Toon posts:

ADSL levert niet wat het aanbiedt!

Pagina: 1
Acties:
  • 154 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik richt mij nu tot jullie. Ik heb nu ADSL via BabyXL.
Wij hebben een 512 kilobite/s lijn besteld.
Dat is dus 512/8=64 kilobyte/s.
Alleen wij hebben een max. van 53 a 54 kilobyte/s.
Dit kan ik concluderen door:
- www.speedsuite.net
dit is een site die je max. download snelheid
bepaalt.
- ik had gedownload van een ftp die aangesloten stond
met het TU netwerk. Dus die 1 GigaBite/s lijn.
Toen haalde ik dus ook maar een max. van 53 a 54
kilobyte/s. En hij heeft zo'n een goede lijn zodat

ik zeker mijn max. kan halen.
- Een vriend van me, OS16 is de naam van hun huis.
Hebben precies dezelfde lijn die halen ook
precies hetzelfde als mij.

Ik betaal voor een 64 kilobyte/s lijn en dus niet voor
een 54 kilobyte/s lijn. :(

Alleen ik zit op de TUD. En wij krijgen het dan via de DTO (Delft Technische Ondersteuning)en die hebben dan een contract met BabyXL afgesloten.

Ik stuurde dit hele verhaal naar DTO.
En kreeg ik dit mailtje terug:

Een 512kb aansluiting houdt in dat er 512kb over de lijn kunnen. Dit is
inclusief alle protocol overhead.

Elk normaal persoon rekent met dit soort snelheden niet met een factor
8,
maar met een factor 10. Als je onder de 50kB zou komen dan wil ik je
opmerking seriues nemen, maar nu neem je gewoon niet alle bits mee. :r

Lul koek vind ik.
Ik heb bij mijn ouders thuis Quicknet. (Noord-Holland)
En daar haal ik wel de aangeboden 64 kb/s.
En onze buren in Delft hebben via Casema Broadbrand Premium. En die bieden ook 64 kb/s aan en die leveren zelfs 65 kb/s.

Dus mijn vraag is of dat lulverhaal van die helpservice klopt of dat ze zoals ik denk gewoon loopt te :r!

• AP3X
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
volgens mij hebben ze wel gelijk

wat maak je je trouwens druk om een paar kb? je zal toch nie altijd de volle 64k halen

Verwijderd

Topicstarter
Ik had ook al een jaar op deze lijn gewacht omdat DTO eerst met Cistron in zee ging. En die ging jammergenoeg kapot.
:(

• DinX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14-08 01:09

DinX

Motormuis

Wat is nu zo'n paar K :?
En die snelheidstests zijn niet altijd zo betrouwbaar hoor. Zo'n paar K merk je niet tijdens het surfen, en met het downloaden scheelt dit misschien een minuutje ofzo op een download van 100 meg.

Marokko 2015: Route
Sat Tracker: SpotWalla
Blog: Gone for a ride

Verwijderd

Topicstarter
Als ik voor 64 kb/s betaal wil ik het ook krijgen. En ik hik altijd tegen die 55 kb/s aan. Vrienden van me hebben een FTP met als verbinding: 1 Gigabit/s down en up zo'n 80mbit/s. Tu internet. GGGGGGGGGGEEEEEEEEEEEIIIIIIIIILLLLLLLLLL :9~

• LuNaTiC
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

De rest daarvan wordt dus benut door het TCP/IP protocol (tenminste, dat heb ik eerder vernomen, dus sla me maar heel hard om de oren als de klok heb horen luiden maar...)

Dat protocol neemt die bandbreedte dus in beslag.. je hebt het wel, maar niet alleen voor puur downloaden.

My own opinion is enough for me, and I claim the right to have it defended against any consensus, any majority, anywhere, any place, any time. And anyone who disagrees with this can pick a number, get in line, and kiss my ass. - Christopher Hitchens

• Part
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-08 10:48

Part

Helemaal niets.....

[
[b]
...........
Elk normaal persoon rekent met dit soort snelheden niet met een factor
8,
maar met een factor 10. Als je onder de 50kB zou komen dan wil ik je
opmerking seriues nemen, maar nu neem je gewoon niet alle bits mee. :r
Ik denk dat ze wel gelijk hebben maar om nu te schrijven "Elk normaal persoon" gaat te ver, veel te ver. Kennelijk ben je volgens hun dus niet normaal. :+

Verwijderd

Hehe :) Het is maar net hoe BabyXL het formuleerd in het contract he...

Maar ja, ik vin deigenlijk wel dat jij gelijk hebt ja, beetje bullshit om 54 kB/s te trekken op een 64 kB/s lijntje...

En dat ze dat verklaren met die factor 10 is natuurlijk onzin.

• rvanlooijen
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-06-2021
Ok ik kan het nog 1 keer aan, het verhaal:

8 bits passen er in 1 byte, dus
512/8=64, dat klopt, hou echter rekening met enkele procenten protocol overhead (van de tcp/ip) en natuurlijk de nodige altijd aanwezige overhead die op de verbinding zelf zit, denk aan het kleinste beetje storing op de lijn. De snelheden die jij noemt zijn heel normaal voor een dergelijk abonnement, zo kan je van een 1024 kbit variant zo'n 105 kb/sec verwachten. Natuurlijk is ook de afstand van het aansluitpunt tot de centrale een bepalende factor, deze mag max 5 km zijn en verslechterd naarmate de afstand groter word.

