Whatever........
Verwijderd
straks vergeet ik het nogOp donderdag 14 maart 2002 22:45 schreef Kolder het volgende:
[..]
leuk dat je em wel al in je sig hebt staan
Hmmm, da's vervelend...Op donderdag 14 maart 2002 20:41 schreef Revision het volgende:
[..]
Doen et niet, kom windows niet eens in met die drivers (xp)
En met de whql dirvers (oid) van de ati site doet hij et wel, maar dan krijg ik na een tijdje een blauw scherm
Heb uit armoe me herules 3d prophet 2mx er maar weer ingezet
Het kan zijn dat de boel slecht loopt omdat er nog resten van de oude (originele) driver rondzwerven. Je kunt proberen om eerst die oude driver compleet van het systeem te verwijderen, en daarna pas die nieuwe driver te installeren.
Quote uit -= Radeon Topic - Deel 41 =-:
Op zaterdag 09 maart 2002 09:46 schreef r.waslander het volgende:
voor iedreen die de radeon drivers helemaal wil de installeren hier een guide..
Guide to Uninstall ATI Drivers Completely!
Alright...here is my way of deleting and installing ATI drivers running Windows XP (Win200 should be the same too).
1. Go into the Control Panel and under the ADD/REMOVE SOFTWARE icon uninstall the ATI MultiMedia software and/or the ATI DVD software.
2. Uninstall the ATI drivers also found in the Add/Remove section. Once removed, it will prompt you to reboot....do so.
3. When returning to windows, the NEW HARDWARE FOUND wizard will come up and will tell you that it has found a new VGA card and will prompt you for drivers. Hit CANCEL!
4. Now, go to START - SEARCH - FOR FILES OR FOLDERS and do a search for all files and folders using the filename ati*.*
This search will normally give you 3 to 4 files found in your c:/windows directory and subdirectories (including the Windows/System directory). Select these files and erase them. Now go to your Recycle Bin and Empty your bin.
5. Next...time to go to your Registry. Go to START -- RUN -- regedit
Here go to key HKEY_LOCAL_MACHINE -- SYSTEM -- ControlSet001 -- Control -- Video . Here there should be 4 entries. 3 of them are default Windows XP entries and the 4th one is put in by the ATI drivers. Expand each one by one until you see ATI entries. Once found, erase the entire key.
Now repeat the same step above for the ControlSet002 key and the CurrentControlSet Key. Normally, whenever you erase a key in the ControlSet001, XP automatically deletes it in the CurrentControlSet section too. So if the ATI key is not found in the CurrentControlSet section, don't worry about it.
Once all keys are deleted, proceed to the next step.
6. While still in the registry, go to the key HKEY_LOCAL_MACHINE -- SOFTWARE section. Here you should find an ATI Technologies key. Select it and delete it. In that same section, look for an Installed Options key. Expand it and there you should find another ATI Technologies key. Select it and erase it.
7. Still in the registry, go to HKEY_CURRENT_USER -- Software and there you should find another ATI technologies key. Select it and erase it. Once all this is done, close the registry. the registry is now clean.
8. Close all windows and reboot.
9. When in windows after the reboot the NEW HARDWARE FOUND WIZARD will pop up again. Cancel that. Now find the new ATI drivers that you have downloaded and extracted and run the SETUP file. Once complete, reboot and you are done. You may want to reinstall your ATI MMC software and DVD software if you use them. DONE!
For all those who do not like going into the registry and rather have an easy to use program to do it for you, you can grab a nifty tool called "RegCleaner" here and it will do it for you without getting your hands dirty in the registry. Follow steps 1 through 4 as stated above, then run RegCleaner to do the rest. Once completed, follow steps 8 and 9 and you are DONE!
sigloos
Thx voor je hulp
Ik heb de laatste gisteren meegenomenOp donderdag 14 maart 2002 17:54 schreef Prikkeldraad het volgende:
heb vandaag een mail van norrod(groningen) gekregen dat ze die kaart vanaf vandaag kunenn leveren...maar is wel 25 € duurder dan funprice... knoop door hakken en kopen bij norrod of wachten?
