Hardeschijf start niet automatisch op???

Pagina: 1
Acties:

• Mpdrichel
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09-08-2024
Ik wil een oude AMD 2 450 van mij gebruiken als netwerk computer. Ik heb er nou een 541MB hardeschijf in gedaan omdat ik nog geen geld heb voor een grotere. Aleen alsik de computer aanzet pakt hij de HD wel de bios pakt hem ook wel. Maar als hij verder gaat doet hij niks. Op 1 of andere manier wil hij dan niet starten. Kan iemand mij vertellen waar het aan kan liggen?

• Wietse
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 30-10-2025

Wietse

¯¯¯¯¯

Heb je wel een besturingssysteem op die schijf geinstaleerd? (windows95 etc.?) :?

• Mpdrichel
Ja windows 98 SE! Ik heb ook al windows 95 geprobeerd maar dan gebeurd precies hetzelfde. :'(

• Wietse

Wietse

¯¯¯¯¯

Waar "stopt" die computer? wat is de laatste melding die je krijgt?

(Hoe heb je windows98se op die schijf geinstaleerd als je computer niet opstart :D)

• cruncher
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 03-04 14:33

cruncher

wanna crunch someone?

is er geen hele "kleine" kans dat zo'n oud schijfje het niet meer doet?!?

can you read my mind?

• Wietse

Wietse

¯¯¯¯¯

Op donderdag 21 februari 2002 23:04 schreef Mpdrichel het volgende:
Ik wil een oude 2 speed cd-rom speler in een AMD 2 450 gebruiken. Aleen die cd-rom speler komt uit een 486 en zit daar aangesloten op een kaart maar die kaart past niet in die AMD en als ik de cd-rom speler gewoon op het moederbord aansluit pakt hij hem niet. Is er een mogelijkheid om hem toch aan de praat te krijgen? Of moet ik gewoon een nieuwe kopen. En liever geen andwoorden van je kan beter een nieuwe kopen want een 2 speed is te langzaam| :(
Hoe heb je windows 98 se geinstaleerd .. zonder CD-ROM speler? waar ben ju mee bezig :P

Verwijderd

Even iets simpels;

heb je al geprobeerd van een floppy te booten en met
fdisk te kijken of je harddisk wel te lezen is en
partities heeft.
Als dat werkt, staat dan de C: partitie wel op 'active'

En dan nog iets; staat in de bios van je pc soms
de bootsector schrijfbeveiliging aan ?

• Mpdrichel
Ik heb een 52 speed cd rom speler uit mijn nieuwe computer erin gezet om windows te instaleren aangezien hij die ander niet pakt. Ik heb de computer opgestart door in de bios booten vanaf cd rom aan te zetten. Zo kon ik windows instaleren. Dan restart hij en dan gebuerd er niks op het stuk waarbij hij normaal windows zou moeten starten. Ik heb booten vanaf cd-rom wel eerst uit gezet. En als ik hem via cd-rom opstart en dan naar de hardeschijf ga en dan C:\windows\win typ dan start hij windows op en dan geeft hij een blauw scherm met het systeem is gestopt.

• Mpdrichel
Ik heb hem geformateerd als FAT kan het zijn dat ik hem moet formateren als FAT32 omdat het een nieuwere computer is.

Verwijderd

Op donderdag 21 februari 2002 23:50 schreef Mpdrichel het volgende:
Ik heb hem geformateerd als FAT kan het zijn dat ik hem moet formateren als FAT32 omdat het een nieuwere computer is.
fat16 en fat32 zouden alletwee moeten werken.
Fat32 was beter geweest.

Als je geboot bent van CD, doe dan eens;

fdisk /mbr

(check daarna ook nog even met fdisk of c: op active staat.

dan opnieuw booten van HD

• smvs
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
op mijn fujitsu scsi schijf zit een jumper die je moet omzetten voor ie gaat opspinnen (kan je ook instellen in het bios van je scsi controller)
maar ja, dat is scsi en das heel wat anders. het lijkt me sterk dat je bij zo'n schijf nog een start commando moet geven. zou hij niet gewoon tebarst zijn?

• steven2
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14-04 12:33
Opstarten van diskette, intikken SYS C: , weer opstarten en dan werkt hij denk ik wel weer :9

ASUS Sabertooth X79, Intel Core i7 3930@3800MHz, 16 GB DDR3 (G.Skill F3-17000CL9Q-16GBZ), XFX Radeon R9 290, Sound Blaster X-Fi XtremeMusic, 1x 256 GB Samsung 840 pro SSD, 1x 1 TB Samsung Spinpoint F3, 1 x 3 TB Seagate ST3000DM001

• Mpdrichel
Werkt ook niet. Volgens mij is die hardeschijf gewoon gaar.

• Carnivorous1
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-01-2025
Dat probleem heb ik ook met een Quantum Maverick 512 MB uit mijn ouwe 486..... Als ik die in een nieuwere PC zet dan geeft ie hem bij een cold boot niet aan in de BIOS, ik denk dat ie te lang nodig heeft om op te spinnen.....

• Mpdrichel
Ik heb nou een seagate 2,1GB geprobeerd en die werkt wel. Dus ik denk dat het gewoon aan de HD lag.
Pagina: 1