Toon posts:

Baldurs gate 2 vraagje.. (Newbie)

Pagina: 1
Acties:
  • 189 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit nu BG2 te spelen, maar ik begrijp er geen moer van :?, kan iemand mij uit leggen wat ik moet doen?
ik zit dus in dat eerste level, moet ontsnappen, uit die gevangenis, ik heb dus wapen & Armor gepakt die vrouw bevrijd, alleen als er een zo vleer muis komt ben ik bijna wel 5 min aan het hakken en slaan met drieen, en als ik een SPEL doe dan doe ik de SPEL op mijn hele team waardoor ik dus niet meer kan lopen.

iemand een idee wat ik fout doe?

THX :)

• M@NIC
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 26-01 11:29
Mijn tip?
Begin met BG1 :)

Verwijderd

Topicstarter
Maar die ga ik niet ook nog een keer kopen, zeker ook een oudere Engine.

(Trouwens al weer wat van de BoB Clan gehoord?

• M@NIC
[BoB] hoe weet jij dat nu weer :?
Aargh al die members :D :P
Maar euh is dood, contact Ex

Ik zou echt met BG1 beginnen.
BG2 lijkt me ook wel leuk maar begin er pas aan als ik BG1 eens heb uitgespeeld.

• FailFr8er
  • Laatst online: 27-01 08:59
Op vrijdag 22 februari 2002 01:02 schreef M@NIC het volgende:
[BoB] hoe weet jij dat nu weer :?
Aargh al die members :D :P
Maar euh is dood, contact Ex

Ik zou echt met BG1 beginnen.
BG2 lijkt me ook wel leuk maar begin er pas aan als ik BG1 eens heb uitgespeeld.
Maar is niet echt nodig, als ie met BG2 wil beginnen moet ie dat vooral zelfs weten *D

Contact me on MSN or ICQ
UIN: 123116211
MSN: sephiroth@quicknet.nl

Dan leg ik je wel een zooitje uit...

• Ozzy
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18:35

Ozzy

omnia mutantur, nihil interit

Er zit ook een tutorial bij, waarbij je de basis dingen allemaal leert.

BG2 is niet de makkelijkste rpg om mee te beginnen, omdat je met redelijk gevorderde karakters begint, dus je kunt gelijk al veel. In BG1 begin je met level 1 character, en zie je dus precies wat voor skills en eigenschappen erbij komen. En kun je die gelijk proberen.

Ik denk dat je wat van die game messages aan moet zetten.
Zoals : Weapon has no effect. Volgens mij zijn een aantal van die "vleermuizen" normal weapon resistant, dus je kunt raak blijven slaan, maar doet geen damage.

Ik denk dat je met het probleem van die spells bedoeld, dat je een entangle gooit of zo? Je moet ff met rechtermuisknop op je spells klikken (of in je boekje kijken) naar de spell description. Sommige spells hebben een area affect. Dat betekent dat die entangle effect heeft op iedereen die de saving throw mist, ook je eigen party. In de spell description staat precies welke spell wat voor eigenschappen heeft.

Succes!

O dag schoonheid, dag schoonheid, dag schoonheid, dag, dag!

Verwijderd

Hm, ik voel nu sterk de neiging om RTFM te gaan blaten, maar ik moet me aan de policy houden(toch?, grmbl)
En ik kan je alleen maar adviseren om aan BG1 te beginnen, ik heb daar de manual niet van gelezen, maar het speelt wel goed zonder.

PS: ik heb de manual wel, ik heb alleen een gebrek aan tijd om te lezen :)

• Marruk
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09-09-2023
fijn, weer een bg2 topic. Om te beginnen moet je de tutorial spelen. Dit is van heel groot belang. (meestal maar ach, toe maar weer) Dan moet je natuurlijk je character samenstellen. Ik zou aanraden niet met een evil te beginnen maar met een goeie. Dit is makkelijker voor beginners want je hebt meer characters in het spel daarvoor. Als eerst kies je je geslacht, tsja, doe maar wat je ingeeft maar ik raad aan een man want dan kun je romantisch zijn met wie veel meer mensen/elven in het spel.

