Toon posts:

terug brengen?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
als je een hardware onderdeel, zeg een slot 1-->fcpga convertor koopt.
je gebruikt deze niet moet je deze tog gewooon binnen 8 dagen terug kunnen brengen en dan je geld of een tegoed kbon krijgen?
hij zit nog gewoon in de originele verpakking

• Rick2001
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09-08 01:10

Rick2001

9950X delidded en direct die

Ja, ze moeten minstens een tegoed bon regelen.
De meeste goede zaken doen hier ook niet moeilijk over omdat ze weten dat je in je recht staat.

MESHIFY 2XL - MSI X670E CARBON - 9950X - 32GB DDR5 LEXAR 6400 - RX 9070 - GIGABYTE M32UC 4K 160HZ - ALPHACOOL UT60 420 & 360 & 1080 - LAING DDC1+ - TECHN CPU - CORSAIR AX850 - 3x9100PRO 4TB - 2x850PRO 2TB - U.2 7.68TB + OPTANE P5800X + KINGSTON G5 8TB

Verwijderd

Topicstarter
precies ik dacht dat dus ook alleen deze winkel wil het niet terug nemen.
de winkel is red computers in amsterdam
normaal bij een mycom kan ik alles terug brengen wat ik maar wil zelfs als het al gebruikt is.
waar kan ik heen om dit op te lossen de baas is nooit aanweezig moet altijd gebeld worden.

• Rick2001
  • Laatst online: 09-08 01:10

Rick2001

9950X delidded en direct die

Als ze echt moeilijk gaan doen moet je een beetje beginnen te dreigen met de Consumenten Bond. Dan draaien ze echt wel bij hoor.

MESHIFY 2XL - MSI X670E CARBON - 9950X - 32GB DDR5 LEXAR 6400 - RX 9070 - GIGABYTE M32UC 4K 160HZ - ALPHACOOL UT60 420 & 360 & 1080 - LAING DDC1+ - TECHN CPU - CORSAIR AX850 - 3x9100PRO 4TB - 2x850PRO 2TB - U.2 7.68TB + OPTANE P5800X + KINGSTON G5 8TB

Verwijderd

of zeg dat hun naam op tweakers.net wordt gezet! :9 :9 :9

Verwijderd

Topicstarter
al gezegd over de consumenten bond. de verkoper vond het ook raar van zijn baas dat ie nix terug mocht geven en gaf toe dat het slechte service was :S
maja consumenten bond dan maar he prutswinkel.
ben nu 3x in die winkel geweest om terug te gaan brengen en steeds was de winkel helemaal leeg en op tweakers stond ook nie echt positieve ervaringen ( shop survey)

• Sovereign
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 27-06 19:01
Ik wil je niet teleur stellen, maar als dat ding niet defect is, en de winkel zelf geen geld terug zonder reden garantie geeft (staat b.v. op de bon of in de winkel aangegeven) dan heb je eigenlijk niets om op te staan.

Verwijderd

Topicstarter
er staat nergens in de winkel aangegeven dat je niet kan ruilen of terug brengen.
en naar mijn weten is er een wet die zegt dat je binnen 8 dagen moet kunnen ruilen/ retour brengen pop de bon staat niets over dat je niet mag ruilen ofzo

• Polaris
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
(overleden)
Ruilen is geen recht hoor, alleen een gunst. Als er niets op de bon staat kun je nergens op rekenen. Alleen zaken die defect zijn moet de winkel terugnemen of vervangen. Ik ben bang dat je gewoon pech hebt, ook de Consumentenbond zal niets voor je kunnen doen.