Ook is het niet de techniek: ADSL, maar de provider/netwerk exploitant die niet zouden doen wat ze beloven (mocht dit waar zijn), verder zit je aan voorwaarden dat de genoemde snelheden richtsnelheden zijn blabla.

Verder vergelijk je kabel met adsl, ligt het aan mij of ziet zelfs me ma dit verschil...

No offence verder, maar als je bv ook op speedtest.nl verder kijkt naar andere providers die deze bandbreedte aanbied zie je dat geen enkele provider daadwerkelijk de 64 kB haalt, conclusie: dit is simpelweg een bijwerking van de techniek.

Overigens is die factor 10 complete onzin al is dit bij ADSL toch wel een wat ruime praktijkberekening ;)

• nicxz
  • Registratie: April 2001
  • Niet online
ADSL via mxstream (512 kb down) levert ook 52 a 53 kb op effectief. Is dus kennelijk standaard?

"Honesty may be the best policy, but it’s important to remember that apparently, by elimination, dishonesty is the second-best policy." George Carlin

• Gerwin
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08-06-2025

Gerwin

Ik ben er klaar voor!

Van de ene kant zeg ik ja, je betaald voor een 56kB lijn dus wil je die ook hebben. Dit heb je ook bij andere ISP ADSL providers. Er wordt beloofd dat je een 56kB lijn krijgt naar deze snelheid haal je vrijwel nooit, eigenlijk helemaal niet eerlijk. Meer bedrog, voorliegen. Maargoed wat doe je eraan. Je kunt moeilijk de KPN of je ISP zeggen van: "Jongens het is heel erg leuk allemaal, maar ik betaal voor een 56kB lijn en die heb ik niet gehad dus verwacht ik dat ik een deel van m'n geld terug krijg. Dan moet je toch echt met een hele groep personen zijn denk ik. KPN = :r.

Station van Gerwin Prins op Apple Music

• DinX

DinX

Motormuis

Op vrijdag 22 februari 2002 00:00 schreef Reficul het volgende:
Als ik voor 64 kb/s betaal wil ik het ook krijgen. En ik hik altijd tegen die 55 kb/s aan. Vrienden van me hebben een FTP met als verbinding: 1 Gigabit/s down en up zo'n 80mbit/s. Tu internet. GGGGGGGGGGEEEEEEEEEEEIIIIIIIIILLLLLLLLLL :9~
Dat zou betekenen dat ze rechtstreeks aan een backbone hangen :Z
Zelfs voor lokaal netwerk is Gigabit-ethernet pokkeduur. Zou dus al op hun werk moeten zijn of een dedicated server ergens die ze huren. Bij hun thuis kan gewoonweg niet

Verwijderd

Jesus!!

1 Wees blij dat je überhaupt ADSL hebt
2 De telefoon lijn kan bij lage kwaliteit en/of grote lengte een serieuse beperking op de snelheid zijn.

• rvanlooijen
Op vrijdag 22 februari 2002 00:04 schreef GerwinPrins een heel verhaal
Niet om t een of t ander, maareh, 64, niet 56 ;)

Verwijderd

Het ligt er ook aan hoe ver je van je telefooncentrale ligt, hoe verder je er van daan zit hoe minder de verbinding. Ik zelf heb mxstream en heb al vanaf het begin (1,5 jaar geleden) 56kb/s dus ik ben niets anders gewend.

Verwijderd

Wat een afzetters zeg... Ik heb kabel bij Quicknet en betaal voor 1024 kbit/s down (128 kB/s) en 256 kbit/s up (32 kB/s)

Nou, Down trek ik 140 kB/s en up heb ik netjes 32 kB/s.

Zo hoort het toch!?!

• rvanlooijen
Op vrijdag 22 februari 2002 00:06 schreef _Trinity_ het volgende:
Wat een afzetters zeg... Ik heb kabel bij Quicknet en betaal voor 1024 kbit/s down (128 kB/s) en 256 kbit/s up (32 kB/s)

Zo hoort het toch!?!
Uiteraard, maar dan zit je dus ook wel op kabel, niet adsl, bij adsl staat er een harde limiet in de router, alles wat daarvan nog verloren gaat aan overhead is jammer, bij kabel is het meestal zo dat de limiet wat soepeler is waardoor de snelheden wat kunnen varieren, de aangeboden snelheden zijn hierbij richt snelheden, daar kan je dus ook makkelijk overheen...

• Skinkie
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-06-2020

Skinkie

Op naar de 500

Die overhead geldt idd... maar stel nou dat je ATM of iets dergelijks zou gebruiken, wat zou dan de overhead zijn (even aan de cistron mensen)?

Steun Elkaar, Kopieer Nederlands Waar!

Verwijderd

Op vrijdag 22 februari 2002 00:09 schreef caesartje het volgende:

[..]