ps. ben arm
P4 2,53 512MB PC3200, GF4 Ti4200
Okee dan, heel mooi!Op donderdag 14 maart 2002 23:49 schreef Revision het volgende:
W00T nu ik al de gedoe heb gedaan kom ik wel windows in met de 6043 drivers, ik hoop dat ik hiermee geen blauw schermen krijg
Thx voor je hulp
Wat is je score nou dan, daar zijn we wel benieuwd naar
sigloos
Me score is 0, heb die baggerkaart eruit gehaalt en ik stuur em denk ik maar terug.Op vrijdag 15 maart 2002 15:06 schreef _mARCO_ het volgende:
[..]
Okee dan, heel mooi!
Wat is je score nou dan, daar zijn we wel benieuwd naar
Kheb een verse intstallatie van win2000 gedaan met drivers 6043, maar hij loopt echt de hele tijd vast.
Heb alle setting in et bios zoals aanbevolen staan dus daar kan het niet aan liggen.
Ligt denk ik aan de combo epox - ati, las op meerdere forums dat het daar aan lag.
Magoed, good old gf2mx forever
En wat zijn je core/mem settingsOp zaterdag 16 maart 2002 11:03 schreef Prikkeldraad het volgende:
ik kon niet wachten dus maar een gehaald van norrod
3d mark 2001se score = 6707
Even Powerstrip of RadeonatorLE downenOp zaterdag 16 maart 2002 13:13 schreef L3PrAcHauN het volgende:
ik zou niet weten hoe ik die core/mem kan bekijken en ook niet die dual, gebruik ik toch niet,of je moet het ff uitleggen
He who controls the Spice, controls the Universe.
Als je niet de moeite neemt je post in net Nederlands te schrijven, neem ik de moeite niet hem te lezen.
Hij bevalt prima. Uitstekende beeldkwaliteit ook. (Voor € 235.- bij NoRRoD gehaald)
Alleen de OC'baarheid valt tegen.
Ik krijg het geheugen (4ns Hynix) niet boven de 257MHz. Zodra ik het sneller zet krijg ik artifacts. De Corespeed gaat wel prima omhoog alleen geeft dat niet zo heel erg veel winst.
Heb em nu stabiel draaien op 275/255. En dan scoor ik 7245 3D Marks in 3DMARK 2001 SE.
Rest systeem: A7V133 + TB1400 + 1024MB SDRAM @CL2
Via 4 in 1 versie 4.37 en Via AGP Driver 4.10
Verwijderd
welke driver gebruik je?Op zondag 17 maart 2002 11:56 schreef Lord Maximus het volgende:
Heb deze kaart al weer een paar dagen in m'n machine zitten.
Hij bevalt prima. Uitstekende beeldkwaliteit ook. (Voor € 235.- bij NoRRoD gehaald)
Alleen de OC'baarheid valt tegen.
Ik krijg het geheugen (4ns Hynix) niet boven de 257MHz. Zodra ik het sneller zet krijg ik artifacts. De Corespeed gaat wel prima omhoog alleen geeft dat niet zo heel erg veel winst.
Heb em nu stabiel draaien op 275/255. En dan scoor ik 7245 3D Marks in 3DMARK 2001 SE.
Rest systeem: A7V133 + TB1400 + 1024MB SDRAM @CL2
Via 4 in 1 versie 4.37 en Via AGP Driver 4.10
ik heb af en toe prob met 3dmark2001se, soms flipt die gewoon terug naar windows
of cas3 geheugen op cas ofzo ?
Norrod Computers in Leeuwarden, 235 €Op zaterdag 16 maart 2002 18:43 schreef woutur het volgende:
Waar heb jij hem gehaald?
Verwijderd
DirectX Version 8.1
Mobo Manufacturer ASUSTeK Computer INC.
