Toon posts:

bellen in het buitenland naar het buitenland

Pagina: 1
Acties:
  • 113 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
ik heb een probleempje ...

ik ga morgen naar duitsland, en ik moet misschien in duitsland bellen naar een ander nederlands mobiel nummer dat ook in duitsland is, het klinkt vaag maar het is zo ...

dus stel ... ik sta samen met iemand anders in duitsland op een plein, beiden zijn de nederlanders en beiden hebben we een mob telefoon (prepaid) ...

hoe moet ik hem dan bellen ?

de terugbelcode van vodafone (heb ik dus :P) is 100 ...

please help me !

• Bas_f
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09-04 11:07
Is dat niet gewoon +31 6 (verder mobiel nummer zonder 06 ) ?

...

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:27

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Op vrijdag 22 februari 2002 00:32 schreef Bas_f het volgende:
Is dat niet gewoon +31 6 (verder mobiel nummer zonder 06 ) ?
Yup. Hoe het zit met de kosten hangt er maar vanaf...

In het gunstigste geval zitten jullie daar op hetzelfde net, dan betaal je gewoon Duitse mobieltarieven. Zitten jullie op andere netten dan betaal je misschien de Duitse tarieven, maar kan zijn dat jullie allebei internationaal tarief betalen. En het erge is dat je pas met de rekening erachter komt wat je echt betaald hebt.

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

Je belt hem idd gewoon op +31612345678 en je betaald alleen de kosten vanuit het buitenland voor bellen naar mobiel in NL, hij betaald dan kosten vanuit NL naar zijn GSM

Verwijderd

volgens mij is het altijd zo:

als je in het buitenland zit +31 6 draaien ipv 06 anders werkt het niet (je moet immers van een Duits netwerk naar Nederland bellen). Bovendien kan je niet naar 06 bellen want die nummers zijn niet bekend in Duitsland (misschien wel maar dan niet als het nummer van die maat van jou), kortom het telefoon verkeer moet altijd via Nederland lopen, hinderlijk en duur maar waar. Jij betaald de kosten tot de grens en Nederland (zeg maar je tarief om nummers te bellen vanuit het buitenland) en je maat de kosten vanaf de grens (dus de kosten om gebeld te worden in het buitenland).

/me vind dat mobiel bellen in het buitenland maar dure business ;(

Verwijderd

De rede dat je eerst naar NL moet bellen is dat je niet kan weten dat degene die je wil bellen ook in het buitenland zit.

En tja duur? Je hoeft niet te bellen?!

Verwijderd

Op vrijdag 22 februari 2002 08:06 schreef noki_JA het volgende:
En tja duur? Je hoeft niet te bellen?!
En vooral niet als de andere op het zelde plein als jij staat :P

Verwijderd

Je kan bellen door +316 te gebruiken, maar hou er wel rekening met dat je beide een duur gesprek hebt. Jij betaalt veel extra voor bellen vanuit het buitenland, en de andere voor gebeld worden in het buitenland.

Als je meer wilt bellen, scoor je gewoon bij de plaatselijke D2 shop een prepaid card met 20 € saldo, en je bespaart bergen geld.

Ik woon in Duitsland, maar neem mijn NL gsm gewoon niet op als ik hier ben, kost me bergen met geld. Ben ik in Nederland, dan gaat de NL gsm aan.

• ColdFusion
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23-07 22:05
En overigens kun je niet altijd zomaar bellen met je prepaid in het buitenland hoor. Dat had ik dus van de zomer in Italie met mn KPN prepaid... kon gebeld worden maar niet zelf bellen.. Nee dat schiet op. Bij de meeste providers moet je het eerst activeren dmv een speciaal nummer te draaien. Kijk voor info daarover op de website van je provider.

_______________-=Team ColdFusion=-_______________
#2 DPAD - #2 OGR27 - #2 F@H - #3 R@H - #5 RC5 - #6 SoB - #10 WCG
||| #1 ECCp109 - #1 ECC2-109 - #1 OGR24 - #1 D2OL P1|||

Verwijderd

move naar internet & telefonie

• Telco
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 29-08-2024

Telco

Biertje?

Jullie kunnen natuurlijk ook allebei een Duits prepaid kaartje kopen...

Vandaag geen signature

Pagina: 1