OK, ik ben momenteel een forum aan het rewriten en die is volledig OOP, dus ik zal ff antwoord gaan geven op zoveel mogelijk vragen die tot nu toe zijn gesteld.
Op vrijdag 22 februari 2002 00:29 schreef fladder het volgende:
als er in je code nog global voorkomt is het slordige OO

Hoewel ik momenteel nog wel globals gebruik, ben ik het wél met je eens en ik zal ze er later ook nog wel uit gaan halen.
Op vrijdag 22 februari 2002 00:42 schreef CK het volgende:
Tevens html leent zich niet voor object orientatie.
Dat is ook niet echt een programmeertaal

Op vrijdag 22 februari 2002 01:00 schreef Baz_ het volgende:
Ja jongens ik ben gewoon benieuwd wat ebter is voor een php forum, OOP of zonder OOP, en als OOP het beste is, waarom dan, en hoe moet dat pcies worden gebruikt (met een concreet voorbeeld als het ff kan want ik snap het neit helemaal)...
Nielsz heeft mij ook omgepraat om OOP te gaan gebruiken in mn forum, en het is hem dus gelukt. Ik heb eerst flink smeergeld betaald

en toen heeft hij mij een cursus gegeven

Op vrijdag 22 februari 2002 01:05 schreef Nielsz het volgende:
Ik kan je uren vertellen over de voordelen, maar zodra je er mee begonnen ben en je hebt het een beetje door, dan wil je niets anders meer

Ook waar. Ik begon met 1 simpele class voor database connectivity, maar al snel kwam daar nog een class bij om de persoon die de pagina bezoekt als object weer te geven, daarna een object om de browserversie te detecteren en er eigenschappen aan toe te kennen, en ik ben nu bezig met een object die de output van de pagina's gaat regelen.
Op vrijdag 22 februari 2002 08:13 schreef DiStance het volgende:
kweet niet goed hoe ik het verder uit moet leggen, maar ik kan zeggen dat toen ik er eenmaal mee begon er niet meer af kwam

Wat ook wel vet is dat al die dingen er zo netjes uitzien, met een pijltje. Je spreekt continue alleen maar objecten aan.
Op vrijdag 22 februari 2002 08:32 schreef Xenith het volgende:
Hoe doen jullie de html? Spugen de functies in de classes html uit of geven jullie alleen de variabelen terug die een ander gedeelte van het script in html maakt (tabellen er om heen etc).
Ik werk knap ingewikkeld. Ik heb een object output, en die kent in principe drie vars, namelijk: top, page, footer en func. Top bevat de header van de pagina, die wordt on-the-fly samengesteld, zelfde geldt voor footer maar dan de onderkant. Page bevat alle code voor die ene pagina (de eigenlijke content) en func zit in alle functies, die het daarin uitpoepen. Aan het eind van elke functie wordt die func toegevoegd aan page.
Aan het eind van de pagina doe ik met $output->print(); de werkelijke output in 1 keer. Dit heeft flinke voordelen, want als ik een foutmelding krijg kan ik nog alles cancellen op een simpele manier en een alternatieve fout-pagina in de variabelen zetten. En ik kan heeel makkelijk gzip compressie toepassen.
Is het niet zo dat in php niet alles in OO gaat? Ik bedoel je hebt toch een begane grond in je php code die de objecten aanroept en dit is niet OO lijkt mij.
Je hebt een basis php pagina die alle objecten creëert, maar het is nooit 100% OOP nee, dat klopt.
Hoe spreken jullie de database aan, maak je daar ook een object van of maak je gewoon de $connect (waar de database connectie in staat) global en zet je de query's in de functies van de objecten.
Net als bij dit forum Topix het geval is, heb ik een class voor elke database-soort en daarin zitten de functies om de database aan te spreken. Topix heeft het iets anders, die heeft namelijk allemaal predefined functies voor alle queries, ik heb alle queries ook nog in een los bestand staan.