Uiteraard, maar dan zit je dus ook wel op kabel, niet adsl, bij adsl staat er een harde limiet in de router, alles wat daarvan nog verloren gaat aan overhead is jammer, bij kabel is het meestal zo dat de limiet wat soepeler is waardoor de snelheden wat kunnen varieren, de aangeboden snelheden zijn hierbij richt snelheden, daar kan je dus ook makkelijk overheen...
Neehoor, ik wordt ook gecaped door quicknet. Ook bij de router. Maar de overhead reken ze er dus NIET bij. (gelukkig :))

Verwijderd

Topicstarter
Het mooie is dat die vrienden van mij echt op de bachbone zijn aangesloten. Geil!
Maar wel kut van die protocol overhead. Ik voel me wel een beetje genaaid.
En dan mij ook nog voor "niet normaal" uitschelden gaat me wel te ver. De lamers.
Klote DTO.
Ik wil Casema! :'(

• DinX

DinX

Motormuis

Op vrijdag 22 februari 2002 00:12 schreef Reficul het volgende:
Het mooie is dat die vrienden van mij echt op de bachbone zijn aangesloten. Geil!
Maar wel kut van die protocol overhead. Ik voel me wel een beetje genaaid.
En dan mij ook nog voor "niet normaal" uitschelden gaat me wel te ver. De lamers.
Klote DTO.
Ik wil Casema! :'(
Wat voor job doen die vrienden van jou dan :?

• rvanlooijen
Op vrijdag 22 februari 2002 00:11 schreef _Trinity_ het volgende:

[..]

Neehoor, ik wordt ook gecaped door quicknet. Ook bij de router. Maar de overhead reken ze er dus NIET bij. (gelukkig :))
Ik bedoel te zeggen dat het bij kabel allemaal net iets anders werkt, Adsl verbindingen lopen over VPN verbindingen ed, zit allemaal totaal anders in elkaar ;) Eigelijk zou het woord Kilobit of Kb gewoon verboden moeten worden in als die reclametjes |:( zeg mensen gewoon wat ze effectief zullen halen in kB of Kilobyte. Al die mensen die van een chello lijn van 180 kB overstappen naar een mxstream basic abo van 50/55 kB, meer gaan betalen en daadwerkelijk geloven dat ze 512kB/sec zullen downloaden en vervovlges nog kabelaars uitlachen ook }:O |:(

Verwijderd

Topicstarter
Studenten van de TUD.
DTO heeft 8 studentenhuizen op de backbone aangesloten.
Eerst hadden ze 100mbit/s, maar dat is sinds een maand opgeschroefd naar 1 gbit/s.
OHOOHOHOHOH. Zo geil dat die gasten dat hebben.
Kom ik op school, bar blij met mijn 64 kb/s (54 kb/s) aan :'(

• WiXX
  • Laatst online: 23-07 10:26

WiXX

Kijk uit malloot een...

neem @home hier op maastricht@home heb ik download van 350 kb/s maar de upload van 16kb/s zuigt

Verwijderd

Topicstarter
Wat nog mooier is dat ze maar 5 euro per maand betalen ofzo.
De TUD sponsert de hele zooi. :9

Verwijderd

jij houd kennelijk geen rekening met de overhead van ethernet. Een ethernet pakketje is 1500 bits, maar als je kijkt naar een ppp pakketje van isdn is die de helft. Bij ethernet verlies je meer bij de incapseling dan bij ppp.
Dus de hoeveelheid data dat in een pakketje zit, is minder bij ethernet dan bij ppp.
Daar zit je verschil in namelijk. vandaar het verschil in berekening bij ethernet deel je door 10, en ppp kan je door 8 doen.

• rvanlooijen
Op vrijdag 22 februari 2002 00:15 schreef Reficul het volgende:
Studenten van de TUD.
DTO heeft 8 studentenhuizen op de backbone aangesloten.
Eerst hadden ze 100mbit/s, maar dat is sinds een maand opgeschroefd naar 1 gbit/s.
OHOOHOHOHOH. Zo geil dat die gasten dat hebben.
Kom ik op school, bar blij met mijn 64 kb/s (54 kb/s) aan :'(
Jonge, ik heb tussen 1998 en 2000 op een kabelverbindinkje van 3 kb/sec gezeten (IGR), waarna ik ben overgestapt op een single ISDN lijn, waar ik me SCHEEL aan heb betaald, laatste tijden op wish c&d en later oook Wanadoo hometime, @work flatfee zou nu een leuke optie zijn, maar sinds vandaag zit ik op me mxstream fast lijn, en haal zo'n 104/105 kb/sec, das weer es wat anders dan die 7.3. Maw: WEES BLIJ MET WAT JE HEBT!!

• Skinkie

Skinkie

Op naar de 500

ff dom vraag je DTO:

je bedoelt toch niet Defentie Telematica Organisatie? waar staat die afkorting voor?

• kleefding
  • Laatst online: 12-08 08:28
als je de overhead meerekend heb je niets te klagen die is vaak wel zo'n 30%

• Gerwin

Gerwin

Ik ben er klaar voor!

Op vrijdag 22 februari 2002 00:06 schreef caesartje het volgende:

[..]

