Toon posts:

KDE 2.2.2 met Slackware??

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb alle source packages van KDE 2.2.2 (slack versie) gedownload en nu wil ik die compilen....

Maar hoe doe ik dit precies?

Als ik zo'n bestand open zie ik alleen maar 3 mappen staan ofzo, maar geen ./configure file en het commando make werkt ook niet..

Iemand een ideetje?

• odysseus
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23:41

odysseus

Debian GNU/Linux Sid

Welke mappen zie je precies? Je weet zeker dat het niet per ongeluk Slackware (binary) packages zijn? Welke packages heb je gedownload?

Leven is het meervoud van lef | In order to make an apple pie from scratch, you must first create the universe.

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 21 februari 2002 21:38 schreef odysseus het volgende:
Welke mappen zie je precies? Je weet zeker dat het niet per ongeluk Slackware (binary) packages zijn? Welke packages heb je gedownload?
deze

ftp://dl.xs4all.nl/pub/mirror/slackware/slackware-current/kde-2.2.2/packages/

• odysseus
  • Laatst online: 23:41

odysseus

Debian GNU/Linux Sid

Ik heb nog nooit met Slackware gewerkt, maar waaruit concludeer jij dat dat source packages zijn? Volgens mij zijn dat gewoon binary packages die je met pkgtool (geloof dat dat in Slack zo heet :? ) kunt installeren. Dat zou ook verklaren waarom je geen configure of Makefile ziet. Die .tgz-dingen moet je dan niet uitpakken, maar direct installeren: ze worden dan vanzelf uitgepakt en geinstalleerd.

Leven is het meervoud van lef | In order to make an apple pie from scratch, you must first create the universe.

• Glimi
  • Niet online

Glimi

Designer Drugs

(overleden)
Op donderdag 21 februari 2002 21:40 schreef Markiedam het volgende:
deze
ftp://dl.xs4all.nl/pub/mirror/slackware/slackware-current/kde-2.2.2/packages/
Slack gebruikt zijn eigen package tool. Dus geen RPM, geen deb of tarball. Een slackpackage lijkt wel op een tarball, maar het verschil dan dat er een install script bij zit, die pkgtool vertelt waar de boel heen moet.

Ik geloof dat je met pkginstall <package> de boel er netjes bijdonderd

Verwijderd

Ik zou het ff upgraden :

upgradepkg naamvanoudepackage%nieuwepackage.tgz

de naam van de oude staat wel in /var/log/packages
Pagina: 1