Toon posts:

Schaduwen in Quake3 en Q3 engine games

Pagina: 1
Acties:
  • 100 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Okee, op het internet stikt het van de quake3 screenshots, maar op geen enkele schreenshot kun je toch vrij realistische (ralistisch qua vorm dan en gedrag dan) shaduwen zien. Toch zit er een optie in quake3 om dit soort schaduwen te krijgen.

Hier een plaatje om het te verduidelijken.
Afbeeldingslocatie: http://www.joppie666.f2s.com/jurrie/schaduw.jpg

Console commands:
/r_stencilbits 32
/cg_shadows 2

Trouwens zo'n schaduw van een speler kan ook op een ander speler of objecten vallen.

Kan iemand mij vertellen waarom deze opties niet gewoon in het menu zitten en waarom niemand ze gebruikt (en dan niet zeggen dat het de snelheid niet ten goede komt, want dat weet ik)

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 30-01 14:39

Sick Nick

Drop the top!

Op donderdag 21 februari 2002 22:28 schreef h2o-freak het volgende:
(en dan niet zeggen dat het de snelheid niet ten goede komt, want dat weet ik)
Daar heb je je antwoord ;)

Hoewel het ook niet helemaal logisch is, want met de grafische kaarten van tegenwoordig die 100 fps bij 1600*1200 @ 32bbp @ high detail @ 4x FSAA kunnen weergeven zal de snelheid niet echt beinvloed worden door een simpele schaduw.

Trouwens lekker logisch, bijna op een lamp staan en de lichtinval van de andere kant laten komen |:( :D

Verwijderd

Topicstarter
Okee, maar toch heb je er bij een potje deathmatch ook wel je voordelen mee, op deze manier kun je je tegenstaders soms vrij makelijk traceren doordat ze toevallig voor een licht langs lopen en kun je hun schaduwen zien. of ben ik de enige die hier het nut van inziet?

• Sick Nick

Sick Nick

Drop the top!

Mwa, zou op zich wel handig zijn ja. Maar als ik dat plaatje zo zie dan zou ik niet vertrouwen op de richting van de schaduw ;)

Als het wel zou kloppen zou het verdomd handig zijn.

Verwijderd

Topicstarter
Ik zou eigenlijk zeggen dat zet die opties ff aan, (dat kan heus wel op die Geforce van je) want dat ene kleine lichtje waar ik toevallig voor stond had geen invloed op de schaduw van die grotere lichtbron.
Ja ik weet het het is niet heel complex dat schaduwsysteem, maar ik vind het toch wel makkelijk om het aan te gebruiken.

• Sick Nick

Sick Nick

Drop the top!

Zal eens eventjes aanzetten en wat spelen, zou het ook werken met Bid for Power (Q3 mod)?

Verwijderd

Topicstarter
dit werkt voor alles wat op quake3 engine draait.

Wat wel een tip zou kunnen zijn is om ook even te spelen met:
/cg_thirdperson 1

eventueel /cg_thirdpersonrange 80 (voor uitzoomen van je model)

dan kun je even spelen met je karakter dat voor of achter een lichtbron staat en dat het ook aan selfshadowing doet.

En ja, ook dit selfshadowing op een zeer kinderachtig niveau als je kijkt naar de nabije toekomst

• Sick Nick

Sick Nick

Drop the top!

Het werkt inderdaad met BfP, ziet er wel erg lullig uit als je gaat vliegen in dat spel. Dan krijg je een zwarte streep naar beneden en dan je schaduw.