Mobo Model <A7V133>
AGP Rates (Current/Available) 4x / 1x 2x 4x
CPU AMD Athlon(tm) XP/MP/4 1477 MHz
FSB 133 MHz
Memory 512 MB
Graphics Chipset ATI Radeon 8500
Driver Name Radeon 8500
Driver Version 4.13.7189
Video Memory 64 MB
Program Version 3DMark2001 SE
Resolution 1024x768 32bit
Texture Format Compressed
FSAA Disabled
Z-Buffer Depth 24bit
Frame Buffer Double
Rendering Pipeline D3D Pure Hardware T&L
3DMark Score 7136 3D marks
Game 1 Car Chase - Low Detail 113.3 FPS
Game 1 Car Chase - High Detail 41.3 FPS
Game 2 Dragothic - Low Detail 125.3 FPS
Game 2 Dragothic - High Detail 68.4 FPS
Game 3 Lobby - Low Detail 108.9 FPS
Game 3 Lobby - High Detail 50.3 FPS
Game 4 Nature 23.0 FPS
Fill Rate (Single-Texturing) 622.3 MTexels/s
Fill Rate (Multi-Texturing) 1822.0 MTexels/s
High Polygon Count (1 light) 31.3 MTriangels/s
High Polygon Count (8 lights) 9.1 MTriangels/s
Environment Bump Mapping 93.2 FPS
DOT3 Bump Mapping 80.8 FPS
Vertex Shader 81.4 FPS
Pixel Shader 72.4 FPS
Advanced Pixel Shader 69.7 FPS
Point Sprite 25.9 MSprites/s
:(Helaas is de grafische kaart nog steeds niet binnen. Het zal nog wel een paar dagen duren.
Zit er verdorie al drie weken op te wachten, terwijl ze zeiden dat ie begin maart al leverbaar zou zijn....
ik zat zelf ook aan deze kaart te denken..
budget is <300 EURO
zou dit voor mij de goede kaart zijn??
(xp1700+ en 512 mb ddr op asus a7m266)
Is een goede kaart, maar als je toch 300 euro te besteden hebt, kun je misschien beter een Ati nemen, of een GF4Op maandag 18 maart 2002 20:00 schreef Fried het volgende:
of zijn er betere kaarten van onder de E300?
of dezelfde met tv-in?
Fotografie: | Flickr | Canon 5DII + 20mm + 35mm + 50mm + 100mm || Hardlopen: Strava PR 5km: 20:26 10km: 44:35 HM 1:39:58
Verwijderd
btw: IK haal de kaart morgen
[edit]
Ik haal hem bij norrod of dynabyte
Bij die van norrod? zit daar een doos bij?
[edit]
Bij Norrod krijg je de videokaarten vaak wel in doos.Op dinsdag 19 maart 2002 17:33 schreef Metal-Kool4 het volgende:
heeft iemand de kaart al?
btw: IK haal de kaart morgen
[edit]
Ik haal hem bij norrod of dynabyte
Bij die van norrod? zit daar een doos bij?
[edit]
Technical PR Officer @ MSI Europe. My thoughts and opinions may not reflect the ones of my employer.
ik heb nog 50 euro meer te besteden..
is er een betere kaart voor die 50 euro? of zou ik die 50 euro ergens anders aan besteden (lees: drank, of rijles
Ik heb hetzelfde voor de Hercules neergeteld. Wat maakt het mij nu uit dat de GPU op 250 MHz draait ipv 275. Alles draait errug soepel op 1280x1024 32 bits etc.Op woensdag 20 maart 2002 17:32 schreef Metal-Kool4 het volgende:
ik heb hem voor 235(hercules), want ik lees overal dat club3d een cheap ass merk is
Maar voor gamen is het interessanter om je Vidkaart te overklokken. Veel betere resultaten...Op woensdag 20 maart 2002 18:57 schreef MST_Morpheus het volgende:
[..]
Ik heb hetzelfde voor de Hercules neergeteld. Wat maakt het mij nu uit dat de GPU op 250 MHz draait ipv 275. Alles draait errug soepel op 1280x1024 32 bits etc.Als ik iets overclock is het mijn CPU wel, niet mijn grafische kaart.
Whatever........
Verwijderd
Sorry dat ik zo schreeuw maar ik wordt helemaal gek van de spanning
Is het nu zeker dat ie het kan ja of nee???