Dan moet je je ras invullen. Wel, je wilt natuurlijk fighter zijn (hebt niks te willen) en dus kies je een iemand die bonuspunten heeft aan strength. Of je wilt later dual/classen maar daar moet je je nu nog niet druk over maken, dat komt later wel als je het meer begrijpt. Kies hier een 'dwarf' of een 'half orc'. Half orcs krijgen een bonus aan strength en constitution (ook wel afgekort als 'con' betekent hoeveel hit points (hp) je hebt.) maar daarover straks meer.

Nu moet je je class kiezen. Als standaard ben ik dus uitgegaan van een fighter. De meest aan te raden vind ik berserker. Deze heeft een 'special ability' en dat is 'enrage'. Zie de beschrijving voor meer details van wat zijn voordelen en nadelen zijn.

Daarna komt je alignment. oftewel, goed, slecht of neutraal. Begin het eerste spel als een goeie character. Of chaotic good of neutral good. (niet dat het in het spel veel uitmaakt maar kies er toch maar een) :)

Dan komen nu je abilities. Het belangrijkste stuk van je character maken. Je bent een fighter dus heb je veel strength nodig en constitution. Zet strength op 19 en con ook op 19. Wat nu verder belangrijk is, is het kiezen van de andere. Je zou charisma op 3 kunnen zetten als je een speciale ring vind. zo heb je kans om veel meer in andere stats te kunnen zetten. Maar zoals eerder gezegd, deze keer houden we het simpel. Om ff alles van stats samen te vatten.

Strength = 19
dexterity = 7
constitution = 19
intelligence = 7
wisdom = 7
charisma = 15 (charisma is belangrijk voor het
kopen en verkopen van handelaren
in de stad, hoe hoger je char.
hoe goedkoper de items zijn die
je koopt)

En dan komen nu je skill points. Zet meer in skill points in een 'slot' en je zult sterker worden met een bepaald wapen. Wat je wilt ligt aan jezelf. Wil je een zwaard met schild dan zet je 2 in 'sword and shield type' 2 in bastard sword en 2 in long sword. Nu heb je al je skill points gebruikt en kun je verder gaan naar het volgende scherm. (dus hou maar gewoon op shield and sword)

Dan komt nu appearence, doe wat je leuk vind, en dan je naam. wederom, doe wat je leuk vind.

Gefeliciteerd. je eerste (of tweede) character is klaar.

Om nu ff te komen op gameplay issues. Als fighter zul je het niet al te moeilijk hebben in het begin. Je begint met iets van level 7 dacht ik. Je kunt je eigen uitrusten met de beste armor (mits er beperkingen zijn) en helmen etc. En ook is de SPATIEBALK VAN LEVENSBELANG. Met de spatiebalk pauzeer je het spel namelijk en kun je je chars opdracht geven om acties uit te voeren. Dit kan zijn spreuken selecteren op anderen wezens/mensen/elven/dwergen etc. maar ook healing spells op je eigen. Rechtsonder in de balk waar je je wapens enzo selecteert (op je gewone scherm) zie je een blauw sterretje staan. Hierin staat je special ability 'enrage' Gebruik deze wijs. Je char. komt 15 hp aan en wordt sterker en deelt meer schade uit. Maar nadat enrage is uitgewerkt verlies je weer 15 hp. Zit je op 15 hp of onder tijdens of na een gevecht ga je dood. Zo simpel is 't >:)

En dan nu een ander belangrijk iets. Party members. Je zult ze overal tegenkomen. Ik neem aan dat je Jaheira en Minsc al hebt bevrijd ten tijde dat je dit leest met je eerste char. dus daar zal ik geen aandacht aan schenken. Je party members zijn ook weer verschillende chars. Minsc is bijvoorbeeld een 'ranger' die uitstekend met een 2-handed sword kan werken, maar ook met een boog is hij goed. Minsc is ongeveer net zo'n char als jou dus uitleg is niet echt nodig.

Jaheira is een matige fighter/druid. Ze heeft de abilities van een fighter en kan ook nog eens shapeshiften in 2 soorten beren en een wolf (zie special ability van jaheira, het blauwe sterretje dus). Maar ze kan ook nog een 'priest spells' casten. Hierover straks weer meer.