Niet om t een of t ander, maareh, 64, niet 56 ;)
huh inderdaad 64 dat zei ik toch ;) :)
Op vrijdag 22 februari 2002 00:06 schreef _Trinity_ het volgende:

Zo hoort het toch!?!
Precies, dat is de manier. Maar het zal ongetwijfeld aan de afstand tot de centrale liggen, kan KPN dat niet ergens instellen dan? Bijvoorbeeld iemand die iets verder weg woont (men kan die lijn toch meten) dat die iets meer bandbreedte krijgt... :?

• ThaHandy
  • Laatst online: 10-08 21:35

ThaHandy

Discovery Channel

ik heb een 56k externe modem die is verbonden op 46k666 |:(

Verwijderd

Ten eerste betaal je niet voor 64Kb/s, maar voor 512kbit/s. Aangezien er op dit soort lijnen storing kan optreden, worden meestal 2 bits gebruikt voor error-correctie. De effectieve snelheid wordt hierdoor dus ongeveer 50 Kb/s. ADSL werkt volstrekt anders dan kabel, dus die 65 Kb/s is geen argument. Het is dus geen 'lulkoek' zoals jij beweert.

Dus wees gewoon tevreden op 'Delft veertiende verdieping' en zeur niet langer.

• Gerwin

Gerwin

Ik ben er klaar voor!

Op vrijdag 22 februari 2002 00:19 schreef caesartje het volgende:

[..]

Jonge, ik heb tussen 1998 en 2000 op een kabelverbindinkje van 3 kb/sec gezeten (IGR), waarna ik ben overgestapt op een single ISDN lijn, waar ik me SCHEEL aan heb betaald, laatste tijden op wish c&d en later oook Wanadoo hometime, @work flatfee zou nu een leuke optie zijn, maar sinds vandaag zit ik op me mxstream fast lijn, en haal zo'n 104/105 kb/sec, das weer es wat anders dan die 7.3. Maw: WEES BLIJ MET WAT JE HEBT!!
Ik snap wat je bedoeld. Ik wacht nu op de verhuizing van met ADSL abo (tering wat duurt dat lang |:(). Maar in 1998 - 2000 waren websites ook niet zo groot. Tegenwoordig met die Flash websites en grote programma's die je kunt downloaden of films >:) ben je zo door je dataverkeer heen als je een limit hebt. Of je moet 76 uur wachten met een verbinding van 5kB/sec voordat je proggie binnen is. Dat schiet in mijn ogen niet op. Wordt je nog te duur aan de stroom! :+

• rvanlooijen
Op vrijdag 22 februari 2002 00:22 schreef ThaHandy het volgende:
ik heb een 56k externe modem die is verbonden op 46k666 |:(
Sja daar heb ik maar 1 ding over te zeggen: dat zal je wel blijven houden met 56k lijntjes, ik heb medelijden met je jonge, het leven is hard :'(

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-08 10:06

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Bij BabyXL heb je geen garantie op bandbreedte (en ze zijn daar nog redelijk relaxed hoor), en die 10kb die je mist gaat zowiezo op aan de overhead (extra controle shite enzo).

• Gerwin

Gerwin

Ik ben er klaar voor!

Op vrijdag 22 februari 2002 00:24 schreef caesartje het volgende:

[..]

Sja daar heb ik maar 1 ding over te zeggen: dat zal je wel blijven houden met 56k lijntjes, ik heb medelijden met je jonge, het leven is hard :'(
Zal het in de toekomst niet groter en goedkoper worden denken jullie, of gaat KPN de abonnementen alleen maar nog hoger maken?

• rvanlooijen
Op vrijdag 22 februari 2002 00:24 schreef GerwinPrins het volgende:

[..]

Ik snap wat je bedoeld. Ik wacht nu op de verhuizing van met ADSL abo (tering wat duurt dat lang |:(). Maar in 1998 - 2000 waren websites ook niet zo groot. Tegenwoordig met die Flash websites en grote programma's die je kunt downloaden of films >:) ben je zo door je dataverkeer heen als je een limit hebt. Of je moet 76 uur wachten met een verbinding van 5kB/sec voordat je proggie binnen is. Dat schiet in mijn ogen niet op. Wordt je nog te duur aan de stroom! :+
Als je es wist wat voor rekeningen ik destijds van de KPN gehad heb OMFG wat was dat erg, (denk aan +/-1400 nlg), en dan te bedenken dat er 5 km verder mensen voor 100 piek per maand 24/7 op chello zaten met 180 kb/sec, gewoon ranzig...

• Gerwin

Gerwin

Ik ben er klaar voor!

Op vrijdag 22 februari 2002 00:24 schreef sebastius het volgende:
Bij BabyXL heb je geen garantie op bandbreedte (en ze zijn daar nog redelijk relaxed hoor), en die 10kb die je mist gaat zowiezo op aan de overhead (extra controle shite enzo).
Ja maargoed, ik vindt het niet echt netjes dat ze dit niet ff vermelden. Je gaat ervanuit als je je aanmeld voor zoiets dat je die 64kB/sec krijgt en niet die 50kB/sec ofzo...

• Garrett
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21:51

Garrett

Watercooler

Ik haal ook 'maar' 53 tot 54 kb/s met mijn mxstream basic.... maar wie haalt er eigenlijk WEL daadwerkelijk alles uit z'n verbinding..... zijn die mensen er ook?

