Op zondag 24 februari 2002 21:51 schreef 41.6C.6D.61.72 het volgende:
[..]
Quake is timebased modelled. De snelheid van alles wordt bepaald door de tijd tussen de frames. Het maakt dus absoluut niet uit. Stel je voor dat iemand met 150fps sneller loopt dan iemand met 50 fps.
Eigenlijk gaat de bug niet om sneller lopen, maar om verder springen. Maar of het nou echt in Q3 zit, weet ik niet, nooit getest eigenlijk
Anyways, 125 is aan de lompe kant, maarja, als je pc het aankan is het best. En als je een echte online gamer bent, dan is dit een beetje nutteloos (no offence) om te bedenken:
Op zondag 24 februari 2002 19:00 schreef G-Spotter het volgende:
[..]
125 leg mij eens uit waarom 125 dan

tv = 25 fps
bios = 24 fps
ntsc (amerika) = 30 fps
en dat is gewoon vloeiend hoor...
Het verschil tussen 30 en 50 fps merk je zeker wel in het gamen. Sterker nog, het menselijk oog ziet onder de 60 Hz (beeldjes per seconde) nog de verschillen in snelheid. Het optimale om voor elkaar te krijgen is een FPS in Q3 die gelijk is aan de refresh rate van je monitor. De rest daarboven is toch nutteloos. Dus FPS op 85 is lekkah

(voor mij dan)
Verder, als je je max fps in Q3 op 999 heb staan (zoals sommige FPS geile gamers) en je speelt online kan je daar ongelooflijk van gaan laggen. Dus zet ook ff je /com_maxfps op dezelfde waarde als de FPS die maximaal uit je videokaartje trekt. Of natuurlijk op de lagere FPS die je zou willen

Zoals ik gedaan heb.
Voor de aardigheid moet je ens online gaan spelen met /com_maxfps 125 en naar je ping kijken.
(uitgaande van:
/cl_maxpackets 100
/snaps 40
)
En daarna de /com_maxfps op 60 zetten en dan nog es kijken op diezelfde server. Nu is je ping een stuk lager geworden (zij het, ook een stuk onstabieler).
Dus after all, klooien met je FPS is niet totaal overdreven

En wat al een paar keer genoemd is, maar zeker weten niet vergeten mag worden:
Zorg voor een
constante fps, das minstens zo belangrijk (zoniet nog belangrijker) dan een hoge fps!
offtopic:
Misschien is deze hele post wel offtopic? Nouja ik wou het toch ff kwijt

!
edit:
Ehm bijvoorbeeld de CPMA Mod voor Q3 heeft geen voordeel uit het /com_maxfps tipje wat ik gaf, omdat CPMA al zo getweaked is van zichzelf. Misschien zijn er nog meer mod's waarop t niet werkt, maar iig op standaard Q3 en RA3 werkt het.