Imoen, tsja, ik zal er nog niet te veel over zeggen maar dit is een thief/mage. Zorg altijd dat je een dief hebt in je party. Dit kan zijn of yoshimo of Jan Jansen. Je kunt met een dief vallen opsporen en onschadelijk maken, maar ook sloten open kraken. Je spoort vallen op door op imoen te klikken, en daarna op het soort van blauwe 'target' teken in je balk onderin. Klik op het teken en laat haar een tijdje wachten. Voer geen andere acties uit want dan zal ze stoppen met vallen detecteren. In de kamer met die wapens is een val aan de muur. probeer het daar maar eens uit. Een tweede ability is 'lockpicking' ook een onmisbaar iets. Klik op het 'thieving' teken (f5) en klik dan op een kist of deur of wat dan ook. Als het groen wordt dan betekent het dat je het slot kunt kraken. Ook kun je stealth aanvallen doen en backstabben met de thief maar dat moet je later maar zien als je wat meer bekend bent.

Phew. wat nu te verzinnen.....ff denken.
Oh ja, je komt de dungeon van 'irenicus' uit door een 'portal statue' te vinden in ik dacht de kamer van die handmaiden van haar. Het stukje waar imoen zegt van dat die kamer zo mooi is. Laat imoen de kamer ingaan en vallen detecteren want er zijn heel veel. Zorg dat je daar dus die statue krijgt, of sleutel. dat kan het ook zijn en ga dan naar het portal. klik op het portal en je wordt een naar een andere kamer geteleporteerd.

En nog ff iets over het resten in spel. Voor je gaat resten doe je er wijs aan om ff te quicksaven met de 'q' Dit kun moet je vaak doen want je kunt zo dood gaan.

Over de spells nog ff wat. Ik had net gezegd dat Jaheira priest spells heeft. Om de spells van jaheira te kiezen druk je op 'P' Nu krijg je een schermpje voor je met allerlei spreuken. Lees aandachtig wat iedere spreuk doet en wat zijn bijwerkingen zijn alvoor je het gebruikt. Aan de rechterkant staan de keuzes uit de verschillende spells en aan de linker kant zie je welke je hebt geselecteerd. De spreuken die aan de linker kant vaag zijn heb je al gebruikt en kun je niet gebruiken voordat je gerest hebt.

Bij de wizard spells gaat het hetzelfde alleen om dit scherm te kunnen zien druk je op 'W' zie daar ook weer welke spells je kiest en lees aandachtig alles door. Wizard spells leer je door spreuken te kopen of te vinden. Je zult ze dan vinden in je backpack, klik dan met de rechtermuisknop op die spreuk en krijg je te zien of alleen maar 'DONE' of je ziet 'DONE' EN 'WRITE MAGIC' Write magic betekent dat je die spreuk nog niet hebt en dan wordt die spreuk gekopieerd naar je 'wizard spell book'. Je zult zien dat die bepaald spreuk nu beschikbaar is om gecast te worden.

En als laatste toevoeger nog even iets over het level-uppen. Iedere keer als jij of een andere character is gelevelled krijg je een geluidje te horen. Dit hoor je vanzelf wel. In het portret aan de rechterkant zie je nu een beige kleur kruisje. Ga nu naar het hoofdje in de linkerbalk (waar je naam staat, stats etc.) en klik op 'LEVEL UP'. Daarin staat wat je nieuwe abilities zijn en wat er verandert is. Soms mag je nog meer weapon slots invoeren. Wel, das level uppen dus.

Hoe je party eruit zou moeten zien denk ik als beginner is

Jezelf (duh)
Minsc (goeie fighter)
Jaheira(voor de verhaallijn, zorg trouwens dat je de girdle
of giant strength voor haar krijgt want dan wordt ze
een best goeie char)
Yoshimo(de dief)

en dan nog 2 naar keus. Ik zou aanraden 'Anomen' (eerst is ie een slechte character maar er komt een bepaalde quest en daar wordt hij een betere cleric van, ik geef alvast een hint dat hij GEEN wraak moet nemen)

en nog iemand, doe maar een naar keuze. Aerie, of valygar voor de benodigde magie in je party. (je ziet ze later allemaal wel)

Weest gegroet, hou vol en je zult zien dat Baldurs gate2 het mooiste spel is wat gemaakt is.