• I_stealth_I
  • Laatst online: 07:12

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

ehh ja, Ruilen is een service geen verplichting van een zaak dusss....! :)

klas 2 economie

/dev/null

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08:10
Ik snap niet waarom die vent moeilijk doet. Een normaal iemand die om z'n (weinige?) omzet denkt, neemt dat ding terug en geeft een tegoedbon. Zo heeft ie geen omzetverlies (hij verkoopt toch een tegoedbon, die je nergens anders kunt besteden dan in die winkel).
Ik heb afgelopen zomer in een automaterialenzaak gewerkt, daar deden we al helemaal niet moeilijk over retouren. Kwam zelfs iemand aan die een maand gewacht had, produkt was nog 100% goed en in onbeschadigde verpakking. Zoiets weiger je dan niet, zoiets neem je gewoon terug en je laat die mensen uitzoeken wat ze wel willen hebben.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Op vrijdag 22 februari 2002 11:03 schreef _JGC_ het volgende:
Ik snap niet waarom die vent moeilijk doet. Een normaal iemand die om z'n (weinige?) omzet denkt, neemt dat ding terug en geeft een tegoedbon. Zo heeft ie geen omzetverlies (hij verkoopt toch een tegoedbon, die je nergens anders kunt besteden dan in die winkel).
Ik heb afgelopen zomer in een automaterialenzaak gewerkt, daar deden we al helemaal niet moeilijk over retouren. Kwam zelfs iemand aan die een maand gewacht had, produkt was nog 100% goed en in onbeschadigde verpakking. Zoiets weiger je dan niet, zoiets neem je gewoon terug en je laat die mensen uitzoeken wat ze wel willen hebben.
Dat is service van die winkels die het gewoon zonder problemen terugnemen.
En ik weet wel dat als een winkel mij goede service verleent ik terugkom. Dus die winkel is eigenlijk |:( bezig imho

• KillerAce_NL
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Tegoedbon -> netjes
Geld terug -> nee (koop is koop).

• NetWorker
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16-08 13:47
Ruilen geen recht??? Is wel degelijk een recht omdat hiermee de consument wordt beschermd tegen impulsieve aankopen. De aankoop kan worden ontbonden binnen 8 dagen na aanschafdatum.

Gewoon blijven dreigen en desnoods schreeuwen in de winkel waar anderen bij staan. Kijken hoelang ze dit tolereren >:)

Verwijderd

Topicstarter
[quote]Op vrijdag 22 februari 2002 11:13 schreef NetWorker het volgende:
Ruilen geen recht??? Is wel degelijk een recht omdat hiermee de consument wordt beschermd tegen impulsieve aankopen. De aankoop kan worden ontbonden binnen 8 dagen na aanschafdatum.

Gewoon blijven dreigen en desnoods schreeuwen in de winkel waar anderen bij staan. Kijken hoelang ze dit tolereren >:)
[/quote

dat was het idee ook alleen er is nooit een klant in die winkel :o

• Sovereign
Op vrijdag 22 februari 2002 11:13 schreef NetWorker het volgende:
Nee, dat is alleen bij colportage en koop op afstand.

Er is geen wet die zegt dat je iets zonder reden binnen 8 dagen terug kan brengen bij een normale consumentenkoop.

• Sovereign
Op vrijdag 22 februari 2002 01:56 schreef steve-a17 het volgende:
en naar mijn weten is er een wet die zegt dat je binnen 8 dagen moet kunnen ruilen/ retour brengen pop de bon staat niets over dat je niet mag ruilen ofzo
Een dergelijke wet bestaat niet.

• KillerAce_NL
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Op vrijdag 22 februari 2002 11:13 schreef NetWorker het volgende:
Dat is bij aankopen via internet.

