opti usb kapt ermee?

Pagina: 1
Acties:

• sharkzor
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11-08 14:46
(ja dit is een lang verhaal)

mijn pa heeft mijn oude k6-300 bak dat nog op zo'n oud vp3 bord van chaintech draait (5agm). Het heeft wel usb ondersteuning, maar daarvoor moet je dus zo'n speciaal kabeltje hebben. en omdat via usb toch crapzooi is, heb ik maar voor hem een usb kaartje gehaald van opti.

ding erin geramd, en t werkte niet eens! gewoon zo'n mooi geel uitroepteken. nieuwe drivers kan niet want die zitten in win98se en opti levert zelf geen drivers mee :(
dus toen heb ik maar voor de grap eens de onboard via usb controller in m'n bios aangegooid, en verrek, het werkt!
camera loopt als een trein, maar nu heeft ie pas zo'n el cheapo apollo nep hp printer gekocht (lach niet, het print :D )
driver erop, ding aansluiten en t werkte gewoon weer s lekker niet. na een hoop gek*t en gekl**t met kabel erin en eruit kreeg ik eindelijk een printje. :)
volgende dag hoorde ik weer geschreeuw van beneden dat die #$%@#$ (plaats hier scheldwoorden) printer niet werkte.
dat dee ie ook niet. pas toen je m uit en aan zette en in een ander usb gat gepropt had werkte het weer.
maar na een tijdje werkte ie dus helemaal niet meer!
dus ik d8 gelijk aan het via usb gezeik wat ik vroeger heb gehad met m'n asus a7v en kt7. die kapte er na een tijdje ook mee.
opnieuw opstarten en het werkt weer. gedaan, en idd het werkte! maar goed dit vond m'n pa weer geen goede oplossing en ik moest het maar fixen. alsof ik kan toveren :?

volgens mij ligt dit dus weer aan die brakke via sjipset (vp3). echt, ik gooi alles van via nog eens hier het raam uit! echt belachelijk hoeveel gezeik ik ermee heb gehad.

en dan denk je ffe de nieuwe via 4in1's erop. moet ook nog voor de vp3 werken. maar als ik dat dus doe start heel win98se niet meer op :( reinstall!! (gelukkig heb ik dit eerder meegemaakt dus heb ik het niet gedaan ;) ).
wel had ik nog oude via 4in1's die ik in die goeie ouwe tijd heb gedownload. die staan ook geinstalleerd, maar goed... werkt dus niet :(

kan iemand mij uit de brand helpen? of moet ik maar alvast het raam open doen?

• Raku
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23-09-2022

Raku

Mental Aid

Kijk eerst eens of ie op een ander mobo-tje het wel doet... Zo niet: teruggaan naar de winkel en zeggen dat ie nioet werkt :)

Raku

• sharkzor
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11-08 14:46
Op vrijdag 22 februari 2002 00:48 schreef Metonic het volgende:
Kijk eerst eens of ie op een ander mobo-tje het wel doet... Zo niet: teruggaan naar de winkel en zeggen dat ie nioet werkt :)
teruggaan naar de winkel... heb m op de hcc gehaalt voor n geeltje.
ik wil t wel testen, maar volgens mij gaat die kaart gewoon in een andere pc wel werken.