SB PCI 128 voor mij geschikter dan Live?

Pagina: 1
Acties:

• irrelevant
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
(overleden)
Ik heb maar 2 boxjes en heb geen behoefte aan een digitale uitgang. Heb ik dan iets aan een SB Live 1024? Want EAX schijnt met 2 boxen weinig meerwaarde te hebben.
Zijn er nog andere redenen om een SB Live te kopen, of is een standaard kaartje voor mij voldoende?
Hij moet in ieder geval even goed zijn als de AWE 32 die ik nu heb.

• Canard
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 16-08 18:54
EAX heeft best wel meerwaarde ook al heb je 2 boxen...
Wat betreft het MIDI-gedeelte van de Live of PCI128, ik weet niet of dit op hetzelfde niveau is van de AWE32 maar volgens mij zijn die nieuwe kaarten net zo goed.

• tazzman
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05-01 10:48

tazzman

a real boardmonkey

Ik had een PCI128 en heb al sinds lange tijd (erhm anderhalf jaar ofzo?) een SB Live! Ik heb 2 boxen aan mijn versterker hangen (waar dus ook de Live! op aangelsoten zit) en EAX klinkt werkelijk prachtig - ook met 2 speakers.

Meerwaarde voor mij is zeker ook dat ik bij mijn PCI128 *NIET* de Bass/Treble kon instellen . kon zijn dat ik oude drivers gebruikte ofzo maar die sliders in je volume control waren bij mij telkens gedisabled.

Al met al vind ik de SB Live! een flinke vooruitgang en zo duur zijn ze ook al niet meer. Ik ben van een AWE32 naar een PCI128 gegaan en ik was niet tevreden .. maar met mijn Live! wel.

Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-06 12:06

Wekkel

De downloadkoning

Voor twee speakers voldoet een sb128PCI ruimschoots. Wil je wat kloten met effecten e.d. ga dan voor de (iets) duurdere live. Kep ze alletwee in verschillende pc's, dus ook gehoord.