Performance hit = 1 fps ofzo :D

Verwijderd

Topicstarter
klopt, het is ook niet helemaal zoals het moet, maar stukken beter als die ronde schaduwen onder elke speler dacht ik zo :)

Verwijderd

Topicstarter
Vooruit. hier ook maar een schreenie van de Medal of Honor demo met deze schaduw effecten. (ja bij wolfenstein werkt het ook)

Afbeeldingslocatie: http://www.joppie666.f2s.com/jurrie/mohaa.jpg

• Tom-Eric
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 25-03-2025
Tja, als je naar dat plaatje van MoH:AA kijkt, dan weet ik wel waarom de schaduws uit staan, want dat ziet er gewoon niet uit.

i76 | Webdesignersgids | Online Gitaarlessen & Muziekwinkels

Verwijderd

maar toch bedankt voor de tip. even mn games opleuken. lekker patsen op de komende LP :D

• buzz
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15:43
Op vrijdag 22 februari 2002 13:22 schreef KnetterGek het volgende:
maar toch bedankt voor de tip. even mn games opleuken. lekker patsen op de komende LP :D
Ik denk dat die mensen het niet zo spetterend vinden hoor :P

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-01 13:40

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

32 stencilbits? hmm ik vraag me af welke kaarten dat allemaal aankunnen...

ik geloof dat de geforce-family maar max 8 bits aan kan (bij 24 z-bits). En directX ondersteund ook maar max. 8 :)

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Verwijderd

Topicstarter
32 stencilbits? hmm ik vraag me af welke kaarten dat allemaal aankunnen...
ik geloof dat de geforce-family maar max 8 bits aan kan (bij 24 z-bits). En directX ondersteund ook maar max. 8
Nouja, ik heb bij stencilbits 32 ingevuld dat is iig genoeg om die schaduw effecten te kunnen renderen. achteraf wist ik ook wel dat je niet hoger als 24 bits kunt |:(

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Op zaterdag 23 februari 2002 01:16 schreef h2o-freak het volgende:

[..]

Nouja, ik heb bij stencilbits 32 ingevuld dat is iig genoeg om die schaduw effecten te kunnen renderen. achteraf wist ik ook wel dat je niet hoger als 24 bits kunt |:(
niet hoger dan 8 dus... maar zo bedoelde ik het niet, meestal als je loopt te kloten en de ingestelde settings werken niet op jou pc, dan knalt ie gewoon naar je desktop en laat ie de console zien dat ie de mode niet kan zetten ofzo. Maar aangezien ie dat bij jou niet deed dacht ik misschien dat jij wel een 32 bits stencilbuffer aan kon maken, wat ik dus nog nooit gezien heb :)

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Verwijderd

Topicstarter
Nouja, bij mij blijft het tenminste draaien als ik de stencilbits op 32 zet, maar mijn framerate dondert dan trouwens ook drastisch (een frame of 10)
Ga toch maar ff terugschalen naar 8 :)

Verwijderd

Op vrijdag 22 februari 2002 13:17 schreef TheMightyTumTum het volgende:
Tja, als je naar dat plaatje van MoH:AA kijkt, dan weet ik wel waarom de schaduws uit staan, want dat ziet er gewoon niet uit.
Ik vind het er anders wel goed uitzien. Wel realistische schaduwen, want ze hebben 1 lichtbron gekozen (waarschijnlijk zon) en daar vanuit de schaduw berekend. Dit ziet er idd leuk uit.

• DJ^
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

DJ^

hmmz

Wel een erg lage zon, en kan de zon wel door die bossen/struiken heen? volgens mij niet...dus ook niet erg realistisch.

Maargoed tis natuurlijk een kwestie van smaak ;)

hmmz

• Emerge
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11-01 12:38

Emerge

Bifidus schmifidus

Bij mij geeft 't een FPS-drop van wel 30 frames!
Lekker op CG_Shadows 1 laten staan.

Hoe is het met jóuw opgeblazen gevoel vandaag?