TMAXTINT

Verwijderd

Marruk mooi stukje tekst alleen staat er 1 onzinnige aanvulling in :P
Op vrijdag 22 februari 2002 11:03 schreef Marruk het volgende:
... dat Baldurs gate2 het mooiste spel is wat gemaakt is.
Dat is niet waar: Planescape:Torment is het mooiste spel >:)
Maar BG komt in de buurt :)

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 01:32
charisma is in het begin niet zo belangrijk omdat je toch al bijna gelijk die 18 charisma ring krijgt

• M@NIC
Op vrijdag 22 februari 2002 11:06 schreef ItSnows het volgende:
[..]

Goh heb je het ook nog gelezen |:(

:P ;)

Verwijderd

Vraagje over BD 1, is het normaal dat ik zo langzaam level?
Ik heb het nu een aantal uur gespeeld, en ben nu bij die mines ofzo, vlakbij de carnival, en de enige die geleveld zijn zijn Jahera en Imoen...

Hoort dat zo of speel ik vaag(of beide)?

• Bezulba
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20:01

Bezulba

Formerly known as Eendje

Op vrijdag 22 februari 2002 11:06 schreef ItSnows het volgende:
[..]

nee man, planescape is maar bah ;)

blup

• The Will
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 30-01 12:38
Bannen die eend >:)

Torment zit diepgang in, dat kun je echt _niet_ BAH noemen :(

There is no magic.

Verwijderd

Topicstarter
Aah, ik had het trouwens over de demo, maar aangezien julie Goeie Reacties geven, heb ik hem maar gekochtt :) Enclusief de uitbreiding, ik ben blij dat julie me ff uitgebreid hebben vertelt hoe dit wekt.

In de Demo zat geen Training. vandaar dat het allemaal wat moelijk was.

Verwijderd

Zo moet dat en heel veel plezier :)
nog 4,9 mld en de hele wereld is bg2 addict

Verwijderd

psst...

[spoiler alert!]

http://db.gamefaqs.com/computer/doswin/file/baldurs_gate_ii.txt

[/spoiler alert!]

Verwijderd

Op vrijdag 22 februari 2002 19:56 schreef ItSnows het volgende:
Zo moet dat en heel veel plezier :)
nog 4,9 mld en de hele wereld is bg2 addict
ik wilde laatst weer verder spelen naar uninstall... maar toen ik hem erop wilde zetten wilde hij cd 2 niet meer lezen... nu heb ik throne of bhaal voor nix gebra.. gekocht

• The Will
Als je um gebrandt hebt moet je niet zeiken.

En waarom post je in godsnaam meteen een walkthrough :?

There is no magic.

Verwijderd

Topicstarter
Oke Oke Jongens, ik ben nou al bijna 2 uur bezig met de training :+ ,Spel is zeer uitgebreid, en moet dus alles nauwkeurig lezen.

Aleen zit ik nu met een probleem, ik heb dus getraind enz..
maar moet ik op een gegeven moment, naar beneden een key zoeken, maar zie ik daar een tralies deur, die ik dus niet met mijn thief kan openen, maar ze zeht dat het met een simple spel, wel te openen is, maar welke van de 40 spels moet ik gebruiken?

Thx :)

Verwijderd

Op vrijdag 22 februari 2002 20:44 schreef pr0t0type het volgende:
Oke Oke Jongens, ik ben nou al bijna 2 uur bezig met de training :+ ,Spel is zeer uitgebreid, en moet dus alles nauwkeurig lezen.

maar moet ik op een gegeven moment, naar beneden een key zoeken, maar zie ik daar een tralies deur, die ik dus niet met mijn thief kan openen, maar ze zeht dat het met een simple spel, wel te openen is, maar welke van de 40 spels moet ik gebruiken?

knock

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 22 februari 2002 20:45 schreef ReV3rEnD het volgende:

[..]

knock
Is dat een spel :?

