Toon posts:

[Win2K] Internet Connection Sharing

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
We hebben 2 pcs, 2x win 2k, alles draaiende, we kunnen elkaar zien enzo, files sharen. Internet werkt perfect (zelfs webdarts op de client)

Maar als we nou rebooten is alles weer fucked up, we kunnen elkaar niet meer zien maar internet werkt wel.

En als we het IP vd client op 192.168.0.2 zetten zien ze elkaar wel weer maar doet ICS het niet.

Duz alles weer opnieuw instellen, works perfectly again.
Rebooten -> same story!

Iemand suggesties???

Thx

Verwijderd

Topicstarter
Weinig tweakers online @ this time zo te merken

• vso
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

vso

tja...

lijkt erop of de settings niet worden onthouden,

ik neem aan dat je als admin dit doet ?
is dit sinds dat je met de rechten hebt zitten spelen ?
nah das het ook niet .. je kan de tool regmon2k zoeken op het net die registreert de reg veranderingen daar wordt immers alles inclusie je in dit geval je ip wijzigingen opgeslagen ...

als je weet waar dit gebeurt .. reboot en check waarom dit gewijzigd is .. in winnt\system(32)\config staat een .log waarin de wijzigingen bijgehouden worden

suc6

Tja vanalles

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben zelf de admin duzzz

Verwijderd

Topicstarter
ennuh kweenie, de instellingen staan na het rebooten exactly the same duz opslaan doet ie wel amar werken niet meer

• Aetje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-12-2025

Aetje

Troubleshooting met HAMERRR

Simpel. Alles op een vast IP. Dan op de Client PC de Default Gateway (onder advanced) op het IP van de server zetten. En op de client PC de DNS servers van de provider instellen. Klaar is Kees wiedanook...

Forget your fears...
...and want to know more...

• vso
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

vso

tja...

wat zijn de ip instellingen van de netwerk kaarten ?
zoals je het nu hebt ??

dus beide van pc 1 en van client .. ?

ipconfig /all > ip.txt (dit moet het in een txt file zetten)

maaruh ... plz ?

Tja vanalles

Verwijderd

Topicstarter
Standaard Gateway invullen onder dat venster waar je je Ip kan geven en subnetmasker? of daar weer geavanceerd en dan bij Gateway het IP vd server opgeven??? en dan als metric 1 doen???

Btw de DNS instellingen heb ik niet van Friac\o, ik kik ff op de site van ze

• Aetje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-12-2025

Aetje

Troubleshooting met HAMERRR

Subnetmasker bij beide PC's op 255.255.255.0 zetten. En dan inderdaad, bij de client de gateway invullen: Het IP van de server. De metric is automatisch, 1 werkt.

DNS, als je 't niet weet, 194.109.104.104 en 62.100.30.228 zijn goede DNS servers die ook wel werken... Vul die dan in.

Forget your fears...
...and want to know more...

Verwijderd

je kan natuurlijk all_aboard of iets dergelijks installeren werkt altijd.. en je hoeft (bijna) nix in te stellen.
Is natuurlijk niet zo leuk als diehard netwerkprobleem oplossen, maar als lui bent of je hebt een vriendin die meteen begint te klagen als het netwerk cq internetsharing niet werkt, is het een perfecte oplossing.

Verwijderd

Ik heb Windows 2000 Advanced Server Draaien met Internet Connection Sharing.

Werkt perfect, ik zou eerst als router configuren maar dat werd een beetje dol. Ik heb gewoon INS aangezet en mijn DHCP Scope op 192.168.0.2 ~ 196.168.0.254 gezet. De vast pc's in het netwerk heb ik via WINS een static ip gegeven gekoppeld aan PC naam. Alles werkt naar behoren. Ik vindt het super!

2000 Advanced Server ruled echt wel. Echt mooi om uit te zoeken hoe alles werkt enzo. Je kunt er echt veel mee.

Verwijderd

Op zaterdag 23 februari 2002 02:26 schreef Aetje het volgende:
Subnetmasker bij beide PC's op 255.255.255.0 zetten. En dan inderdaad, bij de client de gateway invullen: Het IP van de server. De metric is automatisch, 1 werkt.