• Peertje
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Wel mooi en idd best handig :9~

Verwijderd

Op donderdag 21 februari 2002 22:31 schreef Sick Nick het volgende:

Hoewel het ook niet helemaal logisch is, want met de grafische kaarten van tegenwoordig die 100 fps bij 1600*1200 @ 32bbp @ high detail @ 4x FSAA kunnen weergeven zal de snelheid niet echt beinvloed worden door een simpele schaduw.
Dat haal je misschien net met de dikste Geforce4 :z

Verwijderd

Topicstarter
Nou, heb inmiddels ook een aantal slordigheden (bugs) van deze technologie in de quakearena engine gezien.

Namelijk een sommige schaduwen gaan dwars door muren heen, zijn dus aan de achterzijde van de muur goed te zien.
Zie plaatje:
Afbeeldingslocatie: http://www.joppie666.f2s.com/jurrie/lost1.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.joppie666.f2s.com/jurrie/lost2.jpg

Verder kan het zijn dat een schaduw verdwijnt doordat je voor een lichtbron gaat staan, zodat deze lichtbron weggesneden word door de engine.

• JeroenT
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19-01 15:13

JeroenT

hoi!

Vette fps ook :P :P , maar das toch juist goed? kan ik ze zien aankomen vanachter de muur :D

Verwijderd

Topicstarter
Tja, die fps kan ik nix aan doen. misschien toch eens tijd om mijn oude Voodoo1 te vervangen door een TNT ofzow :P

Maar ff serieus, zijn er mensen die een hogere fps halen op Amd Thunderbird 1200 Mhz 512 MB DDR geheugen Met een Geforce2 GTS 32 MB?

mijn configuratie:

1024x768x32
Verder alles op high
en Trilinair filtering
Anti-Aliasing staat uit

Ps. wel stupid dat hierover nog nooit een topic is geweest

• Muppet
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-09-2024

Muppet

GT: Beestig

Je moet zorgen dat je fps op 125 staat, dan maar wat detail inlveren.

Ik speel op een PIII 1Ghz met een antieke Gf2 MX en ik haal contant 125fps.

There is no art to find the minds construction in the face

Verwijderd

Op zondag 24 februari 2002 14:48 schreef h2o-freak het volgende:
Tja, die fps kan ik nix aan doen. misschien toch eens tijd om mijn oude Voodoo1 te vervangen door een TNT ofzow :P

Maar ff serieus, zijn er mensen die een hogere fps halen op Amd Thunderbird 1200 Mhz 512 MB DDR geheugen Met een Geforce2 GTS 32 MB?

mijn configuratie:

1024x768x32
Verder alles op high
en Trilinair filtering
Anti-Aliasing staat uit

Op m'n P3 500, 320mb en Geforce 2 gts haal ik al makkelijk die framerates op die instellingen hoor, je doet mijn inziens toch iets fout :)

Verwijderd

Topicstarter
met cg_shadows 1 haal ik op four.dm_66 een gemiddelde van 40,5 frames per seconde

met cg_shadows 3 haal ik op four.dm_66 een gemiddelde van 29,9 frames per seconde

Verdere belangrijke opties

seta r_drawSun "1"
seta r_fastsky "0"
seta r_ignoreGLErrors "1"
seta r_flares "1"
seta r_lodbias "0"
seta r_lodCurveError "999"
seta r_ignoreFastPath "1"
seta r_smp "0"
seta r_subdivisions "4"
seta r_vertexLight "0"
seta r_simpleMipMaps "0"
seta r_customaspect "1"
seta r_customheight "600"
seta r_customwidth "800"
seta r_fullscreen "1"
seta r_mode "6"
seta r_ignorehwgamma "0"
seta r_overBrightBits "1"
seta r_depthbits "24"
seta r_stencilbits "24"
seta r_stereo "0"
seta r_colorbits "32"
seta r_texturebits "32"
seta r_detailtextures "1"
seta r_roundImagesDown "1"
seta r_picmip "0"
seta r_ext_texture_env_add "1"
seta r_ext_compiled_vertex_array "1"
seta r_ext_multitexture "1"
seta r_ext_gamma_control "1"
seta r_ext_compressed_textures "0"
seta r_allowExtensions "1"
seta r_glDriver "opengl32"

Verwijderd

de lighting is idd soms wel brak in Q3, heb ik vaak last van met maps maken

(en ja, ik heb m'n 1e grote level af en die komt strax online :P)

• Muppet

Muppet

Vind dat je maar lage fps haalt.

