[Hang] Freeing unused kernel memory.

Pagina: 1
Acties:

• jep
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15-08 16:52
Mensen. Omdat google mij dit keer niet kan helpen probeer ik het hier even.

Ik heb op een poweredge 2450 van dell (733, raid1 (2x 18.3gig) met 512 mb geheugen en serverworks moederbord) RedHat 7.2 draaien met de standaard kernel. So far, so good!

Nu ik kernel 2.4.17 wil compilen gaat het mis. Naar mijn nederige inzicht had ik alles goed geconfigureerd en ik ging booten.

De kernel blijft nu hangen bij
code:
1
Freeing unused kernel memory blabla :)

Jullie kennen dat stukje vast wel, alleen normaal gesproken schiet hij dan door en boot de machine :)

Some facts:

- Scsi kaarten ingebakken en gedetect door de kernel
- Ext3 gebruiken we en is ook in de kernel gebakken :)
- Cpu support (ik dacht dat de fout hier zou zitten) staat op pentium 3 (die er dus in zit). Vorige types werken ook niet.

Groups.google.com heeft wel iets over dergelijke errors, maar voor mij was dit niet genoeg voor een oplossing van m'n probleem :)

Wie 't weet mag nu gillen :)

Verwijderd

kernel is goed, want anders kwam hij niet zover. oet 2.4.18-rcX het beter :?

• jep
Kan 't natuurlijk proberen, maar aangezien hij morgen avond als grootse webservert online gaat, draai ik liever geen rc's :)

Ik kan natuurlijk .16 ook even proberen :z

Verwijderd

Als ie in een bedrijfsomgeving draait zou ik ook geen vanilla linux kernels draaien, maar lekker de default redhat meegeleverde gebruiken. Deze zijn vaak doorontwikkelde linux kernels met bugfixes etc en worden veel uitgebreider getest...

Waarom moeilijk doen als het makkelijk kan :?

• _nethack
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20:08

_nethack

We're all MAD here

Ik zou het ergens richting de schijven gaan zoeken; als ik kijk naar de bootlog van mijn deb 2.2r4 doosje hier (kernel 2.4.10)

(wat netwerk zut, IP, TCP, NET4)
VFS: Mounted root (ext2 filesystem) readonly.
Freeing unused kernel memory: 212k freed
Adding swap: 530136k swap-space (priority -1)
(wederom netwerk zut, eth0 eth1 etc etc)

kan het zijn dat ie om een of andere reden zich verslikt in je swapspace?? haal de swappartitie eens uit /etc/fstab en kijk wat ie dan doet.
Probeer anders eens een ander filesystem (ext3 kun je toch ook mounten als ext2??)

Lijkt me dat het daar ergens moet zitten.
(btw, die raid1, is dat hardware-raid, waarbij linux gewoon één scsi schijf ziet of is het softwarematig (md)??)

Sometimes you just have to sit back, relax, and let the train wreck itself

• jep
Op donderdag 21 februari 2002 22:49 schreef beelzebubu het volgende:
Als ie in een bedrijfsomgeving draait zou ik ook geen vanilla linux kernels draaien, maar lekker de default redhat meegeleverde gebruiken. Deze zijn vaak doorontwikkelde linux kernels met bugfixes etc en worden veel uitgebreider getest...

Waarom moeilijk doen als het makkelijk kan :?
Ik configureer 't liever zelf, en wil bovendien een nieuwe kernel ivm. wat security boopers :)

• jep
Op donderdag 21 februari 2002 23:08 schreef Operations het volgende:
(btw, die raid1, is dat hardware-raid, waarbij linux gewoon één scsi schijf ziet of is het softwarematig (md)??)
Hardware matig. Bovendien zie ik bij 't booten van zowel de redhat als mijn kernel informatie over die controllers e.d verschijnen :) Dat zit wel snor.

• jep
Een klein beetje opgelost. We draaien nu maar 2.4.18rc3 :{ :p
Pagina: 1