Hardeschijven stiller maken?!

Pagina: 1
Acties:

• Audi_S2
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23-12-2025

Audi_S2

Jetzt BMW Fahrer :-o

Topicstarter
Ik heb een Chieftech tx-103 kast met 3 WD hardeschijven, waarvan 2 x 7200rpm (80 en een 40 gb) en 1x 5400rpm (30gb).
Deze hardeschijven zijn nu nog het enige wat lawaai maakt in mijn kast. Dit komt door resonanties en de hoge pieptoon v/d schijven :( Kan ik door een case mod of rubberophanging of silentdrive deze schijven stil maken? Hoe zorg ik dat ze niet te heet worden. Iemand originele ideeen?

Das Schönste in einem S2, ist das Gefühl, ihn zu fahren. Specs

Verwijderd

hier is laatst nog een topic over geweest..ophangen is een optie, wel naar ivm vervoer (maar voor sommigen geen bezwaar) beetje rubber tussen hd en rack wil ook al flink helpen...

Verwijderd

Ik had de hd van me server (Quantum Firebaal 7200rpm) in een Handdoek gewikkeld in me kast liggen. Ga niet zeggen dat het goed is voor het ding....maar stil is het zeker.

Denk dat je met zo'n silent drive tegen dezelfde problemen aanloopt: Koeling.

Je moet maar eens ff de search gebruiken, zijn wel meer topics over geweest!
^ djdisease was me voor ;)

Verwijderd

Heb je dit al geprobeerd:

http://www.storage.ibm.com/hdd/support/download.htm

de IBM-Feature Tool (Maakt zelf boot-disk aan)

Hiermee kun je de drive Automatic Acoustic Management settings veranderen.

Dit heeft nauwelijks effect op de snelheid maar kan een groot verschil in geluidsproduktie opleveren. (Helemaal als dat bij de schijven uitgeschakeld staat - ideaal bij mij = 253/253)

Verwijderd

Nu maar afvragen of ie die IBM tool ook op z'n WD hardeschijven kan gebruiken ;)

Verwijderd

Op vrijdag 22 februari 2002 01:57 schreef Flipke het volgende:
Nu maar afvragen of ie die IBM tool ook op z'n WD hardeschijven kan gebruiken ;)
Geen enkel Probleem!

Ik heb hem met Maxtor en Western Digital gebruikt.

IBM heeft zelfs update's gemaakt omdat eerdere versies Problemen hadden met WD-Schijven.

Je kunt het zonder problemen gebruiken hoor!

• Stropdas
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-07 20:06

Stropdas

Insert subtitle here

Op vrijdag 22 februari 2002 01:52 schreef RolfLobker het volgende:
Heb je dit al geprobeerd:

http://www.storage.ibm.com/hdd/support/download.htm

de IBM-Feature Tool (Maakt zelf boot-disk aan)

Hiermee kun je de drive Automatic Acoustic Management settings veranderen.

Dit heeft nauwelijks effect op de snelheid maar kan een groot verschil in geluidsproduktie opleveren. (Helemaal als dat bij de schijven uitgeschakeld staat - ideaal bij mij = 253/253)
Dat management heb ik gelijk aangezet toen ik mijn 60gig-schijf van ze binnen had. Die waren toch al snel genoeg dus 10/15% minder preformance maakt me niet zoveel uit, nu hoor je ze niet meer seeken. Maar hij blijft herrie maken, je kan een 7200rpm niet met een progje instellen dat ie op 5400 draait

Honda VFR800fi '99 | Volvo S60 '04

Verwijderd

gewoon een subtiele klap geven, dan crashed die een beetje en loopt die vanzelf langzamer >:)

• navyseal44
  • Laatst online: 31-07 08:49
Die silent drive heb ik ook naar zitten kijken maar die is volgens de leverancier alleen geschikt voor 5400rpm schijven :(

Ik zit zelf nl. ook met 2 10.000rpm vliegmachines in m'n kast en die krijg ik ook maar slecht het zwijgen opgelegd...

• ernst
  • Laatst online: 04-08 16:43
je kan ze ook aan post elastieken hangen :Y)
of wat ik binnenkort wil gaan maken.... een mdf doosje met wat acoustisch noppen schuim en aan de boven kant een uitstekend koel lichaam (wel goed dichtkitten nat.):7

Every day is a start of something new, and every evening ends with the splendid dawn of a new day

• QBiT
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22-06 21:32
Je kunt een hd ook stiller maken door em in een hd cooler te proppen. Zo eentje die er dus helemaal om heen zit zodat je 3,5" een 5,25" word. klinkt raar, maar daar worden ze ook stiller van. Je zou bijvoorbeeld die coolermaster hd cooler kunnen gebruiken, maar die is alleen een beetje duur, 30 euro ofzo. ik heb er ooit eens een review gelezen van een paar van die dingen, weet alleen niet meer waar : www.google.com ;)

