Toon posts:

Wat is beter: monitor uit of standby?

Pagina: 1
Acties:
  • 248 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Dat vroeg ik me namelijk af, want ik heb 2 Hansol monitoren die , als ik ze aanzet, automatisch degausen.
En aangezien ze dan dus iedere dag 1 keer degausen lijkt me dat niet gezond.
Dus helemaal uit of standby laten staan?

• DirtyHennessy
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 29-11 18:10
ik zet me monitor altijd uit kan niet tegen dat lampje als het donker is dan freak ik :P
volgens mij hoef je je niet druk te maken. Een monitor kan heel lang mee gaan (heb gelezen tussen de 5 en 10 jaar.. correct me if im wrong) en of dat nouw 2 maanden korter of langer is daar maak ik me nie druk om :D

Verwijderd

Er is een speciaal kastje te koop bij Conrad electronics.
Wanneer de comp in de standby stand komt schakelt hij alle randapparatuur uit. Bij comp weer actief wordt apparatuur weer aangesloten. Wellicht slim idee.

• Polaris
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
(overleden)
Die degaussing zit er niet voor niets op hoor. Hij kan er best tegen om iedere dag te degaussen. Het voorkomt dat het gaatjesmasker magnetisch wordt en je kleurfouten krijgt. Helemaal uitzetten is dus het beste.

• Da_RoNiN
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23-10 23:11

Da_RoNiN

Oclama?

Uit zetten is de beste oplossing.

Kenners weten waarom

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

aan/uit -> slijtage.
standby -> slijtage.
De juiste keuze moet je baseren op de tijd die de monitor dan zou uitstaan.
een paar uur of korter -> standby.
De hele nacht of langere tijd -> uit.

• DynaMikeY
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 07-12 00:13

DynaMikeY

1976 Kever 1300

Mijn Philips 17A is van eind 1996, heb hier nog een Philips 15A staan die volgens het serienummer halverwege 1994 geproduceerd is. Beiden zijn ze nog glashelder & superstrak. (oke, een nieuwe monitor is strakker, maar dat is het voortschrijden der techniek)

Gemiddelde technische levensduur van een monitor is in ieder geval erg hoog...maar ja, technische levensduur telt niet in de IT branche, economische levensduur wel...

Banaan (W11): Ryzen7 5800x / Asrock B550M Pro4 / Radeon RX7800 XT / 32GB DDR4 / 1TB M2 980Pro + 2TB WDBlue M2 + 1TB SSD 970Pro | AnaNAS (UnraidOS): - Core I5-10500T (2.3GHz) / Asrock H510-M / 32GB DDR4 / 1x 1TB SSD + 250GB M2 + 1x 6TB HDD + 7x 4TB HDD

Pagina: 1