Studentenkamer: Hoe speakers plaatsen?

Pagina: 1
Acties:

• dBA
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07-12-2024
Omdat er misschien binnenkort een verhuizinkje voor mij staat aan te komen, kan ik eindelijk weer volledig van mijn geluidsinstallatie genieten. Die stond tot nu toe bij mijn ouders en alleen in het weekend (en niet eens elk weekend :'( ) kon ik er naar luisteren. Dit vanwege het feit dat ik op dit moment een té kleine kamer heb om fatsoenlijk mijn luidsprekers in kwijt te kunnen. Het gaat dan om de Magnat Motion 200 (of Project 10 zoals ik ze gekocht heb) aangesloten op een Onkyo TX-DS838 Integra receiver.

Nu ik straks misschien wat meer ruimte heb kan ik ze eindelijk hierheen halen en installeren. Ik heb alleen nog geen idee hoe ik ze ga plaatsen en wat de beste methode is. Nou kan ik uiteraard gaan zeulen met de hele boel, maar dan moet ook het nogal forse bureau en m'n bed de hele tijd mee verplaatst worden.

Het gaat mij er niet zozeer om wat handig is voor m'n bed of m'n bureau, maar meer om de klank van mijn luidsprekers en in dit geval: wat klinkt beter? Luidsprekers 1) richting een raam van 2.75 bij 2 of 2) juist vanaf het raam, dus richting een blinde muur (geen deur of iets anders in die muur)?

• tbusquet
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11-02 23:14
Speaker plaatsing

Komt rechtstreeks uit de FAQ

"What are you doing ?" "Filming this dead bird." "Why ?" "Because it's beautiful." Gratis mij quoten is verleden tijd, iedere quote van mij kost vanaf nu €1,79 excl. 19% btw ©

• dBA
Ik bedoelde eigenlijk wat meer of het ook uitmaakt of ik ze richting een raam zet of juist ervan af gericht. Hoe ik ze verder moet plaatsen is gewoon wat spelen met de opstelling en dat gaat wel lukken...

• tbusquet
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11-02 23:14
Als het gewoon om stereo gaat moet je ze naar je luisterpositie richten.. een klein beetje gedraaid.

"What are you doing ?" "Filming this dead bird." "Why ?" "Because it's beautiful." Gratis mij quoten is verleden tijd, iedere quote van mij kost vanaf nu €1,79 excl. 19% btw ©

• dBA
LOL dude :), dat bedoel ik dus niet. Ik weet heus wel hoe ik mijn speakers wat betreft luisterpositie moet richten. Het probleem is dat ik het verschil wil weten tussen speakers naar een raam toe richten of er juist vanaf. Wordt de klank anders als ik naar een raam toericht?

Voor het raam hangen trouwens wel gordijnen, dus maakt dat ook nog uit?

Verwijderd

Ehm, in alle topics die over geluid & speakers gaan, wordt er aangeraden om alles zelluf uit te proberen (geluidskwaliteit is subjectief) dus is het misschien aan te raden om op een verloren zondagmiddag eens wat te gaan kloten met je speakerposities, kortom: PROBEREN en LUISTEREN

Letwel: dit is geen ge-flame en zal wellicht ook wel in de FAQ staan (maar dat weet ik niet zeker)

<paranoid mode>
of is dit topic alleen om je wrede speakers/versterker te showen? Ach, alles beats mijn Sony speakertjes :r :r
</paranoid mode>

• dBA
Ja ach, misschien is dat toch inderdaad maar het beste idee. Gewoon met een vriend de hele dag met het meubilair en de luidsprekers zeulen totdat het het beste klinkt (ben ik eigenlijk ook wel voor, leuke bezigheid >:)) Ik dacht alleen dat er misschien echt een standaardregeltje is voor luidsprekerplaatsing, zoals nooit luidsprekers richting ramen zetten o.i.d. In ieder geval iedereen bedankt voor de replies...
Pagina: 1