Verwijderd
Verwijderd
je hebt hem zelf toch ook?? zo te zien aan je specs..Op donderdag 21 maart 2002 09:45 schreef CooLKillaH het volgende:
HEEFT IEMAND DIE HEM AL HEEFT GEKEKEN OF IE NU DUALHEAD (DUS 2 MONITOREN TEGELIJK) KAN DRAAIEN???
Verwijderd
Verwijderd
En met powerstrip en radeontweaker geeft het gehuegen 238 aan
Weet iemand hoe dit kan , of is dit normaal?
Op donderdag 21 maart 2002 15:44 schreef Metal-Kool4 het volgende:
Ik heb dus die videokaart bij norrod gehaalt (hercules 8500 LE)
En met powerstrip en radeontweaker geeft het gehuegen 238 aan
Weet iemand hoe dit kan , of is dit normaal?
Had ik dus ook! Ik breng dat ding morgen dus terug want zo mag het toch ook geen R8500 hetenOp zaterdag 16 maart 2002 01:56 schreef Copycat het volgende:
Zijn er hier nog medetweakers die al een Hercules 8500LE hebben zoja wat zijn jullie core/mem specs.Die van mij zijn namelijk 250/240 , en ik krijg m'n mem met geen mogelijkheid boven de 245
Sorry, maar ik ben bang dat je je bestelling af kunt zeggenOp donderdag 21 maart 2002 09:45 schreef CooLKillaH het volgende:
HEEFT IEMAND DIE HEM AL HEEFT GEKEKEN OF IE NU DUALHEAD (DUS 2 MONITOREN TEGELIJK) KAN DRAAIEN???
Er zit nl. geen 2de ramdac op de hercules, en met maar 1 ramdac op een 8500 wordt hydravision wel erg moeilijk.
Dit is de reden dat ik de club3d heb gekocht.
Dan heb ik een radeon 8550Op donderdag 21 maart 2002 22:13 schreef Copycat het volgende:
[..]
[..]
Had ik dus ook! Ik breng dat ding morgen dus terug want zo mag het toch ook geen R8500 heten8=DirectX 8 en 500=geheugensnelheid
Correct me if I'm wrong.
Duizend wijzen kunnen meer vragen stellen dan één idioot kan beantwoorden.
of test hem anders in de winkel
ben net terug van tentamen
anyway, meteen ff lang computerland en dynabyte geweest.
computerland heeft em nog niet, bij dynabyte issie 249 in een doos
denk dat deze em wordt.
of heeft iemand andere (betere) suggesties in deze prijsklasse? (rond E250)??
please let me know!
ik hoor her en der powercolor en club3d..
zijn die in de buurt van Nijmegen te krijgen? en zijn ze beter dan die hercules?
Dit zou ik ook willen weten. Dit kaartje zal wel geen al te hoge resultaten halen door die 4ns DDR's RAM zeker?Op vrijdag 22 maart 2002 16:29 schreef Fried het volgende:
voor de mensen die een van de genoemde 8500's hebben..
kunnen jullie ook eens OC resultaten posten??
Wat ik nog ff zou willen weten: zijn er van die "gaten" in de videokaart waardoor er gemakkelijker een andere koeler kan gemonteerd worden?
Verwijderd
Heb nu maar een Apollo ATI Radeon 8500 besteld bij perfect systems.
Heeft iemand deze kaart en weet ie wat over bijv. de 2D kwaliteit??
Ze zeggen dat ie deze week moet komen, maar geloof het nu eigenlijk al niet meer, zit er al bijna een maand op te wachten
wel wat duurder
Dunno, kijk even naar de quote van Muyz:Op donderdag 21 maart 2002 09:45 schreef CooLKillaH het volgende:
Een klasgenoot van mij heeft onlangs deze kaart gekocht, maar die heeft thuis maar 1 scherm staan, dus weet hij het niet. Hij haalt een score van meer dan 7000 in 3DMark2001SE en dit met alles om maximum, behalve antialiasing op none. Hij heeft een XP1700+.Op zaterdag 09 maart 2002 00:26 schreef Muyz het volgende:
http://www.rage3d.de :
Volgens mij goed nieuws voor mensen die op deze kaart zitten te wachten:
Heute ist per E-Mail ein Statement von Hercules eingetroffen. Und zwar wird die Karte doch mit einem Externen Ramdac ausgestattet sein. Somit scheint doch Dual Monitorring mit der 3D Prophet FDX 8500LE möglich.