Post je .cgf is dan probeer ik het ermee kijk ik hoeveel fps ik haal.

• Roberto
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11-12-2025
Op zondag 24 februari 2002 14:48 schreef h2o-freak het volgende:

mijn configuratie:

1024x768x32
Verder alles op high
en Trilinair filtering
Anti-Aliasing staat uit

whe he ik haal op me schijt voodoo banshee 16 mb pci nog wel 40 fps :D

Verwijderd

Topicstarter
[a]http://www.joppie666.f2s.com/jurrie/q3config.cfg[/a]

trouwens, zelfs met de laagste instellingen haal ik niet meer als 60 frames:( vroeger kon ik meer als 200 frames halen met zeer lage instellingen

errug vreemd dus

• Arnold
  • Laatst online: 16:31
Op zondag 24 februari 2002 15:37 schreef Muppet het volgende:

125 leg mij eens uit waarom 125 dan :?
tv = 25 fps
bios = 24 fps
ntsc (amerika) = 30 fps

en dat is gewoon vloeiend hoor...

Verwijderd

Topicstarter
Dat schijnt gewoon een bug in quake3arena te zijn. als je constant 25 frames per seconde haalt kun je niet iets verder/hoger springen etc.

• Primal
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11-01 13:51
Op zondag 24 februari 2002 15:37 schreef Muppet het volgende:Ik speel op een PIII 1Ghz met een antieke Gf2 MX en ik haal contant 125fps.
Dit heet 'overkill'. :)

Daar heb je toch helemaal NIKS aan! :? Wat heb je aan die, laten we zeggen, 100fps die je meer haalt als 25fps?! Helemaal NIKS. Jij gaat die frames niet zien. Ik heb liever dat mijn systeem alle instellingen hoog kan draaien en dan constant!!!! (ongeacht hoe druk het wel niet wordt in het spel, etc. en wat je er nog niet allemaal bij kan verzinnen) 25fps scoort. In plaats van dat je nu en dan 50fps scoort en dan regelmatig wanneer het druk wordt een vette 'inzakker' krijgt naar 20fps of zo. Want dat ga je dus wel merken.

"The fastest code, is the code that is never called."

• Arnold
  • Laatst online: 16:31
Op zondag 24 februari 2002 19:52 schreef Primal het volgende:

[..]

Daar heb je toch helemaal NIKS aan! :? Wat heb je aan die, laten we zeggen, 100fps die je meer haalt als 25fps?! Helemaal NIKS. Jij gaat die frames niet zien. Ik heb liever dat mijn systeem alle instellingen hoog kan draaien en dan constant!!!! (ongeacht hoe druk het wel niet wordt in het spel, etc. en wat je er nog niet allemaal bij kan verzinnen) 25fps scoort.
Enige wat voordeel is van NU 125 fps is dat je over een jaar nog redelijk mee kan komen.. maarja.. elke jaar nieuwe videokaart is tegenwoordig bijna wel verplicht...

• RSP
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 25-12-2025

RSP

[..]

bij Q3 heet dit goed bezig zijn aangezien je dan meer
vaart kan maken bij het bunny hoppen (8>

• Primal
Op zondag 24 februari 2002 19:54 schreef G-Spotter het volgende:

[..]

Enige wat voordeel is van NU 125 fps is dat je over een jaar nog redelijk mee kan komen.. maarja.. elke jaar nieuwe videokaart is tegenwoordig bijna wel verplicht...
Daar heb je zeker wel gelijk in. Maar daarom had ik het woordje 'constant' ook vet gedrukt. :) Voor als het niet helemaal duidelijk was.