I love watercooling

• HunterPro
  • Niet online
10 kbs overhead is bullshit. Waarom zou een modemer dan nog data binnenkrijgen? :z

• Gerwin

Gerwin

Ik ben er klaar voor!

Op vrijdag 22 februari 2002 00:27 schreef caesartje het volgende:

[..]

Als je es wist wat voor rekeningen ik destijds van de KPN gehad heb OMFG wat was dat erg, (denk aan +/-1400 nlg), en dan te bedenken dat er 5 km verder mensen voor 100 piek per maand 24/7 op chello zaten met 180 kb/sec, gewoon ranzig...
I, now. Ik hang nu tijdelijk weer aan Rendo kost me 90 gulden per maand voor 1 GB download met snelheid 8kB/sec. Straks met ADSL heb ik voor een tientje meer (nu inmiddels al 2 tientjes; ivm de verhoging van KPN) onbeperkt downloaden met ongeveer 50kB/sec.

• HunterPro
  • Niet online
Op vrijdag 22 februari 2002 00:28 schreef Garrett het volgende:
Ik haal ook 'maar' 53 tot 54 kb/s met mijn mxstream basic.... maar wie haalt er eigenlijk WEL daadwerkelijk alles uit z'n verbinding..... zijn die mensen er ook?
hier met 127 kb/s zitten downloaden op een mxstream fast (hccnet), vanaf zo'n achtelijk snelle XS4ALL ftp server (2 cd's redhat)

• Skinkie

Skinkie

Op naar de 500

Btw ik bedenk me net dat die storing op je lijn helemaal lul koek is... de lijn naar KPN is 8mbit (100% zeker, want toen je nog een inlog schermpie voor het internet had kon je met 8mbit naar kpn toe) er word door het modem/de router aan de KPN kant afgeknepen... maar je lijn naar KPN blijft wel 8Mbit

• monterey
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 30-11-2025
ja 64k haal je dus nooit op adsl wat ik op de kabel wel haalde al die mooie praat van overhead en dergelijke verhalen zijn mooi maar je heb er geen donder aan.

als ze weten dat deze overhead er is dan kunnen ze ook de snelheid 10k hoger afstellen zodat je toch deze 64 k wel binnen krijgt maar nee voor dik 50 euro mag je dat niet verwachten.

zodra er een beter alternatief is als die klote kpn ben ik vertrokken naar bv bbnet als dit goed blijkt te zijn.

• HunterPro
  • Niet online
Op vrijdag 22 februari 2002 00:30 schreef Skinkie het volgende:
Btw ik bedenk me net dat die storing op je lijn helemaal lul koek is... de lijn naar KPN is 8mbit (100% zeker, want toen je nog een inlog schermpie voor het internet had kon je met 8mbit naar kpn toe) er word door het modem/de router aan de KPN kant afgeknepen... maar je lijn naar KPN blijft wel 8Mbit
iets minder, maar het klopt in grote lijnen wel. Maar denk wel, het is een digitaal signaal over analoog, dus net als mobiel: je hebt verbinding óf niet. Een slecht signaal betekent dus packetloss, en dus minder snelheid.

• rvanlooijen
Op vrijdag 22 februari 2002 00:26 schreef GerwinPrins het volgende:

[..]

Zal het in de toekomst niet groter en goedkoper worden denken jullie, of gaat KPN de abonnementen alleen maar nog hoger maken?
Ok roundup:

-56k totaal geen optie

-isdn, optie in wanhoop

-kabel -> prijs jezelf gelukkig, niet overal, en overal even goed.

-adsl -> KPN heeft bekend gemaakt dat er centrale's in NL zijn die _ZOWIESO_ nooit zullen worden aangesloten, dit is niet rendabel, ook van prijzen en snelheid ben je niet zeker |:(

-glasvezel -> misschien mooie optie voor bepaalde studentenhuizen en nieuwbouwwijken in de randstad, voor de gemiddelde consument voorlopig toekomstmuziek.

-electriciteitsnet -> ik wil eerst zien wat ze voor snelheden gaan realiseren, hoe stabiel dit zal zijn, en hoe prijzig dit zal zijn, verder moet dit nog redelijke perspectieven kunnen bieden aangezien overal wel electriciteitsbekabeling ligt.

maw: just pray....

• Gerwin

Gerwin

Ik ben er klaar voor!

Op vrijdag 22 februari 2002 00:28 schreef Garrett het volgende:
Denk het niet, men "lokt" je met een hoge snelheid en als je het abo hebt, blijkt die lager te zijn, is dat niet bedrog? Moet dit niet ergens vermeld staan, of moet je er niet op gewezen worden? :?
Volgens mij is er veel meer bij KPN aan de hand dan iedereen denkt. :7

• HunterPro
  • Niet online
Op vrijdag 22 februari 2002 00:32 schreef GerwinPrins het volgende:

[..]

Denk het niet, men "lokt" je met een hoge snelheid en als je het abo hebt, blijkt die lager te zijn, is dat niet bedrog? Moet dit niet ergens vermeld staan, of moet je er niet op gewezen worden? :?
[..]