Verwijderd

Stuur anders ff een mailtje naar de directeur

Directeur : Reinier Blumink Reinier@redcomputers.nl
Directrice : Corrie Blumink Corrie@redcomputers.nl

Webdesigner : Mike Bentvelzen Sales@redcomputers.nl

RMA : Ben Withaar
bijgenaamd de Jong ben@redcomputers.nl

Sales : Reinier Blumink
Sales : Theo johanssen Sales@redcomputers.nl

of een mailbommetje :9

Verwijderd

Topicstarter
heb al vaak genoeg met die blumink gebeld maar die ziet schijnbaar niet in dat dit alleen slechte naam voor zijn bedrijf oplevert, mij ziet ie er in ieder geval nie terug.
bedoel als ie tegoed bon geeft wat verliest ie? zijn geld houd ie maja......

dus vertel het rond
red computers ZUIGT >:)

Verwijderd

In de algemene voorwaarden van veel bedrijven staat dat ze niet geld terug geven als er geen defect is, ook niet binnen 8 dagen. Maar in de algemene voorwaarden van funprice staat:

"Volgens de wet op reclameren, kunt u uw geld retour ontvangen binnen 8 dagen na aankoop. Dit geldt echter niet voor op maat samengestelde producten (zoals pc's) of voor aan prijsschommelingen onderhevige artikelen zoals processoren en geheugen."

Als er niet zo'n wet zou zijn dan heeft Funprice er toch geen enkele baat bij dat in hun algemene voorwaarden te gaan verkondigen?

Kan iemand die het echt weet eens zeggen of er nou zo'n wet is of niet? En zo ja vervalt deze zodra je de verpakking opent? In dat geval heb je er niet zo aan als je bijvoorbeeld een monitor wil kopen zonder dode pixels.

• -RenE-
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16-05 07:39
Op vrijdag 22 februari 2002 17:13 schreef Arthur_ het volgende:
Kan iemand die het echt weet eens zeggen of er nou zo'n wet is of niet? En zo ja vervalt deze zodra je de verpakking opent? In dat geval heb je er niet zo aan als je bijvoorbeeld een monitor wil kopen zonder dode pixels.
Kijk eens op:
http://www.minjust.nl/a_beleid/fact/e-commerce.htm

Ik citeer:
Herroepingsrecht
Bij elke overeenkomst op afstand heeft de consument een termijn van ten minste 7 werkdagen waarbinnen hij de overeenkomst kan herroepen zonder betaling van een boete en zonder opgave van redenen. De consument moet in dit geval ten hoogste de kosten voor het terugzenden van de goederen betalen. De leverancier is verplicht om binnen 30 dagen de bedragen terug te betalen die reeds door de consument betaald zijn.
en
De consument kan in een aantal gevallen het herroepingsrecht niet uitoefenen, namelijk:

-voor diensten waarvan de uitvoering, met instemming van de consument, is begonnen vòòr de termijn van zeven werkdagen;
voor goederen of diensten waarvan de prijs gebonden is aan schommelingen op de financiële markt, waarop de leverancier geen invloed heeft;
-voor goederen die volgens specificaties van de consument zijn vervaardigd, bijvoorbeeld maatwerk, of die een duidelijk persoonlijk karakter hebben;
-voor goederen of diensten die door hun aard niet kunnen worden teruggezonden, of die snel kunnen bederven of verouderen;
-voor audio- en video-opnamen en computerprogrammatuur waarvan de consument de verzegeling heeft verbroken;
-voor de levering van kranten en tijdschriften;
-voor de diensten van weddenschappen en loterijen.
Let wel: Dit gaat alleen over ONLINE aankopen. Er is geen verplichting tot geld terug bij aankopen in een winkel!

[Edit: Wet is per 1 februari 2002 ingegaan]

• Sovereign
Op vrijdag 22 februari 2002 17:13 schreef Arthur_ het volgende:
Kan iemand die het echt weet eens zeggen of er nou zo'n wet is of niet?
Zucht. Zoals ik al eerder schreef, ik ben doctoraal student Nederlands recht en heb nog nooit van een "wet tot reclameren" gehoord. Een dergelijke bepaling is er gewoon niet voor een normale consumentenkoop (zoiets zou moeten staan in boek 7 van het BW).

Voor andere overeenkomsten zoals de koop op afstand en colportage heeft de wetgever wel dergelijke bepalingen opgenomen.

