Toon posts:

P4T-E + P4 2,2Ghz Overklok Probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Jemig denk na het 1 dag elkker draaien van me systeem, ik ga es lekker overklokken. NOT

in de bios werkt het niet om de fsb omhoog te gooien, dan werkt me muis niet meer :( en hangt me systeem, totdat ik de muis uit de usb poort trek.

Als ik het dan software matig doe, gaat het goed tot ik WCPUID start, reboot :(

Na de fsb op 115 gezet te hebben en WCPUID te starten weer reboot, damn, kan gebeuren.

Blijkt heel me C-drive leeg te zijn.

Van narigheid Win XP erop omdat ik de rest niet kan booten van cd.

Iemand een oplossing voor dit probleem, me cpu moet makkelijk een stuk harder kunnen.

Geheugen is Samsung 2x256Mb ECC RIMM

• TiMMieJ
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15:45

TiMMieJ

PSN: Orixez

Probeer eerst eens rustig je fsb op te voren en niet meteen op 115 te zetten want je gebruijkt namelijk rimm en rimm moet je x4 doen dus je doet nu in 1x 15 x 4 = 60Mhz fsb omhoog :S nou dat haal ik echt niet hoor. Dus probeer eerst eens met 5 MHz fsb omhoog en ga zo langzaam omhoog.

Verwijderd

ja precies, gewoon met stapjes van 5 en dan even een burn-in wizard draaien, sandra ofzo.

had je trouwens niet beter de sis645 chipset op je bordje kunnen hebben, is nog sneller dan 850....

Maar godverdomme man 2,2 Ghz!!
Dan hoop ik maar dat je een niet zo mooie vriendin:* hebt anders klop je me helemaal op alle fronten

• Erhnam
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21:45

Erhnam

het Hardware-Hondje :]

Samsung 2x256Mb ECC RIMM

Ik heb precies de zelfde config.. Tot 112 mhz gaat alles goed maar 113 !! krijg ik al problemen.. Begin eens rustig met bv 105 mhz en ga dan zo omhoog..

Ben benieuwd.

http://www.xbmcfreak.nl/

• roedie
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 24-10-2025
[topic=394869/1/25]

Lees dit topic is helemaal door.

Als conclusie kan ik geven dat je geheugen klok generatoren niet hoger willen. Maar alles staat dus in dit topic.

Die klok gereratoren willen niet harder dan 115 a 120

• WiD
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 03-02 20:24

WiD

Klinkt als een hd die niet graag een hogere pci bus heeft. Ouwe maxtors hadden daar wel eens problemen mee. Die maxtor van 13.2gig zou dus wel eens het probleem kunnen zijn. Meer dan 37-38Mhz haalden die dingen meestal niet en 115/3 zit in die buurt.
't Zou ook je ramgeheugen kunnen zijn natuurlijk. Kan je ECC niet uitschakelen in de bios?

Verwijderd

Topicstarter
hmmz heb hem nu op 108fsb,als ik hem in de bios op 110 zet start hij niet op :(

btw het was me seagate hd die leeg was en niet me ouwe maxtor :)

<edit>typo</edit>

• Erhnam
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21:45

Erhnam

het Hardware-Hondje :]

kijk anders eens hier ! zeer interessant: [topic=458262]

http://www.xbmcfreak.nl/

Verwijderd

Hmmm ik heb zowel een 1.6A en een 1.8A op mij P4T-E geprobeert

met de 1.6 kon ik zelfs een 133FSB draaien en naar xp booten hoewel me systeem niet echt stabiel was soms sloeg 3D mark er gewoon uit...

de 1.8A kreeg ik niet hoger dan 120FSB anders ging de bios niet verder.

dit heb ik voor elkaar gekregen met 2X256MB Apacer modules met 16 chips er op...

als er een mycom in de buurt is probeer dan eens die modules te halen kijken of je dan meer geluk hebt want je kan ze weer terug brengen binnen 8 dagen ;)
Pagina: 1