Toon posts:

muizen met hoge dpi...? niet nodig!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb laatst bij een vriend wat muizen uitgeprobeerd en kom voor mijzelf tot de conclusie dat een hoge dpi helemaal niet hoeft in fps'en bijvoorbeeld. ik heb met de optical van logitech gespeelt tot de dual opt. de pilot muis de pilot+ de explorer en mijn eigen lieve trouwe muis de Pilot van logitech.
Het zou zo moeten zijn van wat ik hoor dat de dual optical super lekker speelt. hoge dpi is het allemaal.

Eerlijk gezegd vond ik het een *deel van vrouwelijke anatomie* muis! kon er absoluut niet mee railen of snipen of wat dan ook wat een preciese hand vroeg. Ik sta dus versteld. HOE kan dat?
Ik speelde toen veel lekkerder met mijn pilotmuis 300 dpi ps2 dan met een 1600dpi muis. de balmuis kon veel beter snelle bewegingen bijhouden dan de optical muis.
wat maakt het ook uit een hoge dpi als je mouse smooth aankan zetten. of met win9x ps2rate dan ben je klaar.

Wat ik kan concluderen is hoe kleiner de muis hoe lekkerder het speelt ongeacht de dpi. Je kan namelijk fijne motoriek beter benutten (pols en kleine vingerbewegingen)
Dus wat zeggen jullie ervan????

• Paitor
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 08-05 23:14

Paitor

rages doen :P

Het is per persoon verschillend.
Ik heb veel liever mijn optical dan een muis met bal, omdat ie makkelijker heen en weer beweegt. Verder ligt mijn muis goed in mijn hand, maar dat is bij iedereen weer anders...

Live Life to the Max | Kom op konijntje doe maar huppele wiebele

• AP3X
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
je zegt het al: met MIJN pilotmuis

je bent gewoon gewend aan die muis

• knarfyboy
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11-08 21:56
Ja echt wel die Pilot Mouse is echt toppie :) . Eerst had ik zo'n lomp groot ding (die Logitech Cordless Optical), en nu die Pilot. Echt de fijnste muis ooit vind ikzelf.

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 21 februari 2002 23:59 schreef Chaser2600 het volgende:
je zegt het al: met MIJN pilotmuis

je bent gewoon gewend aan die muis
Ja en nee
Ja ik ben gewend aan mijn pilot muis hierdoor heb ik de beperkingen leren kennen en hierop kunnen 'inspelen'
En nee met: Ook kon ik net zo goed met de pilot+wheel spelen of met de logitech optical. ik merkte weinig verschil tussen mijn logitech pilot of een optical muis.
Mij ging het opdat ik de dual optical meer moest vastpakken. hij is groter. Dat staat mij meer tegen. Daardoor worden de fijne bewegingen minder makkelijk maar terug naar de kwestie van dpi wat denk je daarvan is het nodig of niet?

gr arnoud

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 22 februari 2002 00:03 schreef knarfyboy het volgende:
Ja echt wel die Pilot Mouse is echt toppie :) . Eerst had ik zo'n lomp groot ding (die Logitech Cordless Optical), en nu die Pilot. Echt de fijnste muis ooit vind ikzelf.
nogmaar niet te spreken over infrarood. die dingen vind ik zelf ook een cru. Die hebben echt een merkbaar lage respons. Absoluut niet lekker spelen met snelle reacties. helemaal mee eens

• DinX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14-08 01:09

DinX

Motormuis

Bij muizen in games hangt alles gewoon af ven je eigen gevoel. Het an gewoon zijn dat die muizen beter in je hand liggen, beter glijden, misschien wat minder goed glijden,...
Ikzelf heb liefst een muis die over men muismat vliegt alsof ie over ijs gaat, terwijl sommige mensen die ik ken liever wat weerstand hebben bij het bewegen van de muis. Kheb daarom ook Ratpadz, das pas ijs :)
Dus het hangt allemaal van je eigen gevoel af, die dpi zal heus niet zoveel uitmaken.

Marokko 2015: Route
Sat Tracker: SpotWalla
Blog: Gone for a ride

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 22 februari 2002 00:12 schreef DinX het volgende:
Bij muizen in games hangt alles gewoon af ven je eigen gevoel. Het an gewoon zijn dat die muizen beter in je hand liggen, beter glijden, misschien wat minder goed glijden,...
Ikzelf heb liefst een muis die over men muismat vliegt alsof ie over ijs gaat, terwijl sommige mensen die ik ken liever wat weerstand hebben bij het bewegen van de muis. Kheb daarom ook Ratpadz, das pas ijs :)
Dus het hangt allemaal van je eigen gevoel af, die dpi zal heus niet zoveel uitmaken.
Ik gebruik zelf me eigen Jellinek Muispad. zo een neopreen ding maar moet ik zeggen zo'n hele gladde is wel lekker, die heb ik alleen niet.
Hier vind ik zelf dat ook dat het vuil bij mijn balletje van de muis ook een bepaalde trilling maakt waarmee ik min of meer ook voel hoe hard ik glij, dit geeft ook een soort van controle... (dit is moeilijk uit te leggen :? , hoop maar dat het begrijpbaar is haha)
Pagina: 1