Krakend geluid bij OPNEMEN

Pagina: 1
Acties:

• emkedouwe
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 26-11-2021
Ik heb last van een krakend geluid en ook tikjes als ik ga opnemen. Als ik iets afspeel is er echter niks aan de hand. Staat er een instelling niet goed of is mn ingang stuk ? Het is een onboard geluidskaart (AC97 geloof ik)

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12:58

JvS

Ik heb hem zelf ook

Voor wat het waard is, hier heeft iemand hetzelfde probleem, en is het met een omweg opgelost. Er worden in dat topic nuttige dingen gezegd. (je neemt dus waarschijnlijk te hard op).

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• emkedouwe
Nee hij clipt niet

• TheLemon
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 01-07 13:56

TheLemon

daddy cool, crazy like a fool

Weet je dat zeker? Ik dacht dus dat mijn AC97 onboard stuk was, maar met wat uitgebreidere software (met level-meters) bleek dat de line-in gewoon veel te hard versterkt, vergeleken met mijn soundblastertjes. Voor een line-signaal moest ik de line-in volume zeg maar 5% openzetten voor een schoon signaal.

• emkedouwe
Ik zal kijken of het werkt.

• emkedouwe
Ik heb alles super zacht gezet en de meter in wavelab slaat bijna niet uit. Toch hoor ik nog kraakjes in mn opname. :(

Zou er ergens een buffer underrun zijn of een conflict met asio drivers ???

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp - Zendure 2400AC+ 16kWh

Heb ik ooit gehad met m'n sblive.

Bij mij kwam het omdat ik me bios instellingen iets té enthousiast had getweakt. Dat pci to dram cache gebeuren enzo gaf problemen toentertijd mijn mijn duron. Met mijn athlon gaat het nu goed.

Zet jij je bios eens op default settings :? maybe that helps ;)
Pagina: 1