Toon posts:

Welke soorten P4's zijn er?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Er is een willamet (ofzo?) en een northwoord toch?

Northwood is de beste? (0.13 micron?)

Ik mag van mijn vader een voorstel doen voor een nieuwe PC, want er is een PC Prive project op zijn werk.

Ik zat te denken aan een

Pentium-4 1.9GHZ S-478 BOX 396,00

met

ASUS P4T-E I850 Socket 478 ATX 242,00

Werk dat goed?
Is die Pentium 4 die hierboven staat de 0.13 versie?

Ik ben op dit moment niet helemaal op de hoogte van de Pentium 4 dus als ik domme vragen stel ofzo, sorry...

Ook wil ik graag weten welk geheugen goed is voor de pentium 4 en dit moederbord?

Ik wil ongeveer 512 MB nemen.

thx

• -bolio-
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 07:46

-bolio-

Gamertag: BolioDraak

Volgens mij is de Northwood idd een 0.13 processor. Wat ik zeker weet is dat ie twee keer zoveel cache (512kb) heeft als een Willamette. De Northwood is eigenlijk gewoon een geoptimaliseerde Willamette. De combinatie die je aangeeft te willen kopen lijkt me een goede keuze.

• DirtyHennessy
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 31-07 19:51
Op donderdag 21 februari 2002 22:00 schreef killuminati007 het volgende:
Ik wil ongeveer 512 MB nemen.
neem rd ram. met sd ram is de p4 een ferrari op fiat panda banden :P

• -bolio-
  • Laatst online: 07:46

-bolio-

Gamertag: BolioDraak

Op die combo van jou moet echter wel RD-RAM. Dit geheugen is extreem snel maar helaas is de prijs evenredig met de snelheid. Welk RD-RAM snel is weet ik niet maar zorg er in ieder geval voor dat je PC800 geheugen koopt. 512 mb is voorlopig zeker genoeg. Als je gewoon 2*256 koopt kun je er altijd nog eens 2*256 bij prikken. Ook moet je eraan denken om in de slots die je niet gebruikt voor geheugen terminators in te zetten.

Verwijderd

Geheugen terminators zotten bij je mobo. die hoef je dus niet te kopen. Ga altijd voor samsung rambus, is het beste. en idd PC800. Die 1,9 die jij noemt is een 0,18 willamette. Ga voor de 1.8a of de 2.0a (0.13 northwood) scheelt niet veel in prijs. Zorg wel dat je een goeie kast hebt met een geschikte p4 voeding, chieftec dragon series ofzo

Verwijderd

Topicstarter
RD-RAM is RIMM toch?
RIMM 256MB PC-800 major 131,00 x2 = € 262,- (duur?)

Intel 850 Chipset, is dat een stabiel geval?

Ik heb nu een Intel 815E met P3 800 en ik ben zeer tevreden over de stabieliteit.

Zit er trouwens geen geheugen bij de boxed versie van de P4? Ik dacht dat ik zoiets ooit heb gehoord.

• XTerm
  • Laatst online: 10-06-2025
code:
1
2
3
4
5
[b]Naam[/b]   [b]Micron[/b]   [b]Socket[/b]

Wilamette       0.18µ           Socket 423
Preston     0.18µ           Socket 478
Northwood       0.13µ           Socket 478

Qua RAM is er DDR geheugen en Rambus (RIMM).
DDR is goedkoper.

Je haalt het meeste uit een 1.7G/1.8G Northwood qua Prijs/Presatatie. Weet dat je voor de prijs van een 1.8 P4 een AMD Athlon 2000+ hebt, dewelke zich kan meten met de 2.2GHZ P 4.

Neem minstens 256 liefst 512 Mb RAM, ik raad je DDR aan.

Als moederbord kan je best een EPoX, Abit, MSI nemem, dan ben je nooit gefopt. Indien mogelijk neem een Intel chipset, probeer VIA chipsets te ontwijken.

Verwijderd

Topicstarter
Ja ik heb 1 keer VIA gehad met die pentium 3 800 en nooit meer, ik zat toen nog op Win 98 en voordurend blauwe schermen.

Nooit meer VIA voor mij.

Ik weet dat er goede dinge gezegd worden over AMD de laatste jaren. Maar intel heeft me nooit bedrogen :D

Cyrix wel :) AMD, nog nooit gehad
Pagina: 1