• Primal
Op zondag 24 februari 2002 19:56 schreef RSP het volgende:

[..]

Ok. Dat wist ik dus niet (ik speel dus nooit Quake 3, hoewel ik het wel een leuk spel vind => weleens gedaan). :)

• me1299
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 26-01 22:40

me1299

$ondertitel

Op zondag 24 februari 2002 15:37 schreef Muppet het volgende:

Heb je toch een stoere montior die 125Hz aankan. Of je speelt natuurlijk op 640x480 :D

Het maakt eigenlijk niet uit wat je bewuste geest doet, omdat je onderbewuste automatisch precies dat doet wat het moet doen

• Primal
Op zondag 24 februari 2002 20:00 schreef DeathKnight het volgende:

[..]

Heb je toch een stoere montior die 125Hz aankan. Of je speelt natuurlijk op 640x480 :D
Nou ja, met 'vertical-sync' uit komt je ook al een heel eind hoor. :) Alleen krijg je dan wel een stroboscoop-effect. :)

(goh, ik ben druk vandaag met posten)

Verwijderd

Topicstarter
Trouwens ik kan inmiddels constant 125 frames per seconde halen (heb oude config file gedeleted). maar wat is bunnyhoppen eigenlijk:?
Is dat rondlopen en constant op de jump toets rammen?

Verwijderd

Topicstarter
Ook een leuke optie is:
/headmodel

met deze optie kun je op elk model elk hoofd plaatsen

• Sponge
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 28-01 19:07

Sponge

Serious Game Developer

Op zondag 24 februari 2002 19:56 schreef RSP het volgende:

Quake is timebased modelled. De snelheid van alles wordt bepaald door de tijd tussen de frames. Het maakt dus absoluut niet uit. Stel je voor dat iemand met 150fps sneller loopt dan iemand met 50 fps.

• diertje
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09-11-2023

diertje

/ban mediocrity

Dat bunnyhoppen kan je doen te te springen en te strafen, zo maak je steeds meer vaart. Met je muis kan je dan ook nog ff mikken waar je heen wilt springen. (8>

Ik, geheel anders

Verwijderd

Denk dat het nog niet goed door ontwikkeld was
op het moment dat quake 3 uit kwam..
Dat het bug's opleverd of errors
kan geen andere reden bedenken want het werkt wel gewoon heb het zelf ook geprobeerd maar op een server
gaat je FPS wel VET omlaag
mgoed
weet niet of het REAL DYNAMIC LICHTNING is
want dat draait nog zwaar op de geforce3 T500
en vooral als je pc'tje het van nog 20 andere spelers realtime moet berekenen....

• Bert-Jan
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17-02-2024
Op donderdag 21 februari 2002 22:34 schreef h2o-freak het volgende:
Okee, maar toch heb je er bij een potje deathmatch ook wel je voordelen mee, op deze manier kun je je tegenstaders soms vrij makelijk traceren doordat ze toevallig voor een licht langs lopen en kun je hun schaduwen zien. of ben ik de enige die hier het nut van inziet?
neeej, daar heb je natuurlijk je radar/hud script voor. Samen met de aimbot en dan gaat het veel beter. Sukkel een beetje naar schaduwen lopen kijken |:(

:P

• Cloud
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14:54

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Op zondag 24 februari 2002 21:51 schreef 41.6C.6D.61.72 het volgende:

[..]

Quake is timebased modelled. De snelheid van alles wordt bepaald door de tijd tussen de frames. Het maakt dus absoluut niet uit. Stel je voor dat iemand met 150fps sneller loopt dan iemand met 50 fps.
Eigenlijk gaat de bug niet om sneller lopen, maar om verder springen. Maar of het nou echt in Q3 zit, weet ik niet, nooit getest eigenlijk :+

Anyways, 125 is aan de lompe kant, maarja, als je pc het aankan is het best. En als je een echte online gamer bent, dan is dit een beetje nutteloos (no offence) om te bedenken:
Op zondag 24 februari 2002 19:00 schreef G-Spotter het volgende:

[..]