Verwijderd

Op vrijdag 22 februari 2002 20:47 schreef pr0t0type het volgende:

[..]

Is dat een spel :?
ja toch jonges :?

• The Will
Jep ;)

There is no magic.

• White Dust
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20-12-2025

White Dust

PlaneScape: Torment

Eén tip voor nwb RPGers... heb geduld :) en ga alles onderzoeken damn, dat waren er 2

• The Will
Idd, en neem alles mee wat je kan vinden, en gooi niet te snel dingen weg omdat jouw class er niks aan heeft. Soms krijg je namelijk rete veel geld ervoor ;)

There is no magic.

Verwijderd

Topicstarter
He he, oke ik zal het ff proberen :)

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 22 februari 2002 20:49 schreef The Will het volgende:
Idd, en neem alles mee wat je kan vinden, en gooi niet te snel dingen weg omdat jouw class er niks aan heeft. Soms krijg je namelijk rete veel geld ervoor ;)
Het is nog in de training, ik ben dus nog niet begonnen met de spel zelf.

Verwijderd

mieren n3uk : baldur's gate 2 is een speL en al die magie erin zijn spelLS..

mijn 1e echte rpg was ook baldur's gate 2... het is effe wennen in het begin maar als je het eenmaal door hebt wil je niet anders :)

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 22 februari 2002 20:56 schreef ReV3rEnD het volgende:
mieren n3uk : baldur's gate 2 is een speL en al die magie erin zijn spelLS..

mijn 1e echte rpg was ook baldur's gate 2... het is effe wennen in het begin maar als je het eenmaal door hebt wil je niet anders :)
Ik bedoelde ook spel, van Spels.

Maar euhm, ik zit nog steeds vast.

Verwijderd

Op vrijdag 22 februari 2002 21:02 schreef pr0t0type het volgende:

[..]

Ik bedoelde ook spel, van Spels.

Maar euhm, ik zit nog steeds vast.
speLL
van speLLS :)

• White Dust

White Dust

Is het niet makkelijker om spel gewoon als spel(game) te gebruiken en spreuk als spreuk(spell)...

Damn, beetje verwarrend :P

• The Will
Doe niet zo moeilijk, als iedereen weet wat er bedoeld word is er nix aan de hand lijkt me.

/me Will begrijpt er niks meer van sinds ReV3rEnD erover begon ;)

There is no magic.

Verwijderd

Op vrijdag 22 februari 2002 21:44 schreef The Will het volgende:
Doe niet zo moeilijk, als iedereen weet wat er bedoeld word is er nix aan de hand lijkt me.

/me Will begrijpt er niks meer van sinds ReV3rEnD erover begon ;)
waar heb jij het over ? :)

• The Will
Grrrrr....... :(

:+

There is no magic.

Verwijderd

Topicstarter
Oke weer een vraag, ik ben nu in de eerste level, en heb alle 4 de poppetjes, en ben op een gegeven moment bij een Koepel met draaiende balletjes gekomen, waar een mannetje staat met een soort shield achtige koepel om zich heen :?
heb hem vervolgens dood geslagen met mn mannetjes, en weet nu niet wat ik moet doen.. er is daar ook in de buurt een deur die ik nie t kan openen, ook niet me de thief.
iemand sugesties wat ik moet doen?

BTW, Spel roeleerd wel vet 8-)

• The Will
Uhhmmm... misschien wat meer info over wat je al wel gedaan hebt? Beetje onduidelijk zo.

There is no magic.

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 23 februari 2002 03:29 schreef The Will het volgende:
Uhhmmm... misschien wat meer info over wat je al wel gedaan hebt? Beetje onduidelijk zo.
Ik ben dus van het begin helemaal naar achteren gelopen net voor bij de boeken kast met spels enz, en dan loop je nog verder, en dan kom je van die speren tegen die onder de grond zitten., die je dan met je thief onschadelijk maakt. loop je nog verder dan kom je bij die koepels..