Volgens mij is er veel meer bij KPN aan de hand dan iedereen denkt. :7
in theorie kan die data ook door het lijntje :P

• rvanlooijen
Klopt, de grens van de ADSL techniek is 8 mbit, het klopt dan ook dat dit word afgeknepen, anders zouden ze geen verschillende abo's kunnen aanbieden, voor de mate waarin word afgeknepen moet je bij de kpn zijn...

• QuestGamer
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-05 22:58

QuestGamer

Questje

Op vrijdag 22 februari 2002 00:06 schreef kwweetnix het volgende:
Jesus!!

2 De telefoon lijn kan bij lage kwaliteit en/of grote lengte een serieuse beperking op de snelheid zijn.
Hier sluit ik mij geheel bij aan, wat boeit het 53 of 64 kb/s is SNEL! Ik zit al mijn hele internetleven op 5,5 kb/s

(ADSL is aangevraagd maar duurt nog 2,5 maand. Ik haat Tiel!)

Ik stream Poker, Retro Games & Good Vibes op Twitch.tv/Questje :-)

• Skinkie

Skinkie

Op naar de 500

Op vrijdag 22 februari 2002 00:32 schreef |HunterPro| het volgende:

[..]

iets minder, maar het klopt in grote lijnen wel. Maar denk wel, het is een digitaal signaal over analoog, dus net als mobiel: je hebt verbinding óf niet. Een slecht signaal betekent dus packetloss, en dus minder snelheid.
ja klopt maar daar gaat die lijn meting volgens mij ook om. Het zal dus ook wel enigszins linear gaan.

• rvanlooijen
Op vrijdag 22 februari 2002 00:29 schreef |HunterPro| het volgende:
10 kbs overhead is bullshit. Waarom zou een modemer dan nog data binnenkrijgen? :z
Bullshit? denk t niet, even snel rekenen:

56/8=7 jawel, 7, dus op een analoge lijn moet je 7 kunnen halen, euhmz, je zei iets over overhead...?

Verwijderd

Het is waar wat ze zeggen. Normaal is 8 bits 1 byte maar in jou geval is 10 bits 1 byte. Dit omdat er bij elke byte data nog een stop en een parity bit zit. Je wordt dus niet genaaid en je krijgt precies waar je voor betaald.

• Gerwin

Gerwin

Ik ben er klaar voor!

Op vrijdag 22 februari 2002 00:33 schreef |HunterPro| het volgende:

[..]

in theorie kan die data ook door het lijntje :P
Tja, dat is natuurlijk lulkoek :+ Je lijkt KPN wel... "er KAN die data door het lijntje". Maar ze zeggen er niet bij dat ze het niet door het lijntje laten gaan.... tsssss. |:(

• HunterPro
  • Niet online
Op vrijdag 22 februari 2002 00:35 schreef caesartje het volgende:

[..]

Bullshit? denk t niet, even snel rekenen:

56/8=7 jawel, 7, dus op een analoge lijn moet je 7 kunnen halen, euhmz, je zei iets over overhead...?
'k had het over 10 :+

• rvanlooijen
Op vrijdag 22 februari 2002 00:35 schreef weijkel het volgende:
Het is waar wat ze zeggen. Normaal is 8 bits 1 byte maar in jou geval is 10 bits 1 byte. Dit omdat er bij elke byte data nog een stop en een parity bit zit. Je wordt dus niet genaaid en je krijgt precies waar je voor betaald.
Niet helemaal ;) maar daar heb ik niet echt zin om op in te gaan aangezien ik nu Demos-1 beelden voor me krijg, BRRRRRT, die gingen (wat zeg ik, gaan hier in Rhoon) over een seriale aansluiting (max 115.2 kbit) en hebben een start en stop bit. 11.52 kb/sec dus. In praktijk kon/kan je daarmee dus ongeveer 8 kb/sec halen, zeg single isdn dus, mits je provider zulke bandbreedte heeft |:( (ja mensen allemaal welkom bij IGR)

• rvanlooijen
Op vrijdag 22 februari 2002 00:36 schreef |HunterPro| het volgende:

[..]

'k had het over 10 :+
En ik over een procentje of 40 ;)

• Skinkie

Skinkie

Op naar de 500

edit:
jij is topic starter

Tja, dat is natuurlijk lulkoek :+ Je lijkt KPN wel... "er KAN die data door het lijntje". Maar ze zeggen er niet bij dat ze het niet door het lijntje laten gaan.... tsssss. |:(
[/quote]

Fout! Het gaat door het lijntje... dat jij er in de practijk maar 52/53 effient uit kan halen neemt niet weg dat om die snelheid te halen 64kb door het lijntje moet.

maar je hebt gelijk het misschien misleidend. maar je huurt een lijn... en je betaalt voor data. Dat die provider nou zo'n dwaas protocol gebruikt ;) moet je maar op de koop toenemen.

Stel dat je een radiolijn huurt betaal je toch ook voor bandbreedte aangezien daar pcm overheen gaat (in het gunstigste geval) kun je er wel weer alles uithalen. Ligt dus gewoon aan het protocol.

• Gerwin

Gerwin

Ik ben er klaar voor!