??Op woensdag 10 april 2002 19:35 schreef L3PrAcHauN het volgende:
haal nu 8200 3dmarks zonder kaart over te clocken
super kaartje ;9~
Strange. Die klasgenoot van mij haalt 7850 met 3DMark2001SE:
cpu: 1.47Ghz@1.53Ghz
8500LE: core@260Mhz/mem@500Mhz
Toen ik hem zei dat hij beter de memory van zijn videokaart zou overclocken om betere resultaten te halen, zei hij dat ie dat al gedaan had??
Dus hier klopt iets niet?? En hij heeft dus heel zeker een Hercules 8500LE! Ik dacht dus 250/250 standaard?En van die 8500LE staat die memoryklok standaard op 238.5Mhz
Ik haal met onderstaande specs een score van 7523 in 2001SE
met de 6043 drivers (snelste op mijn systeem)
Verder games lopen gewoon in hoge resoluties zeer soepeltjes..
Dit wilde ik ff kwijt
edit: standaard loopt de kaart trouwes op 249.8/238.5 core/mem
..:: Specs ::..
dus bijvoorbeeld welke drivers (de laatste van Hercules, die van Rage3d, de Ati, of welke). Moet ik radeonator installeren (of RadeonatorLE), moet ik de refreshfix downloaden enz.
Fotografie: | Flickr | Canon 5DII + 20mm + 35mm + 50mm + 100mm || Hardlopen: Strava PR 5km: 20:26 10km: 44:35 HM 1:39:58
Er moet toch wel iemand zijn die hier ervaring mee heeft?? Gewoon ff posten wat jij hebt gedaan om alles uit je herculesje te halenOp zondag 14 april 2002 16:53 schreef inquestos het volgende:
Ik krijg dus binnenkort deze kaart (dus de Hercules Radeon 8500LE) binnen, samen met heel wat andere hardware. Nu zou ik graag willen weten wat jullie mij aanraden om te downloaden+installeren.
dus bijvoorbeeld welke drivers (de laatste van Hercules, die van Rage3d, de Ati, of welke). Moet ik radeonator installeren (of RadeonatorLE), moet ik de refreshfix downloaden enz.
Ik ga die morgen eens even bellen of het geen LE of LELE zonder dual head is...Computer-land Eindhoven:
Hercules ATi Radeon 8500 64Mb +tvout € 214,-
Canon EOS 50D & 5D mk2 - Flitslichtjes, Buisjes met glas en een Onderwaterhuis
Nou...ik heb de 6043 drivers Built By ATI(snelste op mijn systeem), ik heb Rage 3DTweak voor het overclocken van de kaart, de refreshrate fix heb ik niet nodig, RadeonatorLE ken ik niet eensOp zondag 14 april 2002 16:53 schreef inquestos het volgende:
Ik krijg dus binnenkort deze kaart (dus de Hercules Radeon 8500LE) binnen, samen met heel wat andere hardware. Nu zou ik graag willen weten wat jullie mij aanraden om te downloaden+installeren.
Mijn 3DMark score met onderstaande specs is gemiddeld 7500.
Ik heb verder nog nix geprobeerd of gedownload, want het werkt gewoon nu perfect, en spellen lopen super in hoge resoluties.....
GreetZ
..:: Specs ::..
mmm .. ik met onderstaand systeem trek 7850 benchmarks, dat is hetzelfde als:Op zondag 14 april 2002 15:00 schreef Macabre het volgende:
Ik heb dus ook de Hercules, en ik krijg mijn mem ook met geen mogelijkheid boven de 245..... dat suckt wel echt heel erg. De core gaat makkelijker maarja het gaat toch eigenlijk om het gegeugen.
