel sneller gaan. Upload is een miezerige 13/16 Kb/s..

-Telenet: ongelimiteerd, snelheden van 700/800 Kb/s zijn niet zo heel ongewoon, wel afhankelijk van de 'andere' kant natuurlijk. Maar hier hebben ze een downloadlimiet. Zo'n 10 Gb per maand, waarvan 1,5 Gb upload. Ze werken met 'schuivende' 30 dagen, wat erop neerkomt dat je elke dag 10 Gb/30 moet downloaden, anders speel je verkeer kwijt.

-ADSL: valt onder de noemer van telenet...

Chello zit alleen in Leuven, en brussel, waar de studenten zitten dus.

Omdat Chello nu juist geen downloadlimiet heeft, hebben ze zoveel klanten (studenten, en mensen zoals ik). Leuven (waar ik woon) is opgedeeld in 35 segmenten, en dat voor een kleine stad, ik bedoel: niemand heeft daar last van als ik constant download.

Om dat asociaal te noemen, gaat wat té ver.. ik betaal 50 € per maand, dus ik gebruik alleen waar ik voor betaal, zonder de andere mensen te storen.

• Kjev
  • Laatst online: 02-01-2024
Interessante info... lijkt me alleen sterk dat Chello een limiet heeft van 60 KB/s, dat zal wel gewoon de gemiddelde maximumsnelheid zijn door alle leechende studenten :7.

Snelheid is als het goed is gecapped op 1.5 Mbit.
Op vrijdag 22 februari 2002 08:52 schreef DelphiX het volgende:
En dat moeten ze maar zo houden & geen limiet
Dat lijkt me inderdaad een goed advies :+.

Een limiet lijkt me sowieso geen goed idee. Ik bedoel, ik down- en upload ook wel eens wat, maar dat is zeer onregelmatig. Soms doe ik een week alleen maar surfen, dan ineens download ik een nieuwe Linux-distributie of af en toe eens een film. Toch vind ik dat ik juist daar die verbinding voor heb. De aanpak van de Top-300 o.i.d. vind ik dan ook veel beter, want daar hoor ik toch niet bij :).

• Shaidar
Op vrijdag 22 februari 2002 13:10 schreef Kjev het volgende:
Interessante info... lijkt me alleen sterk dat Chello een limiet heeft van 60 KB/s, dat zal wel gewoon de gemiddelde maximumsnelheid zijn door alle leechende studenten :7.

Snelheid is als het goed is gecapped op 1.5 Mbit.
[..]
Neen. Het is altijd 60 Kb/s. Ik heb gewerkt bij verschillende bedrijfjes in Brussel, in een zone waar dan weer geen studenten zitten, en daar is het evensnel .. ow .. traag.

Hier in België is het zo dat men weet dat chello niet snel is, maar dat er geen limiet op staat! Zoals ik al zei, is dat de reden waarom ze in Leuven en Brussel zoveel klanten hebben.

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14-08 12:38

Crazy D

I think we should take a look.

Op vrijdag 22 februari 2002 13:10 schreef Kjev het volgende:
Een limiet lijkt me sowieso geen goed idee. Ik bedoel, ik down- en upload ook wel eens wat, maar dat is zeer onregelmatig.
Je zit dan ook wel bij een _heel_ slechte provider IMHO als ze je direct afsluiten als je toevallig 1 keer boven de limiet uitkomt. Die stoere verhalen van "ik sta in de top 300" of "mailtje van abuse" blah blah, dat komt echt niet omdat ze toevallig 1 maandje wat meer hebben gedownload. En als dat wel zo is, dan is het echt een gigantische 'overtreding' op de limiet (zie het als met te hard rijden in de auto, als jij op een 80 km weg 120 rijdt ben je op zich wel de lul, maar als dat de allereerste keer is valt het nog wel mee. Als ze jou op diezelfde 80km weg met 250 pakken ben je gewoon superzwaar de lul, ook al is dat de 1e keer dat je te hard rijdt).

Exact expert nodig?

Verwijderd

edit/ foutje verkeerde posting \

Verwijderd

Ik vind het op zich wel terecht dat ze die leechers aanpakken. Even rekenvoorbeeldje:

maximum snelheid chello = 1,5 MBit = 192 KBps (theoretisch)

192 KB per seconde = 619200 KB per uur = 675 MB per uur
675 MB * 24 = 16200 MB per dag = 15,82 GB per dag
15,82 GB * 30 = 474 GB per maand

Nu is die 192 KBps theoretisch. Stel dat je vanaf de chello nieuwsserver 100 KBps haalt constant. Dan zit je in een maand tijd als je constant aan het leechen bent op (474 / 192) * 100 = 247 GB per maand.

Nu denk je misschien, dat is overdreven, maar ze zijn er echt volgens mij, mensen die 24 uur lopen te lurken aan diverse nieuwsgroepen. Stel dat je dan 100 tot 300 mensen in je netwerk hebben met zulk excessief dataverkeer, vind ik het niet vreemd dat die nieuwsservers van chello zulke slechte performance geven. Vind het daarom ook niet meer dan terecht dat ze deze mensen waarschuwen.

• B0MBACI
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

B0MBACI

Ben© Tweaker

hOAX

• AMDFreak
  • Laatst online: 14-08 16:51

AMDFreak

Intel is zo..

Dit zou misschien wel iets beter worden voor chellow.. sneller internet enz.. :)

9x Jinko 420Wp = 3780wp - Zuid 35 | Kia EV3 GT-BusinessLine 83kWh

Pagina: 1