DNS, als je 't niet weet, 194.109.104.104 en 62.100.30.228 zijn goede DNS servers die ook wel werken... Vul die dan in.
Die DNS verschilt per provider. Doe anders eens in [cmd] 'nslookup' dan krijg je de primaire DNS van je ISP te zien...

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16:57

Predator

Suffers from split brain

Op vrijdag 01 maart 2002 22:09 schreef Tweak-Metallica het volgende:

[..]

Die DNS verschilt per provider. Doe anders eens in [cmd] 'nslookup' dan krijg je de primaire DNS van je ISP te zien...
met
code:
1
ipconfig /all

krijg je alle dns servers.
(ter info) :)

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

• Darkvater
  • Laatst online: 26-08-2024

Darkvater

oh really?

Je moet dus op de server als ip 192.168.0.0 geven en als gateway de default die die geeft. Die client MOET op DHCP, anders werkt het niet (ik weet het, bij mij is het ook zo). Als die client eerder opstart dan de server, krijgt ie niet een goede ip, dan moet je of effe wachten, of in een dos prompt "ipconfig /renew" doen.

Voor de rest op client zeggen dat je op LAN zit, en klaar is kees.

Windows Vista? *NEVER* Het waarom - Opera forever!!!
I've seen chickens that were more menacing. Chickens in a coma. On ice. In my fridge

• straat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 18:54
Op zaterdag 02 maart 2002 11:26 schreef Darkvater het volgende:
Je moet dus op de server als ip 192.168.0.0 geven en als gateway de default die die geeft. Die client MOET op DHCP, anders werkt het niet (ik weet het, bij mij is het ook zo). Als die client eerder opstart dan de server, krijgt ie niet een goede ip, dan moet je of effe wachten, of in een dos prompt "ipconfig /renew" doen.

Voor de rest op client zeggen dat je op LAN zit, en klaar is kees.
gelul, bullshit.

ten eerste wil ics he server nic op 192.168.0.1 hebben. De client kun je dan gewoon 192.168.0.5 ofzo geven, met als gateway 192.168.0.1 . DNS servers van je provider invullen op zowel server als client. Subnet mag je bij ellabei wel 255.255.255.0 maken. Diet heeft bij mij gewoon gewerkt.

De client op dhcp zetten kan natuurlijk ook en zou ook moeten werken als je de rest goed hebt ingesteld, alleen heb je dan de kans dat je client steeds een ander ip krijgt.

• spider
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 31-12-2023
Is geen bull. Windows 2000 zet de interet sharing server in een private reeks die je ook hebt als je geen ip adres in zet. De andere computers komen dan automatisch ook in deze reeks terecht.

"Is your mother proud of you ?"

• Darkvater
  • Laatst online: 26-08-2024

Darkvater

oh really?

Op zaterdag 02 maart 2002 16:15 schreef Straat het volgende:

[..]

gelul, bullshit.

ten eerste wil ics he server nic op 192.168.0.1 hebben. De client kun je dan gewoon 192.168.0.5 ofzo geven, met als gateway 192.168.0.1 . DNS servers van je provider invullen op zowel server als client. Subnet mag je bij ellabei wel 255.255.255.0 maken. Diet heeft bij mij gewoon gewerkt.

De client op dhcp zetten kan natuurlijk ook en zou ook moeten werken als je de rest goed hebt ingesteld, alleen heb je dan de kans dat je client steeds een ander ip krijgt.
Sorry hoor, maar je hebt nog nooit ICS gedaan in Win2k. Hij zegt zelf dat ie in de reeks 192.168.0.x moet zijn. En de client kan/moet op DHCP, want anders wilde die bij mij niet, ook al deed ik de gateway goed.

Windows Vista? *NEVER* Het waarom - Opera forever!!!
I've seen chickens that were more menacing. Chickens in a coma. On ice. In my fridge

• Phydomir
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17:08

Phydomir

Dennis

Als ik in win2k ICS aanzet raad ie aan om de clients automatisch naar een ip te laten zoeken. Dit werkt hier perfect. Waarom zou je dan zelf gaan zitten kloten met ip's en gateways.

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

Pagina: 1