Ik haal met onderstaande specs een score van 7523 in 2001SE
met de 6043 drivers (snelste op mijn systeem)
Verder games lopen gewoon in hoge resoluties zeer soepeltjes..
Dit wilde ik ff kwijt
alleen is hij overclocked, zit het hem in de drijvers of in mobo ofzo.. welke drivers gebruikt "laagvliegerke" ?Strange. Die klasgenoot van mij haalt 7850 met 3DMark2001SE:
cpu: 1.47Ghz@1.53Ghz
8500LE: core@260Mhz/mem@500Mhz
Weet je al iets meer?Op zondag 14 april 2002 23:30 schreef Tranced het volgende:
[..]
Ik ga die morgen eens even bellen of het geen LE of LELE zonder dual head is...
Het is mijn kaart niet. Maar ik denk dat die gast de standaarddrivers gebruikt (bij de kaart geleverd). Verder heeft ie een XP1700+ en voorlopig nog 128Mb DDR (heb ik hem net mijn 2x256Mb DDR's verkocht:)) Dus die kaart draait zeker nog niet optimaal.Op maandag 15 april 2002 15:20 schreef J-rom het volgende:
[..]
mmm .. ik met onderstaand systeem trek 7850 benchmarks, dat is hetzelfde als:
[..]
alleen is hij overclocked, zit het hem in de drijvers of in mobo ofzo.. welke drivers gebruikt "laagvliegerke" ?
Heb je hier al meer gegevens over?Op maandag 15 april 2002 17:23 schreef L3PrAcHauN het volgende:
ok ik ga ff kijken hoe hoog ik kom als ik cpu en kaart overclock, alleen met cpu overclocken kwam ik op 8144 3dmarks
nu had ik mijn xp op 1,8 Ghz draaien en mijn radeon op 258/250 draaien en nu was mijn score 7900 3dmarks
ik heb teveel zitten kloten denk ik met drivers, refreshrate fix en radeon tweak shit
no idea om het terug te krijgen
Verwijderd
Voor de rest een lekker kaartje die hercules
http://service.madonion.com/compare?2k1=3281595
PIV 1.8@1854.. FSB staat op 103, vergeten op 100 te zetten na een OC poging... nieuwste drivers van Hercules verder niet overgeclocked
Canon EOS 50D & 5D mk2 - Flitslichtjes, Buisjes met glas en een Onderwaterhuis
Verwijderd
staan 2 monitoren
1 tv en 1 flatpenal
is het niet mogelijk om een dvi naar crt converten te gebruiken ??
Je bent hier nog maar net, dus ik zal t maar ff zeggen, maar 't is hier dus de bedoeling dat je alles hier eerst zelf probeert uit te zoeken.
Je kan dat dingetje wel aansluiten, maar je kan dual-monitor niet gebruiken, omdat er op de kaart maar 1 RAMDAC zit, waardoor er maar op 1 monitor tegelijk beeld kan worden gegeven.
Verwijderd
http://www10.brinkster.com/mcolideluxe/dual.gif
2 crts dus
Verwijderd
En het geheugen krijg ik met het gemak op 260mhz en de core op 290mhz en mijn score zijn 7479punten!!
Dus het is echt een goeie kaart voor zijn geld!!!
Alleen jammer van dat 4ns geheugen
Maar als je een kaartje zoekt en je hebt nie echt veel geld dan is deze kaart echt een goede oplossing.
En over dat geheugen dat op 238mhz loopt klopt
maar hercules is nu bezig met de riversie en die zal wel op 250mhz lopet het geheugen.
heb gelijk een plaatje gemaakt
nu heb ik ze wel geoc-ed
http://home.hetnet.nl/~pbrands19/radeon8600small.jpg
score valt wel mee vind ik.Op maandag 22 april 2002 20:19 schreef L3PrAcHauN het volgende:
jullie wilden toch pics zien ?
8600 points genoeg ???