• Sovereign
Op vrijdag 22 februari 2002 17:38 schreef -RenE- het volgende:
[Edit: Wet is per 1 februari 2002 ingegaan]
2001, want hij stond al in mijn Kluwer wetseditie van vorig jaar. 8-)

Verwijderd

Ok da's duidelijk, je bent dus van de policy van de winkel afhankelijk. Nu nog een winkel zoeken die wat ruilen betreft even makkelijk als Funprice. (Funprice heeft niet wat ik zoek)

Verwijderd

Op vrijdag 22 februari 2002 17:50 schreef Sovereign het volgende:

[..]

Zucht. Zoals ik al eerder schreef, ik ben doctoraal student Nederlands recht en heb nog nooit van een "wet tot reclameren" gehoord. Een dergelijke bepaling is er gewoon niet voor een normale consumentenkoop (zoiets zou moeten staan in boek 7 van het BW).

Voor andere overeenkomsten zoals de koop op afstand en colportage heeft de wetgever wel dergelijke bepalingen opgenomen.
De winkels maken de regels niet,daar is nog altijd een andere instantie voor.
Als je student ned recht bent ben je of in je eerste jaar of je gaat nooit naar school.

Er is nl ook zoiets als consumentenrecht daarin staat dat er altijd gereclameerd kan worden binnen 7 of 8 dagen(weet ik niet uit mijn hoofd).Er bestaat nl ook zoiets als een afkoelingsperiode.
Wijs hun daar even op en ga anders naar de rechtswinkel.

• Sovereign
Op vrijdag 22 februari 2002 18:05 schreef era.b het volgende:
Als je student ned recht bent ben je of in je eerste jaar of je gaat nooit naar school.

Er is nl ook zoiets als consumentenrecht daarin staat dat er altijd gereclameerd kan worden binnen 7 of 8 dagen(weet ik niet uit mijn hoofd).Er bestaat nl ook zoiets als een afkoelingsperiode.
Wijs hun daar even op en ga anders naar de rechtswinkel.
Jezus, kan je niet lezen of zo? Consumentenrecht staat in boek 7 van het Burgerlijk Wetboek. Daar staat niets in van een recht tot reclamatie voor een normale consumentenkoop, een afkoelingsperiode bestaat alleen maar bij bepaalde overeenkomsten zoals colportage en koop op afstand. Dit was duidelijk genoeg dacht ik, of moet ik even langskomen en dit er met een wetboek intimmeren? 8-)

Alleen de nerve al, mensen die denken dat ze het weer eens beter weten terwijl ze niet eens een les burgerlijk recht hebben gehad. Pfft.

"Wijs hun daar even op", waar moet hij hun dan op wijzen? op een hersenspinsel?

Verwijderd

Op vrijdag 22 februari 2002 18:09 schreef Sovereign het volgende:

[..]

Jezus, kan je niet lezen of zo? Consumentenrecht staat in boek 7 van het Burgerlijk Wetboek. Daar staat niets in van een recht tot reclamatie voor een normale consumentenkoop, een afkoelingsperiode bestaat alleen maar bij bepaalde overeenkomsten zoals colportage en koop op afstand. Dit was duidelijk genoeg dacht ik, of moet ik even langskomen en dit er met een wetboek intimmeren? 8-)

Alleen de nerve al, mensen die denken dat ze het weer eens beter weten terwijl ze niet eens een les burgerlijk recht hebben gehad. Pfft.
Als je iets gekocht hebt en het voldoet niet aan jouw verwachtingen kan je altijd de overeenkomst ontbinden binnen een gestelde termijn.

Dit was duidelijk genoeg dacht ik, of moet ik even langskomen en dit er met een wetboek intimmeren? 8-)

Zeg geen dingen die je niet waar kan maken of waar je spijt van krijgt.

