Sinds kort ben ik in het bezit van een PTT Telekcom Vox Supreme Novo 6 telefooncentrale
waarbij ik 1 digitaal hoofdtoetsel heb en een aantal digitale toestellen. Alleen ik mis dus de documentatie, zijn er mensen die leuke goede hobby ervaringen hebben met deze centrale en misschien ook nog wat info/documentatie wat betreft het gebruik hier van?
Ik heb geen documentatie ervan, maar ik ken die centrales wel een klein beetje.
Om er wat mee te kunnen doen heb je om te beginnen een interface nodig om hem aan je PC te hangen (en dat is of een interface die je direct op een van de lijnkaarten steekt, of een module in zo'n digitaal toestel, welke je dan serieel aan de pc hangt)
Vervolgens heb je de software nodig om die centrale te programmeren (pakketje genaamd pc-mmc) en de toegangscodes om hem te mogen programmeren.
(Ik kan met de centrale op m'n werk bijvoorbeeld wel toestellen wijzigen, maar geen netlijnen instellen)
Het is overigens een centrale van Alcatel (zoals de meeste 'KPN' apparatuur, ik weet niet welk type)
[edit]
Die seriele module voor in zo'n toestel fungeert geloof ik gewoon als modem, en maakt verbinding met een modem in de centrale (in het geval van onze centrale toestel 299)
Als het ding een analoge lijnkaart heeft kun je wellicht ook zonder die interface de connectie leggen, door met een normaal analoog modem te verbinden
Om er wat mee te kunnen doen heb je om te beginnen een interface nodig om hem aan je PC te hangen (en dat is of een interface die je direct op een van de lijnkaarten steekt, of een module in zo'n digitaal toestel, welke je dan serieel aan de pc hangt)
Vervolgens heb je de software nodig om die centrale te programmeren (pakketje genaamd pc-mmc) en de toegangscodes om hem te mogen programmeren.
(Ik kan met de centrale op m'n werk bijvoorbeeld wel toestellen wijzigen, maar geen netlijnen instellen)
Het is overigens een centrale van Alcatel (zoals de meeste 'KPN' apparatuur, ik weet niet welk type)
[edit]
Die seriele module voor in zo'n toestel fungeert geloof ik gewoon als modem, en maakt verbinding met een modem in de centrale (in het geval van onze centrale toestel 299)
Als het ding een analoge lijnkaart heeft kun je wellicht ook zonder die interface de connectie leggen, door met een normaal analoog modem te verbinden
Sometimes you just have to sit back, relax, and let the train wreck itself
Ik kan me ff hard maken dat je die manual krijgt! dan mail ik hem wel ff!
Verwijderd
Je kunt niet als analoog modem inbellen.Die seriele module voor in zo'n toestel fungeert geloof ik gewoon als modem, en maakt verbinding met een modem in de centrale (in het geval van onze centrale toestel 299)
De enige 2 manieren om contact te maken met het modem in de novo is:
A: Via ISDN --> Je moet dan een ISDN modem hebben wat de "compoorten" van de PCMMC tool begrijpt.Je kunt dan "buiten om" bellen als je nummer toegestaan is in de bellerslijst in de novo.
B: Via V24 --> Via inderdaad zo'n V 24 adapter onderaan een D35x toestel. De adapter is een soort "modem" waarmee je dan inlogt op het interne "modem" van de novo.Dit 2e modem kan nr 299 hebben.
(er is nog een derde manier, die de monteur gebruikt...via de seriele poort op de CM module in het telefoonsysteem zelf...met een directe seriele kabel.)
Verwijderd
Ga je alle topic waar het woord novo in voor komt nu omhoog schoppen, deze is meer dan 3 jaar oud !!!
Pagina: 1
Dit topic is gesloten.
![]()