125 leg mij eens uit waarom 125 dan :?
tv = 25 fps
bios = 24 fps
ntsc (amerika) = 30 fps

en dat is gewoon vloeiend hoor...
Het verschil tussen 30 en 50 fps merk je zeker wel in het gamen. Sterker nog, het menselijk oog ziet onder de 60 Hz (beeldjes per seconde) nog de verschillen in snelheid. Het optimale om voor elkaar te krijgen is een FPS in Q3 die gelijk is aan de refresh rate van je monitor. De rest daarboven is toch nutteloos. Dus FPS op 85 is lekkah :9
(voor mij dan)
Verder, als je je max fps in Q3 op 999 heb staan (zoals sommige FPS geile gamers) en je speelt online kan je daar ongelooflijk van gaan laggen. Dus zet ook ff je /com_maxfps op dezelfde waarde als de FPS die maximaal uit je videokaartje trekt. Of natuurlijk op de lagere FPS die je zou willen :) Zoals ik gedaan heb.
Voor de aardigheid moet je ens online gaan spelen met /com_maxfps 125 en naar je ping kijken.

(uitgaande van:
/cl_maxpackets 100
/snaps 40
)

En daarna de /com_maxfps op 60 zetten en dan nog es kijken op diezelfde server. Nu is je ping een stuk lager geworden (zij het, ook een stuk onstabieler).

Dus after all, klooien met je FPS is niet totaal overdreven :D
En wat al een paar keer genoemd is, maar zeker weten niet vergeten mag worden:

Zorg voor een constante fps, das minstens zo belangrijk (zoniet nog belangrijker) dan een hoge fps!

offtopic:
Misschien is deze hele post wel offtopic? Nouja ik wou het toch ff kwijt :Y) !

edit:

Ehm bijvoorbeeld de CPMA Mod voor Q3 heeft geen voordeel uit het /com_maxfps tipje wat ik gaf, omdat CPMA al zo getweaked is van zichzelf. Misschien zijn er nog meer mod's waarop t niet werkt, maar iig op standaard Q3 en RA3 werkt het.

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana

• Muppet

Muppet

Er is een heel verhaal bijgekomen zie ik al maar ik zal het ook ff toelichten.

Met 125 fps spring je hoger (dus ook verder).

Heb het zelf ook getest ikm heb hier ook een P3 500 staan met een voodoo3 en die haalt 76 fps.

Laad Q3dm13 maar eens en probeer op dat verhoginkje te springen naar de Mega Health. Dat lukt je niet he . . . nou ik spring daar dus gewoon zonder rocket grenade plasma of wat dan ook op.

Hier wordt het allemaal haarfijn uitgelegd voor diegene die het boeiend vinden.

http://www.quake3world.com/ubb/Archives/Archive-000001/HTML/20000822-3-015173.html

En als je wil weten wat bunny hopping en circle jumping is moet je hier eens kijken. http://www.pimpjumps.com

Ben zelf ook nog niet zolang bezig hiermee maar sommige dingen lukken me al aardig.

Hier zijn wat maps zodat je kunt oefenen. Hoef je niet elke keer weer omhoog te lopen. T4jump is de circle jump in Q3tourney4.

• Cloud
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14:54

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Wooohooo! :9

Ik heb het ook maar ff getest voor de gein, en inderdaad, je kan nét iets hoger en verder springen!

En bedankt Muppet voor die twee websites *D Ik ga meteen ook maar oefenen!

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana

• Willie
  • Niet online
Ehh, die schaduw wil bij mij niet echt lukken, ik typ in:
r_stencilbits 32
cg_shadows 2

werkt niet, wat doe ik fout ?