• Sovereign
Op vrijdag 22 februari 2002 18:15 schreef era.b het volgende:
Als je iets gekocht hebt en het voldoet niet aan jouw verwachtingen kan je altijd de overeenkomst ontbinden binnen een gestelde termijn.

Dit was duidelijk genoeg dacht ik, of moet ik even langskomen en dit er met een wetboek intimmeren? 8-)

Zeg geen dingen die je niet waar kan maken of waar je spijt van krijgt.
Haal de dingen maar weer eens fijn door elkaar. We hebben het hier niet over een product was niet aan iemands verwachtingen voldoet, maar het retourneren van een product omdat hij het niet nodig heeft. Twee zeer verschillende dingen, dus zwam niet zo in het rond.

En daarbij staat dat los van jouw uit de lucht gegrepen bewering over een bepaling die helemaal niet bestaat.

Verwijderd

Als hij zecht dat het niet voldoet aan zijn verwachtingen kan hij het gewoon terug brengen,en zijn geld terug eisen.

Zit je met je zelf in de knoop of zo jochie?

• Sovereign
Op vrijdag 22 februari 2002 18:20 schreef era.b het volgende:
Als hij zecht dat het niet voldoet aan zijn verwachtingen kan hij het gewoon terug brengen,en zijn geld terug eisen.

Nee, ik erger me aan personen die maar wat lullen en het beter denken te weten dan mensen die voor dat vak studeren. Zeker als ze totale onzin uitkramen.

Je kunt niet zomaar iets terug brengen en zeggen "hier hebbie het terug, vond het maar niks". De wet stelt daar andere eisen aan dan jij denkt. En van een "recht" aan de kant van de consument tot het terug eisen van geld bij een normale consumentenkoop is ook geen sprake.

Verwijderd

Op vrijdag 22 februari 2002 18:25 schreef Sovereign het volgende:

[..]

Nee, ik erger me aan personen die maar wat lullen en het beter denken te weten dan mensen die voor dat vak studeren. Zeker als ze totale onzin uitkramen.

Je kunt niet zomaar iets terug brengen en zeggen "hier hebbie het terug, vond het maar niks". De wet stelt daar andere eisen aan dan jij denkt.
Nee je kan het gewoon niet hebben als iemand het beter weet dan jij,die mensen zijn er nl zg,betweters

• Sovereign
Op vrijdag 22 februari 2002 18:27 schreef era.b het volgende:
Nee je kan het gewoon niet hebben als iemand het beter weet dan jij,die mensen zijn er nl zg,betweters
Wie beter weet? Jij? Jij kraamt niets anders dan grote onzin uit.

Moet ik daar jaloers op zijn? Mag ik ff lachen.

Terzijds, je interpunctie zuigt.

Verwijderd

Man, ik had je vader kunnen zijn alleen je moeder had niet terug van een tientje.

• Sovereign
Op vrijdag 22 februari 2002 19:36 schreef era.b het volgende:
Man, ik had je vader kunnen zijn alleen je moeder had niet terug van een tientje.
Gaap, goh wat een inventieve retort. Slechte dag gehad met het ophalen van vuilnis zeker?

Blaas jij altijd hoog van de toren? jij bent zeker zo iemand die bijvoorbeeld tegen zijn dokter of tandarts zegt hoe hij de behandeling moet uitvoeren, niet? Dat soort arrogante personen moet ik van :r, die denken het altijd beter te weten terwijl ze nergens de ballen verstand van hebben.

Verwijderd

zou ut egt niej wete..

Verwijderd

Op vrijdag 22 februari 2002 19:48 schreef Sovereign het volgende:

[..]

Gaap, goh wat een inventieve retort. Slechte dag gehad met het ophalen van vuilnis zeker?

Blaas jij altijd hoog van de toren? jij bent zeker zo iemand die bijvoorbeeld tegen zijn dokter of tandarts zegt hoe hij de behandeling moet uitvoeren, niet? Dat soort arrogante personen moet ik van :r, die denken het altijd beter te weten terwijl ze nergens de ballen verstand van hebben.
Zit er soms een aardappel in je strot jochie?