Verwijderd
Wow dat is een chille score zeg.Op maandag 22 april 2002 18:13 schreef L3PrAcHauN het volgende:
ok dan ik heb mijn scores een beetje terug
heb gelijk een plaatje gemaakt
nu heb ik ze wel geoc-ed
http://home.hetnet.nl/~pbrands19/radeon8600small.jpg
ik kom op mijn systeem een athlon tb 1,2@1,48 met een fsb van 158mhz niet hoger dan 7500punten en de kaart loopt dan core op 280 en de mem op 261mhz.
Maar op een amd 1800+ scoor ik 7900 punten maar de kaart is dan iet oc.
Ik ga denk maar is een voltmod doen om het memory op 280 te proberen te krijgen!
Verwijderd
Ik wou hem vandaag kopen, dus hoop ik dat ik er vandaag een reactie op zou kunnen krijgen, mocht 128 veel beter zijn, dan leg ik er 70 euro bij en koop ik hem op het internet anders haal ik hem gewoon even bij Funprice en kan ik er vandaag meteen van genieten
Moet ik trouwens een ATI of een hercules kopen of hebben jullie een beter alternatief??
Ik heb momenteel een athlon 900 mhz met een asus V7700 met 32 ddr, klopt het dat ik ongeveer 160% prestatieverbetering krijg als ik de hercules radeon 8500le koop??
Verwijderd
Ik zat me nu eens af te vragen hoe het kan dat er zoŽn groot verschil zit tussen de gforce 2 gts met 32 en de Hercules 8500. Het verschil in prijs is namelijk maar 50 euro, ik hoop dat iemand mij daar een goed antwoord op kan geven, ik heb deze hele topic gelezen en zag veel verbeteringen, maar hoe hebben ze dat zo goedkoop voor elkaar gekregen, want mocht het verschil tussen mijn kaart en de Hercules niet zo groot zijn dan ga ik er uiteraard geen 220 euro voor uitgeven en dan kan ik misschien beter doorsparen voor (duurdere) betere kaart.
monster 3d 4mb
monster 3d 2 12 mb
creative tnt2 32mb
creative annihilator 32 mb
asus v6800 geforce 64 mb
savage 4 32 mb
hercules geforce 2mx 32 mb
hercules radeon 8500 LE
maar na hercules wil ik nix anders meer
hercules roelz
http://home.hetnet.nl/~pbrands19/index.html
Met een XP 1700+ en 512 Mb DDR zonder oc
Moet is gaan kijken of ik hem niet over de 8000 grens heen kan tillen
M'n eerste "echte" 3D-kaartje was een TNT2 Ultra 32Mb van Guillemot. Guillemot brengt nu videokaartjes uit onder de merknaam Hercules. Dat was gewoonweg de snelste TNT2 Ultra die er te krijgen was, maar was dan ook standaard overclockedOp woensdag 24 april 2002 17:43 schreef L3PrAcHauN het volgende:
kheb bij elkaar zon 8 vga kaarten gehad in 4 jaar
monster 3d 4mb
monster 3d 2 12 mb
creative tnt2 32mb
creative annihilator 32 mb
asus v6800 geforce 64 mb
savage 4 32 mb
hercules geforce 2mx 32 mb
hercules radeon 8500 LE
maar na hercules wil ik nix anders meer
hercules roelz
http://home.hetnet.nl/~pbrands19/index.html
Voor zover ik weet kan je geen Hercules 8500LE kopen met 128Mb! Een groot verschil tussen 128Mb en 64Mb is er niet hoor, persoonlijk zou ik voor de 64Mb gaan.Op woensdag 24 april 2002 09:32 schreef Wirret het volgende:
Weet iemand of het verschil tussen 64 en 128 ddr groot is, zo ja, hoe groot? is het net als bij de 32 en 64 dat er bij een resolutie van 1024 pas goed verschil te zien is?
Als ik mij niet vergis, kan je geen kaarten meer kopen van ATI zelf daar ATI enkel nog de chipsets ontwikkelt en zelf geen grafische kaarten meer produceert. Net zoals nVidia.Op woensdag 24 april 2002 09:32 schreef Wirret het volgende:
Moet ik trouwens een ATI of een hercules kopen of hebben jullie een beter alternatief??