Verwijderd

ehmm.... vergeet iig niet de quest voor die "genie" uit te voeren... hij geeft je wel een lekker zwaard :P

en als je er echt niet uitkomt... gebruik dan eens een (eerdergenoemde) faq

• peke
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-12-2025
ik rerollede altijd mijn stats tot ik deez had,
str 18/00
dex 18
con 18
int 8
wis 8
cha 18
da's voor een fighter dus, de xtra dex is lekker voor je armor class, de rest spreekt voor zich.
Oh ja, als je ver gevorderd bent in het spel,(je komt terug van the underdark) ga dan ff die ring van kangaxx the lich pakken, beste item uit het spel, kwee nie meer wat het allemaal juist weer deed, mar hij heeft o.a. regeneration=2*die van gewone regen ring (1hp/3s?d8), je moet daar eerst de torso, leggs en arms van een gouden skelet vinden, ik zeg de plaatsen maar je moet ze maar zelf vinden 1e temple district=> sewers 2e bridge district=> één van de huisjes in het zuiden, is daar ook een met high lvl mages/beestjes die geven beste staff uit spel maar da's erg hard. 3e docks daar is die kangaxx, de enige manier om hem te verslaan is door te changen in the slayer, anders imprisoned hij je met die lvl9 spel, oh ja hij kan dat blijven doen die spel, dus beware, voordat je de parts van skellie krijgt moet je eerst een gewone lich pakken, is nix voor die - hards;)

• White Dust

White Dust

Op zaterdag 23 februari 2002 03:32 schreef pr0t0type het volgende:

[..]

Ik ben dus van het begin helemaal naar achteren gelopen net voor bij de boeken kast met spels enz, en dan loop je nog verder, en dan kom je van die speren tegen die onder de grond zitten., die je dan met je thief onschadelijk maakt. loop je nog verder dan kom je bij die koepels..
Goed, omdat je een nwb bent ;) Als het goed is ligt er op de tafel waar je met die éne vent in een "jar" (z'n naam weet ik niet meer) kunt praten (hij vraagt of je hem uit z'n schijn leven kunt verlossen door de batterijen te verwijderen) een control stone, met die control stone kun je een Golum activeren (die een kamer eerder staat waar, tegenover de kamer met meerdere "jars") en hem vragen om z'n werkzaamheden te hervatten, die golum opent de deuren die je anders niet kunt openen (en stuk of 3 deuren als ik me niet vergis) en daar kun je een beestje killen (groot beestje >:) ) en daarna zoek je het zelf maar uit :P

• IceStorm
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:28

IceStorm

This place is GoT-like!!!

Op zaterdag 23 februari 2002 11:21 schreef corpseflayer het volgende:
ik rerollede altijd mijn stats tot ik deez had,
Stats rerollen is in AD&D lame :P Maar ik gebruik het voor BG ook hoor zal ik toegeven, gewoon omdat je het vaak echt nodig hebt.

Verwijderd

Topicstarter
Nou ik be nou ual verder maar ik begrijp er nog steeds niet veel van :(

En al dat gepraat, pffff.

• The Will
Oke, jij moet _nooit_ beginnen aan Torment als je in BG2 al gek wordt van het gepraat ;)

There is no magic.

Verwijderd

:D

[spoiler]

.

.

.

.

.

\/

op een gegeven moment kom je in een mooie kamer waar je een air-elemental beeldje vind (nog voor de Dryads/Nymfen)
dan moet je terug naar de gang tussen de kamer van de Dwergen (Duergar ofzo) en de demon, daar zit een deur, ga daar doorheen, dood véél mephits (vleermuisen) en pak de scroll, praat met de genie.
hij vraagt je om een lamp, die hebben de Dryads/Nymfen.
Geef die aan hem en je krijgt een heerlijk zwaard.

Anders mis je hem en dat is zonde

• Lord Daemon
  • Laatst online: 08-01 13:31

Lord Daemon

Die Seele die liebt

Op zondag 24 februari 2002 18:04 schreef pr0t0type het volgende:
Al dat gepraat? Het zwakke punt van BG2 is juist dat er te weinig gepraat in zit. :)

Welch Schauspiel! Aber ach! ein Schauspiel nur!
Wo fass ich dich, unendliche Natur?

