Toon posts:

voltage probleem?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi

ik heb net een nieuwe pc en nu wilde ik eens kijken nnar de temp van mijn nieuwe pc, zie ik dat de voltages van de core en de aux rood gekleurd zijn. Is dit een probleem? en zo ja, wat kan ik er aan doen.
[img]is [url="http://www.endoria.net/upload/?bekijk=1014331368"]http://www.endoria.net/upload/?bekijk=1014331368[/url][/img]

het lukte niet helemaal met dit plaatje, maar je kunt hem nu wel openen

Verwijderd

Kijk in je bios op hoeveel je core staat
als daar 1.70 staat mag er een verschil inzitten van 10%
Hoger of lager
Doe anders bios defaults en stel je bios op nieuw in
als dit standaard op 1.7 staat dan is er niets aan de hand

Verwijderd

Rood is nooit goed ! Ok bijna nooit... :P Maar het is wel handig om eerst te weten wat voor processor je hebt. Voordat je een zinnig antwoord krijgt.
Kijk in je bios op hoeveel je core staat
als daar 1.70 staat mag er een verschil inzitten van 10%
Hoger of lager
Doe anders bios defaults en stel je bios op nieuw in
als dit standaard op 1.7 staat dan is er niets aan de hand
Spirit heeft wel gelijk. Kijk in je bios als het goed is (hangt er van af welk moederbord en welk bios) zie je staan "core voltage". Kun je bij sommige (Asus waarvan ik 't zeker weet) op auto zetten. En als je wilt overklokken kun je je "core voltage" hoger zetten als nodig is. Alleen over die standaard 1,7 volt van Spirit ben ik niet zo zeker. Hangt er namelijk wel vanaf wat voor processor je hebt. AMD, Intel en welk type.

Verwijderd

1.7 was ook maar als voorbeeld
Je heb gelijk hangt er van af wat je heb
Daarom zei ik ook load default want dan weet je waar hij
normaal op staat

Verwijderd

Topicstarter
ik heb een athlon XP 1600+ met een MSI k7t266 pro 2aRU

verder heb ik in het bios alles standaard laten staan.

• Terror
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 18:16
XP 1600+, standaard voltage 1,75 volt. Hij staat bij jou eigenlijk dus iets te laag, maar goed. Als ie stabiel draait. Lekker houden zo. Is nog koeler ook.

Dell XPS M1530 (Red) | T8300 | 4 GB | 750 GB 7200 rpm | 8600m GT | Wifi N | 1440x900 LG | 9 Cells | Windows 8.1 Pro x64

Verwijderd

Topicstarter
stabiel....
ik heb al wel een aantal keer een blauw scherm gehad, maar ik weet niet of dat daardoor komt. In heb XP professional draaien. Ik krijg dan een of andere foutcode met een heel hoop nullen erin.

iuk heb nog even in mijn bios gekeken en daar staat alles op "auto"

• Berkie
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-11-2017

Berkie

- burps -

Ik heb een soortgelijk probleem. Bij mij duikt de +5V regelmatig onder de 4.5V, dit vind mijn systeem echt te weinig en gaat dan dus gewoon plat. Erg irritant.

Waar kan dit aan liggen ? Mij lijkt OF het moederbord OF de voeding ... of zit ik er dan ver naast ?

Moederbord is een Asus a7v133 (met AMD thunderbird 1200), Voeding is Enermax 350 watt. Ik word er eigenlijk een beetje ziek van en wil het graag oplossen. Ik heb echter geen zin om moederbord EN voeding te vervangen als er maar 1 onderdeel kapot is. Kan iemand aangeven wat het meest logische is waar het aan kan liggen ?

verstand op nul en nadenken ..

Pagina: 1