Op vrijdag 22 februari 2002 00:35 schreef weijkel het volgende:
Maar menig burger heeft niet zoveel verstand van die termen. En hebben de indruk dat ze bedonderd worden. Gaat er overigens echt zoveel dataverkeer in die lijn zitten? 8KB lager door die partity bits? :? En dan blijf ik toch bij het standpunt dat reclames toch duidelijk maken dat je internetten kan met een snelheid van 64kb/sec. Hier valt bij een simpel persoon die partity bits toch niet onder? Als je een huis huurt met alles erop en eraan dan krijg je later toch ook niet de rekening voor het onderhoud? Dat is "inbegrepen".

Verwijderd

Op vrijdag 22 februari 2002 00:20 schreef Skinkie het volgende:
ff dom vraag je DTO:

je bedoelt toch niet Defentie Telematica Organisatie? waar staat die afkorting voor?
DTO = Dienst Technische Ondersteuning

• Gerwin

Gerwin

Ik ben er klaar voor!

Op vrijdag 22 februari 2002 00:40 schreef Skinkie het volgende:

[..]

Fout! Het gaat door het lijntje... dat jij er in de practijk maar 52/53 effient uit kan halen neemt niet weg dat om die snelheid te halen 64kb door het lijntje moet.

maar je hebt gelijk het misschien misleidend. maar je huurt een lijn... en je betaalt voor data. Dat die provider nou zo'n dwaas protocol gebruikt ;) moet je maar op de koop toenemen.

Stel dat je een radiolijn huurt betaal je toch ook voor bandbreedte aangezien daar pcm overheen gaat (in het gunstigste geval) kun je er wel weer alles uithalen. Ligt dus gewoon aan het protocol.
Maar mijn DU meter die meet echt alles en die gaat toch echt niet hoger dan 52 soms 53 kB/sec.

• Skinkie

Skinkie

Op naar de 500

Dacht al leveren ze nou ook al internet vanuit die bunker :)

• Skinkie

Skinkie

Op naar de 500

Op vrijdag 22 februari 2002 00:41 schreef GerwinPrins het volgende:

[..]

Maar mijn DU meter die meet echt alles en die gaat toch echt niet hoger dan 52 soms 53 kB/sec.
Jou DU metertje meet alleen wat uit jou doos gaat.
Misschien moet je de stats van je modem is checken :)

expert inloggen en dan golden (meen ik) daar staan wat leuke statjes :)

• Gerwin

Gerwin

Ik ben er klaar voor!

Op vrijdag 22 februari 2002 00:43 schreef Skinkie het volgende:

[..]

Jou DU metertje meet alleen wat uit jou doos gaat.
Misschien moet je de stats van je modem is checken :)

expert inloggen en dan golden (meen ik) daar staan wat leuke statjes :)
:?

• Skinkie

Skinkie

Op naar de 500

Op vrijdag 22 februari 2002 00:44 schreef GerwinPrins het volgende:

[..]

:?
je huurt toch een LIJN van kpn... die is echt 512/64 (als ie gestript word tenminste) dus de data+overhead die over die lijn gaat komt nooit boven de 512kbits uit. In je modem staan de echte traffic stats van je lijn. DU meter geeft alleen maar aan dat er zoveel aan data binnenkomt (data dus niet overhead die wordt door OS al gestript). Je weet wel OSI model... verschillende lagen, jij ziet alleen de bovenste laag, maar om die bij jou te krijgen moet je net als met tussenhandel in de economie aan alle mensen wat "betalen".

• KnEuTeR
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 24-02-2024

KnEuTeR

iedereen heeft een handelsmerk

wat denk je van mij dan?

planet adsl advanched, ik haal van nederlandse servers altijd snelheden van boven de 110kB/s, en servers uit het buitenland komen NOOOOIT maar dan ook NOOOIT boven de 50kB/s, wat ik ook doe en welke server dan ook?!

dit word dus ZEKER geblokt, maar ik heb ze al 1000x gebeld-emailt-faxt-SMS't maar ze weten NEGENSSSSS van... :( :(

Computers ain't that smart, Whatever man built could be taken apart

• ChromeFR
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01:59
De genoemde snelheid (512 of 1024 kilobits per seconde) is de bruto snelheid van de ADSL-verbinding, de fysieke snelheid. De maximale snelheid die je in het dagelijkse praktijk zult realiseren is lager. Dat is het gevolg van het feit dat je computer zelf ook moet communiceren met de computers waar de informatie vandaan wordt gehaald. De primaire doelstelling is om te zorgen dat de communicatie foutloos verloopt. Dit kan enige vertraging met zich meebrengen t.o.v. de maximale snelheid. Dit wordt de 'protocol overhead' genoemd.

Een Byte bestaat uit 8 bits. Heeft u dus een verbinding met bruto 512 kilobit per seconde en netto 410 kilobit per seconde, dan zal u onderaan uw browser maximaal 51 KiloByte per seconde te zien krijgen (want 410 kilobit gedeeld door 8 is 51,25 KiloByte).

Dus de door jou behaalde snelheid klopt wel degelijk.

