Welke UPS

Pagina: 1
Acties:

• Hutspot
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10-08 09:46
Ik moet voor m'n baas een UPS uitzoeken voor de pc waarop het klimaatbeheerprogramma van de kassen draait.
Bij stroom uitval moet de pc netjes worden afgesloten en er moet een filter inzitten voor piekspanningen en een bliksembeveiliging, voorzover je je daar tegen kan beveiligen.

APC staat voor mij al vast zo'nbeetje maar nu nog het vermogen, pc heeft een 250 Watt voeding maarja dat trekt ie uiteraard nooit maar hoeveel wel weet ik ook niet.
Het is een AMD Duron 800MHz met 1 hd en cd-rom en een interne modem, daarbij een Standaard 17 inch monitor en eventueel nog een deskjet printer erbij op.

620VA is zo ongeveer 400 Watt en 420VA is iets van 280 Watt dacht ik, welke moet ik nou nemen wil ik niet al te dicht tegen het maximale vermogen gaan zitten (heb geen zin in van die bolstaande accu's die 't na een poosje niet meer doen).

Verwijderd

Ga dus voor de 620VA, aangezien je zelf eigenlojk het antwoord al geeft. Nu heb je dan tenminste uitbreidings mogelijkheden.

• Polaris
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
(overleden)
Waar je vooral op moet letten is dat de UPS een aansluiting heeft waarmee de computer kan zien of er nog netspanning is. Met speciale software kun je dan zorgen dat de computer zichzelf automatisch afsluit als er geen netstroom meer is.

• Hutspot
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10-08 09:46
Ja dat zijn alle Pro en smart UPS'en van APC dat had ik al wel uitgevonden maar 't gaat me puur nog om de capaciteit van 't ding dus simpelweg de vraag, is 260 Wat genoeg voor een Duron, een monitor en een deskjet printer? of moet 't echt een 420 Watt uitvoering worden.