• Yucko
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 08:18

Yucko

One clown to rule them all !

Lekker topic. Voor de mensen era.b en Sovereign: Misschien dat jullie ff lekker via ICQ of zow tegen elkaar kunnen flamen :? Niet dat ik het niet leuk vind om te lezen :P maar de modjes vinden het niet leuk denk ik :)

 iPhone 15 Pro Max Titanium Black 256GB -  iPad Pro 2018 12.9" Space Gray 64GB -  MacBook Air M4 13" 16GB/512GB -  AirPods Pro 3 -  Watch 5 Space Gray LTE -  TV 4K 128GB -  TV 4 64GB -  Wireless CarPlay

Verwijderd

Op vrijdag 22 februari 2002 19:58 schreef JaJoah het volgende:
Lekker topic. Voor de mensen era.b en Sovereign: Misschien dat jullie ff lekker via ICQ of zow tegen elkaar kunnen flamen :? Niet dat ik het niet leuk vind om te lezen :P maar de modjes vinden het niet leuk denk ik :)
Ja daar spreekt iemand met vol verstand,je hebt gelijk ik ga liever verder surfen dan mijn tijd verdoen aan.................. ach hier verdoe ik mijn tijd niet eens meer aan.

• Yucko

Yucko

Op vrijdag 22 februari 2002 20:00 schreef era.b het volgende:

[..]

Ja daar spreekt iemand met vol verstand,je hebt gelijk ik ga liever verder surfen dan mijn tijd verdoen aan.................. ach hier verdoe ik mijn tijd niet eens meer aan.
Euuh .... jij kent me volgens mij nog niet, anders zou je niet zeggen dat er iemand met vol verstand spreekt :)

JaJoah en vol verstand :+ ROFLMAO

 iPhone 15 Pro Max Titanium Black 256GB -  iPad Pro 2018 12.9" Space Gray 64GB -  MacBook Air M4 13" 16GB/512GB -  AirPods Pro 3 -  Watch 5 Space Gray LTE -  TV 4K 128GB -  TV 4 64GB -  Wireless CarPlay

• Sovereign
Op vrijdag 22 februari 2002 20:00 schreef era.b het volgende:
Uitstekend, kun je ook geen verdere onzin meer posten zodat mensen op het verkeerde been worden gezet met betrekking tot hun juridische positie.

• Sovereign
Op vrijdag 22 februari 2002 20:04 schreef JaJoah het volgende:
JaJoah en vol verstand :+ ROFLMAO
Een Cow & Chicken fan? :Y)

• Yucko

Yucko

Cow and Chicken rulen bigtime :)

* Yucko is liefhebber van alle goede dingen in het leven:

* Cow & Chicken
* Star Trek (any will do)
* Breezer
* bijna vergeten ... MOOIE VROUWEN

• Sovereign
Op vrijdag 22 februari 2002 20:08 schreef JaJoah het volgende:
Cow and Chicken rulen bigtime :)
Dat ben ik helemaal met je eens. 8-)

• Bulldog
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Kots kots kots, offtopic, offtopic enz.... aub!

Verwijderd

Op vrijdag 22 februari 2002 18:20 schreef era.b het volgende:

Sorry era.b, maar Sovereign heeft gelijk. Indien het apparaat wat je hebt gekocht goed werkt, heb je als klant geen wettelijke poot om op te staan.

Geld terug is, in het geval dat het apparaat niet goed werkt, ook nog niet eens recht; volgens de wet moet de leverancier dan een nieuw, "goed" apparaat leveren.

De topic starter heeft dus nergens recht op, louter op een goed functionerende converter; en die heeft ie tot nader orde.

Het is anders wanneer de koop wordt gesloten op de "extra" voorwaarden van leverancier, die kleine lettertjes in een rare grijstint op de achterkant van de bon....
Pagina: 1