-offtopic-
Moet dit topic niet gemoved worden naar IT?
-offtopic-

• Korn21
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 02-03-2017
Ik denk eigenlijk dat je zowieso niet moet klagen, je krijgt via je werk TUD ADSL en dan gaat ie zeiken dat ie een paar kB-tjes mist....De meeste mensen moeten het nog steeds zelf betalen hoor! |:(

|Specs|

• Polaris
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
(overleden)
Op vrijdag 22 februari 2002 00:29 schreef |HunterPro| het volgende:
Overhead is geen constante factor maar een percentage van de totale datastroom. Een modemer heeft dus geen 10kbps overhead maar veel minder en krijgt nog wel degelijk data binnen.

• Kaj.
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Kaj.

1 LED is niet genoeg

Ik merk hier een paar grote onwaarheden en misverstanden. Een van die misverstanden is bijvoorbeeld dat dit topic in HA thuis zou horen. Op de rest ga ik niet in. :P

HA-> IT

Verwijderd

Topicstarter
Ik krijg die lijn echt niet voor niks hoor. Ik betaal 45 euro per maand.
En dat sommige gasten zeggen dat ik niet zo moet zeuren over 10 kb/s snap ik al helemaal niet. Als ik voor 64 kb/s betaal wil ik het ook krijgen. En dan niet van die protocol overhead onzin. Ik wil gewoon met 64 kb/s downloaden.
En ik weet niet of jullie het weten maar 10 kb/s op 64 kb/s is toch 15,625 procent. Dus dat ik niet moet zeuren over die 10 kb/s vindt ik echt nergens op slaan. Als het nou 1 a 2 procent was, oke. Maar 15,625 is wel heel veel.

• ChromeFR
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01:59
Op vrijdag 22 februari 2002 19:06 schreef Reficul het volgende:
Ik krijg die lijn echt niet voor niks hoor. Ik betaal 45 euro per maand.
En dat sommige gasten zeggen dat ik niet zo moet zeuren over 10 kb/s snap ik al helemaal niet. Als ik voor 64 kb/s betaal wil ik het ook krijgen. En dan niet van die protocol overhead onzin. Ik wil gewoon met 64 kb/s downloaden.
En ik weet niet of jullie het weten maar 10 kb/s op 64 kb/s is toch 15,625 procent. Dus dat ik niet moet zeuren over die 10 kb/s vindt ik echt nergens op slaan. Als het nou 1 a 2 procent was, oke. Maar 15,625 is wel heel veel.
Dat ben ik niet met je eens

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13-08 23:13
Het klopt weldegelijk allemaal. JIJ KRIJGT een 512 kbit lijn. Er kan/gaat ook gewoon 512K door bij volle belasting :)

Alleen zal je downloadsnelheid lager zijn, dit komt door de EXTRA signalen die je ZELF stuurd/ wilt ontvangen.

Die extra signalen is dus de overhead, maar dat si nodig om je download te "besturen". Anders zou je download bij elk foutje gewoon lekker verdergaan, en dan zit je met corrupte files etc |:(
(niet dat het in de practijk zou kunnen zonder overhead hoor)

Dus, je krijgt waarvoor je betaald, 512k, maar dat zegt dus NIET dat jou downloadsnelheid ook 64K is.

• Gerwin

Gerwin

Ik ben er klaar voor!

Op vrijdag 22 februari 2002 19:33 schreef Cutebritney het volgende:
Het klopt weldegelijk allemaal. JIJ KRIJGT een 512 kbit lijn. Er kan/gaat ook gewoon 512K door bij volle belasting :)

Alleen zal je downloadsnelheid lager zijn, dit komt door de EXTRA signalen die je ZELF stuurd/ wilt ontvangen.

Die extra signalen is dus de overhead, maar dat si nodig om je download te "besturen". Anders zou je download bij elk foutje gewoon lekker verdergaan, en dan zit je met corrupte files etc |:(
(niet dat het in de practijk zou kunnen zonder overhead hoor)

Dus, je krijgt waarvoor je betaald, 512k, maar dat zegt dus NIET dat jou downloadsnelheid ook 64K is.
Je betaalt toch voor 64K downloadsnelheid zonder die overhead. Daar betaal je voor. Zo wordt het ook geleverd in de voorwaarden.

• Tjeerd
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 21:43

Tjeerd

Be Original, Be Yourself.

Het is net als met de analoge modem, je hebt een 56kbit moden en je downloadt met ongeveer 4 tot 4.5 kb/s, alle verhalen over overhead zijn toch wel onderhand bekend bij DSL dacht ik zo, als je ruim 50 kbyte/s haalt is dat mooi genoeg voor een 512 kbit DSL-verbinding :).

www.tjeerd.net - To repeat what others have said, requires education, to challenge it, requires brains.

• havana
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 14-08 10:53
d vervangen door dt in topictitel :)

* havana blijft een taalpurist :o

DIT IS MIJN WEBSITE

• Pc123
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14-08 16:09
Je betaalt niet voor 64KByte/sec downloaden maar voor een verbinding van 512 Kbit/sec. Je hebt dus geen reden om te klagen.

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 07:50

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
Op vrijdag 22 februari 2002 00:06 schreef kwweetnix het volgende:
Jesus!!

Helemaal mee eens. Ik heb zelf adsl basic met ongeveer 60 a 80 Kb....Ook niet ernorme snelheden, maar wel 24 uur per dag online ;)
Pagina: 1