Hercules is een bekende producent van videokaarten en levert kwaliteit af. Wel jammer dat hun 8500LE niet presteert zoals de 8500LE's van de concurrentie. Zoiets zijn we niet gewoon van Hercules!
Een 8500LE is geen 8500 hé! Bij een 8500 draaien het geheugen en de GPU beide op 275MHz. Dit wordt meestal aangeduid door 275/275. Bij de Hercules 8500LE draait de core op 249.8 Mhz en het geheugen op 238.5 MHz (werd hier eerder vermeld), dit is dus dan 249.8/238.5 wat eigenlijk niet zo bijster goed is aangezien de meeste andere 8500LE's draaien op 250/250. Voor zover ik weet heeft Hercules geen 8500 in zijn assortiment.Op woensdag 24 april 2002 09:32 schreef Wirret het volgende:
Ik heb momenteel een athlon 900 mhz met een asus V7700 met 32 ddr, klopt het dat ik ongeveer 160% prestatieverbetering krijg als ik de hercules radeon 8500le koop??
Dat van die 160% prestatieverbetering zou ik met een korreltje zout nemen. Als ik mij niet vergis is jouw V7700 een GeForce2 GTS 32MB DDR? Deze kaart is heel zeker niet afgeschreven en zou ik persoonlijk niet vervangen door een 8500LE! Vergeet ook niet dat de prestatieverhoging voor een stuk zou afgeremd worden door jouw processor. Een Athlon 900 is geen XP1800+ hé
Voor de recentse drivers kan je altijd een kijkje nemen op meuktracker. De officiële ATI-site is natuurlijk http://www.ati.com/Op woensdag 24 april 2002 11:48 schreef Wirret het volgende:
wat is trouwens de officiele site voor de drivers van de Radeon??
Tja... Wat is het verschil tussen een AMD en een Intel? Slechte vergelijking eigenlijk. Qua performace zit een Radeon 8500 ergens tussen een GeForce3 Ti200 en een GeForce3 Ti500. Ik weet niet waar je de de Radeon 8500LE (dus ook de Hercules 8500LE) ergens kan plaatsen, maar dat zal wel lager zijn dan een GeForce3 Ti200.Op woensdag 24 april 2002 11:48 schreef Wirret het volgende:
Ik zat me nu eens af te vragen hoe het kan dat er zoŽn groot verschil zit tussen de gforce 2 gts met 32 en de Hercules 8500. Het verschil in prijs is namelijk maar 50 euro, ik hoop dat iemand mij daar een goed antwoord op kan geven, ik heb deze hele topic gelezen en zag veel verbeteringen, maar hoe hebben ze dat zo goedkoop voor elkaar gekregen, want mocht het verschil tussen mijn kaart en de Hercules niet zo groot zijn dan ga ik er uiteraard geen 220 euro voor uitgeven en dan kan ik misschien beter doorsparen voor (duurdere) betere kaart.
En zoals eerder gezegd, denk ik inderdaad dat de prestaties tussen de Hercules 8500LE en jouw kaart niet zoveel zullen verschillen.
ik dus wel, kijk maar eens in de database van MadOnionOp dinsdag 23 april 2002 18:09 schreef L3PrAcHauN het volgende:
ik heb anders nog niemand met een hercules radeon LE over zulke scores gehoord......
Verwijderd
Lijkt me een beetje boel onzin, in alle benches die ik tot nu toe heb gezien veegt de 8500 de vloer aan met de GF3Qua performace zit een Radeon 8500 ergens tussen een GeForce3 Ti200 en een GeForce3 Ti500. Ik weet niet waar je de de Radeon 8500LE (dus ook de Hercules 8500LE) ergens kan plaatsen, maar dat zal wel lager zijn dan een GeForce3 Ti200.
En zoals eerder gezegd, denk ik inderdaad dat de prestaties tussen de Hercules 8500LE en jouw kaart niet zoveel zullen verschillen.
Ik heb hem namenlijk pas 24 uur in bezit ofzo
Score staat hier beneden, en wat moet je allemaal installeren