• Stropdas
  • Laatst online: 06-07 20:06

Stropdas

Insert subtitle here

Op vrijdag 22 februari 2002 09:09 schreef QBiT het volgende:
Je kunt een hd ook stiller maken door em in een hd cooler te proppen. Zo eentje die er dus helemaal om heen zit zodat je 3,5" een 5,25" word. klinkt raar, maar daar worden ze ook stiller van. Je zou bijvoorbeeld die coolermaster hd cooler kunnen gebruiken, maar die is alleen een beetje duur, 30 euro ofzo. ik heb er ooit eens een review gelezen van een paar van die dingen, weet alleen niet meer waar : www.google.com ;)
Dat heb ik ook gehad, vandaar dat ik ze nu vele herrie vind maken ;) maar ik ga ze er niet terug instoppen. Liever een betere oplossing met schuim en koelblokken oid :D

Honda VFR800fi '99 | Volvo S60 '04

• QBiT
  • Laatst online: 22-06 21:32
Op vrijdag 22 februari 2002 02:00 schreef RolfLobker het volgende:

[..]

Geen enkel Probleem!

Ik heb hem met Maxtor en Western Digital gebruikt.

IBM heeft zelfs update's gemaakt omdat eerdere versies Problemen hadden met WD-Schijven.

Je kunt het zonder problemen gebruiken hoor!
Weet je ook welke hds ondersteund worden ? ik zie net namelijk een pdfje onder aan de pagina waarin staat dat hij alleen IBMs ondersteund. En ik wil het eerst ff zeker weten voordat ik mn schijf naar de klote help.

edit : op de pagina geeft IBM meerdere malen aan dat alleen het progje alleen geschikt is voor IBM schijven. Volgens the user guide krijg je een foutmelding al de schijf het niet ondersteund ..... toch maar ff proberen dan

• AOC
  • Niet online

AOC

http://www.modding.net/review.asp?ReviewID=36

Check de link

Een tuturial om je HD stil te maken :D
Word wel ff wat sleutelen :)

Verwijderd

Op vrijdag 22 februari 2002 01:34 schreef Audi_S2 het volgende:
Ik heb een Chieftech tx-103 kast met 3 WD hardeschijven
...
Iemand originele ideeen?
Kijk eens op http:/www.comex-sales.com/dutch/ncframe.htm
Daar bieden wij dempmateriaal voor Chieftech kasten én harddisk-ophangingen aan.

Verwijderd

Op vrijdag 22 februari 2002 09:15 schreef QBiT het volgende:

[..]

Weet je ook welke hds ondersteund worden ? ik zie net namelijk een pdfje onder aan de pagina waarin staat dat hij alleen IBMs ondersteund. En ik wil het eerst ff zeker weten voordat ik mn schijf naar de klote help.

edit : op de pagina geeft IBM meerdere malen aan dat alleen het progje alleen geschikt is voor IBM schijven. Volgens the user guide krijg je een foutmelding al de schijf het niet ondersteund ..... toch maar ff proberen dan
Ik heb m.b.v. de feature-tool van IBM Accoustic Management bij harde schijven van Maxtor en Western Digital succesvol veranderd.
Overige schijven kun je het volgens mij ook mee doen maar daar heb ikzelf geen ervaring mee.

• Gman
  • Laatst online: 14-03 20:42
Op vrijdag 22 februari 2002 08:54 schreef Stropdas het volgende:

[..]

Maar hij blijft herrie maken, je kan een 7200rpm niet met een progje instellen dat ie op 5400 draait
Daar koop je ook geen 7200 voor heh!!!

Bij IBM schijffies kan je acoustic management variabel instellen!!!
Kijk ff of dat ook bij andere schijven kan, ik ben benieuwd.

Het kan ook zijn dat er een schroefje beetje los zit ofzo.

Verwijderd

In mijn toshiba desktop zat een seagate schijfje. Die HD was helemaal ingepakt in rubber, net zoiets als een fietsband alleen in een special mal. Nu heb ik er een andere HD in zitten en die maakt idd een pokke herrie. Kga dit weekend mij HD maar eens verpakken in een fietsband en dan met de bodem aan de kast vast schroeven.

• VeldKoe
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
ik had heel veel muismatjes die ik niet gebruikte.. en aangezien ik toch een langzame hd kan ie wel tegen wat extra warmte, dus heb ik em in ongeveer 10 muismatjes gewikkeld :P heerlijk stil nu
(maakte echt een enorm HARD geluid, quantum bigfoot 12 gb/ATA33(zucht))

• Oxi
  • Laatst online: 14-11-2022

Oxi

Op vrijdag 22 februari 2002 14:08 schreef Gman het volgende:

[..]

Daar koop je ook geen 7200 voor heh!!!

Bij IBM schijffies kan je acoustic management variabel instellen!!!
Kijk ff of dat ook bij andere schijven kan, ik ben benieuwd.

Het kan ook zijn dat er een schroefje beetje los zit ofzo.
Ik kan me vergissen natuurlijk maar is acoustic management niet overbodig? Tenminste als je er alleen de geluids productie mee kunt veranderen. Dan zet je em altijd om zn stilst. Dit zal dus wel niet. Je kunt kiezen dus je zult wel wat inleveren voor die paar decibels minder. Maar wat?

I wouldn't give his troubles to a monkey on a rock

Pagina: 1