Toon posts:

Terminal Server onder Linux

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Is er een GRATIS Terminal Server pakket voor Linux te krijgen??. Zodat je een Terminal Client (WinTerm) via XDM ofzo kan laten inloggen?? Ik heb namelijk een Terminal Client hier staan, maar die gebruik ik op dit moment voor Terminal Services van Windows 2000 Advanced Server.

Ik gebruik Slackware 8.0 met kernel 2.4.17

• Maarten @klet.st
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23-07 14:37
Op donderdag 21 februari 2002 21:24 schreef Markiedam het volgende:
Is er een GRATIS Terminal Server pakket voor Linux te krijgen??. Zodat je een Terminal Client (WinTerm) via XDM ofzo kan laten inloggen?? Ik heb namelijk een Terminal Client hier staan, maar die gebruik ik op dit moment voor Terminal Services van Windows 2000 Advanced Server.

Ik gebruik Slackware 8.0 met kernel 2.4.17
Het is niet helemaal duidelijk wat je wilt. Maar even een paar mogelijkheden:

Vanaf Linux (of andere unix) een Windows terminal server
benaderen kan met rdesktop (www.rdesktop.org) of als je
Citrix Metaframe of Winframe gebruikt met de Citrix clients.

Vanaf een windows machine remote X (grafische Linux/unix dus) benaderen kan met een X client zoals Reflection X
(http://www.wrq.com/products/reflection/) of X-Win32.

Wil je vanaf een Windows Terminal zonder eigen 'intelligentie' (zo'n ding heet ook wel thin client) een Linux X server benaderen dan heb je waarschijnlijk een probleem. Sommige Thin Clients kunnen zowel Windows Terminal Servers (RDP/ICA) als Unix X Servers benaderen, maar dat moet het apparaat dit wel ondersteunen.

Laat anders weten wat voor een "Terminal Client" je hebt of zoek zelf op de site van de fabrikant :)

• deadinspace
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-08 16:08

deadinspace

The what goes where now?

Een X server op die win bak installen en remote X gebruiken?

Verwijderd

Topicstarter
Het is een Wyse WinTerm WT3200LE

Hij ondersteunt:

RDP en ICA connections....

Verwijderd

ICA = WinFrame/MetaFrame
RDP = Microsoft's Remote Desktop Protocol

Dus geen X support lijkt me :(

• MikeN
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 22:38
OWkee, jij wil nu dus een Windows client, via een Windows protocol (ICA/RDP) laten inloggen op X. Dat lijkt me dus niet te werken, tenzij er iets is op X ICA/RDP ondersteuning te geven....

• Jochem
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17-08 10:09
Ik wil niet zeggen dat de andere geen goede oplossingen zijn maar een heel erg goede, stabiele, compacte etc etc etc is een Virtual Network Computing oplossing.

Zij hebben voor een groot scala aan OS'en clients en servers. Dus Win32 binnen X of X op een windowsbak of op MAC of SGI: maakt niet uit.

Alles is hier te krijgen:http://www.uk.research.att.com/vnc/

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 16:12

Equator

Crew Council

🦺#Rodekruis #whisky #barista

Volgens mij heeft de topicstarter hier (op een verschrikkelijk wazige manier) bedoeld te zeggen dat hij een hardware matige client heeft staan.

zoekactie eindigede hier:
Zoekactie op yahoo!

• CBA
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14-08 21:10

CBA

een vat, een vat, een vat !

Ik gebruik al jaren Xmanager en dat werkt perfect en bijna evensnel als lokaal op de linuxbak in een intranet.

Diablo 3 Profiel - WoW Warrior

Pagina: 1