• urf
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

urf

Op vrijdag 22 februari 2002 20:44 schreef pr0t0type het volgende:

Volgens mij kon je in een kamertje ernaast een key vinden (in 1 van die vazen).

Of ben ik nou gek? :?

Verwijderd

Topicstarter
Daarbij ben ik al voor bij ik heb nu 5 quest te doen of zo,
ik moet zo'n zieke man (die is poisend of zo) ergens heen bringen.. ik krijg telkens nachtmerries als ik uit rust.

ik moet 20.000 betalen aan zo'n gozer, zo dat hij me kan helpen limoen terug te vinden..... pff ik weet gewoon niet meer wat ik moet doen...

• M@NIC
Op zondag 24 februari 2002 18:04 schreef pr0t0type het volgende:
Nou ik be nou ual verder maar ik begrijp er nog steeds niet veel van :(

Dan vrees ik dat zulke spellen niks voor jou zijn.
Ik ken iemand die BG1 speelde maar bij elk gesprek maar iets drukte omdat ie niet wou lezen |:(
Kwam niet ver en stopte al snel :{

• IceStorm
  • Laatst online: 22:28

IceStorm

This place is GoT-like!!!

Op zondag 24 februari 2002 19:18 schreef pr0t0type het volgende:
ik moet 20.000 betalen aan zo'n gozer, zo dat hij me kan helpen limoen terug te vinden..... pff ik weet gewoon niet meer wat ik moet doen...
Loop door de stad, praat met veel mensen en neem opdrachten aan. Het lijkt veel, 20.000 maar het valt echt reuze mee.

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 24 februari 2002 19:22 schreef M@NIC het volgende:

[..]

Dan vrees ik dat zulke spellen niks voor jou zijn.
Ik ken iemand die BG1 speelde maar bij elk gesprek maar iets drukte omdat ie niet wou lezen |:(
Kwam niet ver en stopte al snel :{
He he, ik lees de meeste dingen wel, maar vergeet vaak snel wat ik lees.

En trouwens, hoe weet je nou wat voor spel wat doet? ik gebruik ze wel, maar weet eigelijk niet wat voor nut het heeft.

Trouwnes Its me MasterWurm

• The Will
Rechter muisknopje op een spell en je ziet wat ie doet. Moeje wel ff in je Mage spell book/Cleric scroll zitten.

There is no magic.

Verwijderd

Op zondag 24 februari 2002 19:18 schreef pr0t0type het volgende:
Daarbij ben ik al voor bij ik heb nu 5 quest te doen of zo,
ik moet zo'n zieke man (die is poisend of zo) ergens heen bringen.. ik krijg telkens nachtmerries als ik uit rust.

Heb je zo bij elkaar :)

Verwijderd

help waar kan ik ninja zwaarden vinden zoek al twee weken naar een goed ninja zwaard help graag

Verwijderd

Ik weet niet precies wat je bedoelt met ninja zwaarden.
Maar als je Katana's daar ook onder rekent, dan is er een hele goede te vinden in de Guarded Compound in het Temple District, als ik me niet vergis.
Je moet wel oppassen, want er zitten wel een vijandige party daar (volgens mij), en ze zijn redelijk irritant als je party nog niet sterk is.

Verwijderd

Op dinsdag 12 maart 2002 19:22 schreef GkuA^ het volgende:
Ik weet niet precies wat je bedoelt met ninja zwaarden.
Maar als je Katana's daar ook onder rekent, dan is er een hele goede te vinden in de Guarded Compound in het Temple District, als ik me niet vergis.
Je moet wel oppassen, want er zitten wel een vijandige party daar (volgens mij), en ze zijn redelijk irritant als je party nog niet sterk is.
Klopt is de beste Katana uit BG2 *D(zonder ToB :P)

• QuarK
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08-07-2025
Op dinsdag 12 maart 2002 20:42 schreef KID-ICARUS het volgende:

[..]

Klopt is de beste Katana uit BG2 *D(zonder ToB :P)
Err Celestial Fury *is* de beste Katana uit het spel.
Hindo's Doom +4 krijg je zo laat in de game dat het al haast niet meer de moeite waard is ;)
Als ie nou +5 was... of vorpal :D

Verwijderd

Op dinsdag 12 maart 2002 21:18 schreef QuarK het volgende:

[..]