• Schuey
  • Laatst online: 17:20
/r_stencilbits 32
/cg_shadows 2
moet het zijn

• Willie
  • Niet online
Ja doh, daar was ik ook nog wel achter, ik niet helemaal een n00b. Bij cg_shadows 1 zie ik een rondje onder me, en bij 0 nix, en bij 2 ook nix.

Verwijderd

Topicstarter
Ja doh, daar was ik ook nog wel achter, ik niet helemaal een n00b. Bij cg_shadows 1 zie ik een rondje onder me, en bij 0 nix, en bij 2 ook nix.
Heb je een TNT2 kaart? want op mijn broertjes TNT2 kaart kreeg ik die meer geavanceerde schaduwen ook niet aan de praat.

• Willie
  • Niet online
Een asus v6800 geforce deluxe.

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

[..]

Daar heb je toch helemaal NIKS aan! :? Wat heb je aan die, laten we zeggen, 100fps die je meer haalt als 25fps?! Helemaal NIKS. Jij gaat die frames niet zien. Ik heb liever dat mijn systeem alle instellingen hoog kan draaien en dan constant!!!! (ongeacht hoe druk het wel niet wordt in het spel, etc. en wat je er nog niet allemaal bij kan verzinnen) 25fps scoort. In plaats van dat je nu en dan 50fps scoort en dan regelmatig wanneer het druk wordt een vette 'inzakker' krijgt naar 20fps of zo. Want dat ga je dus wel merken.
uhm, het zal wel aan mij liggen, maar ik vind 25 fps dus echt wel onspeelbaar. 50 is idd wel te doen, maar ik heb m t liefst op 70 of hoger :)
Het is idd waar dat je het boven de 60 ofzo al niet eens meer kan 'zien', maar het speelt wel degelijk anders. Maar idd, constant lijkt me ook beter dan schommelend, maar als ik m op max 90 fps zet is ie ook constant met nog veel detail (gf2 GTS) :)

Verwijderd

Topicstarter
joh, meer als 45 frames per seconde is voor het blote oog al niet meer te zien. maar tijdens het spelen merk je het net een stukje langer (voornamelijk muisbewegingen) of het 45 of bijvoorbeel 65 frames per seconde zijn. Natuurlijk is een stabiele framerate dan zeer gewenst dus absoluut geen overkill :)

• diertje
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09-11-2023

diertje

/ban mediocrity

Op maandag 25 februari 2002 16:42 schreef [DAS]Willie het volgende:
probeer eens /r_stencilbits 8 en /cg_shadows 2

ik heb btw een tnt 2 en zo werk het wel

Ik, geheel anders

• Willie
  • Niet online
Met \cg_shadows 3 werkt het wel ! Alleen zijn de schaduwen dan zwart, en niet doorzichtig.

Verwijderd

Topicstarter
Met \cg_shadows 3 werkt het wel ! Alleen zijn de schaduwen dan zwart, en niet doorzichtig.
type dan eerst /cg_stencilbits 8 in, sluit het spel af, en start het spel weer, laad een level en typ dan /cg_shadows 2 in. 8-)

• Primal
Op dinsdag 26 februari 2002 21:18 schreef OiSyN het volgende:

[..]

uhm, het zal wel aan mij liggen, maar ik vind 25 fps dus echt wel onspeelbaar. 50 is idd wel te doen, maar ik heb m t liefst op 70 of hoger :)
Het is idd waar dat je het boven de 60 ofzo al niet eens meer kan 'zien', maar het speelt wel degelijk anders. Maar idd, constant lijkt me ook beter dan schommelend, maar als ik m op max 90 fps zet is ie ook constant met nog veel detail (gf2 GTS) :)
Die 25fps waren ook maar als voorbeeld (wel bedoeld als een richtlijn overigens), maar jij begreep wel wat ik bedoelde.

90fps is wel lekker he! :)

Pagina: 1