compact flash reader USB en powershot 350?

Pagina: 1
Acties:
  • 118 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Jackbq
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14-04 20:50
Ik heb vanmiddag een compact flash reader USB gekocht, bij de kijkshop...

Windows XP installeerd em en zet em bij deze computer, maar als ik nu mijn 2 MB flash card erin doe en naar dit station ga, slaat mijn pc vast en moet ik deze computer via taak beindigen afsluiten...

Ik zie geen foto's op het kaartje, kaartje leeg-gemaakt maar helpt ook geen niets. Ik zie het niet in de camera werkt het goed. de camera is zoals de topic titel al zegt een powershot 350 met 2 MB compact flash van canon.

Wat is mijn probleem? althans wat is de oplossing? iemand:?

• Jackbq
*

• Krypt
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12-02 20:18
Hmm.. kijkshop reader, Cresta hoogstwaarschijnlijk...
Ding heb ik ook, alleen dan met CF, SM en SD/MMC..

Werkt perfect hiero onder XP (Zelf mijn VMWare Win98SE herkent um); alleen in mijn Shared USB poortje blijft ie ook hangen..

dus frot dat ding in een ander usb poortje; kijken wat ie dan doet...

Anders even naar de kijkshop gaan en vragen of je un andere mag meenemen.. dat het misschien een maandagochtend reader is

Pvouput live

• Jackbq
Cresta ja precies, wat bedoel je precies met shared USB poort? Hoe weet ik welke dat is? Ik heb hier een laptop 550 met USB 1 poort, werkt niet een 1400 Mhz MSI met 2 poorten bij de toetsenbord aansluiting werken beide ook niet. Ik heb nog wel een kabeltje met poorten in een slot zitten voor in een leeg slot te plaatsen via een kabel vanaf het moederbord. Moet ik deze proberen dan?

ennuh heeft u ook een powershot 350 dan?
of maakt het niet uit welke camera/soort compact flash je gebruikt?

• Krypt
Shared USB poort zit meestal op dat expansie poortje wat je bij je mainboard geleverd krijgt.. Bij Asus iig; staat Shared bij.. ik heb totaal 5 USB poorten in mijn pc zitten..

Ik heb un Fuji 6900z, maar dat maakt niets uit...
Volgens mij is dat ding gewoon rot, moet eigenlijk direct werken..

Ik zal er maar mee terug gaan... en evt de versie met CompactFlash, SD/MMC (Memory stick??) en SmartMedia.. die kost volgens mij niets meer en kan meer.. krijg je wel 3 driveletters erbij...

Nog wat om uit te proberen... douw die CF card erin en zet dan je pc aan.. kijken wat ie dan doet...

Pvouput live

• Jackbq
Dus de manier waarop de canon powershot 350 de compact flash 2 MB kaart het kaartje beschrijft maakt dus eigenlijk niets uit?

hmm kijkshop :r

• Jackbq
Heb even de tip van eerst plaatsen dan pc aan opgevolgd, en ik kan nu wel op de card kijken, maar zie hier niets.
Bij eigenschappen geeft hij geen info over de grote etc
Moet ik de card misschien via de pc formateren? :?

• Krypt
Lijkt mij dat ze wel een een standaard houden.. anders zou windows gewoon moeten zeggen dat het kaartje niet geformateerd is...

Ik heb mijn kaartje er perongeluk uit mijn camera getrokken toen ie nog aan het schrijven was; hat 5 foto's in burstmode gemaakt en het duurde eventjes voordat ie klaar was..

Ik duw dat ding in de cardreader en windows verteld me dat dat ding niet geformateerd was.. formateren op FAT en klaar.. kon weer gebruikt worden...

Mag volgens mij geen probleem zijn...

En mijn Cresta werkt perfect, dus kijkshop is niet altijd :r
Ga gewoon even terug naar de kijkshop en vertel het probleem.. je zal vast wel een andere meekrijgen...

Pvouput live

• Jackbq
heb er net 1 foto opgezet, pc uit, kaartje in de cresta en die weer in de pc. Pc aan w8 w8 w8 w8 :( en niets

windows xp start niet op, op het moment dat ik de cresta der na lang wachten uithaalde, gingen ineens mijn cd en dvd spelers ff draaien en hij starte keurig op what's the problem :'(

• Krypt
Ga naar de kijkshop, vertel het verhaal en vraag een nieuwe...

Als die ook niet werkt denk ik dat er iets is met USB poorten ofzo..

Eerst dingen uitsluiten, en stap 1 is een nieuw device proberen..

Pvouput live

• Jackbq
Steek hem nou net ff in me laptop, laptop maakt geluidje dat er een kaart oid gevonden is en zet gelijk icoon bij deze computer, ik klik hierop en hij is nu nog steeds bezig gewoon een zandloperken en nix meer :(

Zijn er ergens speciale drivers of iets dergelijks voor de cresta card reader?

ow hij kom nu met boodschap:"Plaats een schijf of een ander geschikt medium in station F:"

:( ik vind het echt heel vreemd or mensen iemand ENIG idee?

Probleem is dat de kijkshop niet echt naast me deur zit :( ik woon in zeeuws vlaanderen :9~ ennuh ik moet dan naar vlis zo'n 40 km...

• Krypt
damnit.. begint op een chattopic te lijken..

Welke drivers heb je gebruikt?? De originele WinXP drivers of de bijgeleverde Win2k drivers op CD?

Of heb je er geen CD bij gekregen??

zonee, hier staan de Win2k drivers: http://members.home.nl/jsdejong/drivers/win2000.zip

Probeer die dan eens.. rechtsklik inf-file in install..

Pvouput live

• Jackbq
:9~ aah speciaal voor mij :D ik ga ze der ff op fietsen!
brb

• Krypt
Ik kan je ook de hele CD emailen... is maar liefst 442KB :)

Staan dan ook MAC drivers en Win98 drivers op.. maarja..
Hopen dat deze drivers beter werken...

[edit]

Dan maar ff editten, anders wordt het te gortig..

Het lampje moet continue branden en pas knipperen bij het lezen van de kaart... Denk echt dat dat ding gewoon RIP is.. toch maar 40KM rijden of fietsen...

Ik kan je helaas niet verder helpen.. suc6

Pvouput live

• Jackbq
Hmm het systeem ziet de card gewoon niet, en die zit er echt zkr weten goed in enz.

ennuh het ledje op de cresta betreft: bij het insteken, gaat aan ff uit nog heel ff aan en dan voorgoed uit :(

gaat ook niet aan bij toegang krijgen tot de card enz.. heel wazig!

• Jackbq
hmm ik ga maandag wel ff langs dan... ff wisselen hopelijk geen probleem, damn waar is die kassa bon :S :?

maar het kan dus niet aan de compact flash zelf liggen?
want als ik de reader zonder compact flash plaats dan reageerd tie vrij normaal, en zegt direct van er is geen medium aanwezig enz.

• Krypt
Als je CF card gewoon in je camera werkt en goed dan zou het niet aan de CF card moeten liggen.. maar aan de Cresta interface..

Pvouput live

• Jackbq
okees dan gaan we der maandag ff mee terug, en als ze vragen wrm

gathering.tweakers.net user: Krypt :+

• Jackbq
Ehr nog een vraagje, ik zit natuurlijk toch nog wa te klooien, maaruh als je die nieuwe drivers derop zet he...
Moet je dan eerst oude deraf gooien of is rechtsklikken en dan installeren genoeg?

• Jackbq
niemand? :'(

• Jackbq
schopje
Pagina: 1