Err Celestial Fury *is* de beste Katana uit het spel.
Klopt die krijg je dus in de Guarded Compound! :+

Verwijderd

Juist, Celestial Fury.
Maar er zat geloof ook nog ergens in het begin een goeie Ninja-To (sp?) (als je eens wat anders wil dan CF, maar toch iets speciaals :))...alleen ik weet niet meer waar die te vinden is..

edit:
Ah ja, de Scarlet Ninja-To +3 en ook nog Kachiko's Wakizashi +3, die zijn allebei te koop bij Joluv in de Copper Coronet in de Slums District, maar die gast is er alleen als je de Bonus Merchants hebt ge-installeerd, die kun je halen bij http://www.gamebanshee.com/baldursgateii/downloads.php

Verwijderd

Topicstarter
Trouwnes op welke Resolutie spelen julie BG2?

Verwijderd

800*600 en anders op hogere kwaliteit

• AwesomE
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 29-05-2025
unsupported format 1024*768 32 bits , geloof ik :D

...

Verwijderd

newbie here hoe open je in het begin de deuren in de kerker met knock toch

thnx alvast |:(

Verwijderd

Op woensdag 13 maart 2002 10:10 schreef AwesomE het volgende:
unsupported format 1024*768 32 bits , geloof ik :D
Ja speel ik ook, vind ik het mooiste, als je nog hoger gaat krijg je geloof ik van die vage randen langs de randen :r :r :r

Verwijderd

Op woensdag 13 maart 2002 11:29 schreef hAnDyMaNN het volgende:
newbie here hoe open je in het begin de deuren in de kerker met knock toch
thnx alvast |:(
gewoon op klikken :? Of als die op slot zit met je thief lockpicken ;)

• glrfndl
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Nog ff een vraagje over Jaheira, die kan shapeshiften verschillende soorten beren. Wat is daar het voordeel van?

Prepare for unforeseen consequences

• Aiyakido
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 05-09-2022

Aiyakido

a.k.a Aiya Kido

naar mijn weten geen, ik heb ut nooit gebruikt. Ut schijnt dat zij ook met dieren kan praten ofzo, maar ik gebruikte alleen haar priest spells

• Plantje
  • Laatst online: 30-12-2020

Plantje

groei ;)

(jarig!)
krijg ze lagere AC (dus wordt ze minder snel geraakt)
HP weet ik niet
en damage zal wat hoger zijn

Verwijderd

Topicstarter
Welke patch gebruikt ierdereen?
ik heb de laaste, en ik kan het wel vergeten om MP te spelen op gamespy aangezien iedereen een verschillende patch gebruikt..

Verwijderd

Mannen wat is de beste ras om een assasin te maaken en welke alligment }:0

Verwijderd

Never use Minsc's beserk hij valt 78% kans zijn eigen team aan dus never use Boo's Beserk

• Pete_Sampras
  • Laatst online: 23-07-2024

Pete_Sampras

Abominabele bavarois

Lol

Toevallig ben ik net ook begonnen met dit spel :)

Is de multiplayer functie een beetje leuk ?

Old school gamer met een lag en een traan.

Verwijderd

multiplayer speel ik nie

ben een mooordenaar en ik werd geweest door minsc giong beserk

Verwijderd

Op vrijdag 22 maart 2002 11:57 schreef Pete_Sampras het volgende:
Lol

Toevallig ben ik net ook begonnen met dit spel :)

Is de multiplayer functie een beetje leuk ?
neh... het draait meer om de single player

Verwijderd

[topic=446961/1/150]

Zie ook dit topic van HandyMann.

Verwijderd

damn, ik haat het als iemand iets niet snapt, en je het dan moet uitleggen, maar het gewoon te ingewikkelt is zo 123 uit te leggen

Verwijderd

Op vrijdag 22 maart 2002 15:57 schreef Caspian het volgende:
damn, ik haat het als iemand iets niet snapt, en je het dan moet uitleggen, maar het gewoon te ingewikkelt is zo 123 uit te leggen
waar heb jij het over? :)
Pagina: 1