Toon posts:

Bios Bevriest

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb weer es een comp bij elkaar gesprokkeld, maar ik krijg em niet aan de gang. Het is een CT-6ATA2 mobo met een P3 600EB/133 Mhz. Hij bevriest op een gegeven moment, zowel in de bios als tijdens setup van een OS. Ik kan wel dingen aanpassen in de bios, maar na 10, 20 seconden houdt 'ie ermee op.
Heb er niks aan hangen op videokaart na, maar die heb ik ook al eens gewisseld zonder resultaat. Heb ook al 3 verschillende geheugenmodules, met en zonder HD en ander toetsenbord geprobeerd. Hij blijft bevriezen.
Moederbord geeft geen ledjes of piepjes, ik weet het niet meer..

*Roept om hulp*

• Sfynx
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Misschien is je voeding aan het overlijden? :? probeer i.i.g. even een andere voeding, dit zou het kunnen zijn.

Verwijderd

Topicstarter
Hmm.. Kast is het enige wat ik nieuwe heb gekocht.. met voeding. Maar valt te proberen.

• Crazy Eyes Cobra
  • Laatst online: 13-08 15:54
proc niet te warm?

ik ben nie gek, ik ben een vliegtuig

Verwijderd

Topicstarter
Nope, net opgestart in de bios geeft 'ie nog maar 18 graden aan, celcius welteverstaan

• BaatZ
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 00:23

BaatZ

Prullenbakker :?

probeer anders ff een nieuwe bios flash ?
kweenie om de hoeveel seconden hij reboot, maar je weet het nooit, misschien lukt het net >:), of net niet :o

wat je ook kan proberen is ff de Cmos resetten, al gedaan ?

verder zou k het eigenlijk ook niet weten, wazig probleem is het.
bij mij gaan ze altijd gewoon helemaal verrot :D

BaatZ. Want niet álles kan lekker zijn.

Verwijderd

Topicstarter
Hehe, dan weet je tenminste waar je aan toe bent ;)

Ik ga nu effe een bios flash zoeken en m'n cmos resetten, misschien straks nog een post, anders morgen.

• wietco
  • Laatst online: 20:01
Op donderdag 21 februari 2002 21:30 schreef Henno het volgende:
Misschien is je voeding aan het overlijden? :? probeer i.i.g. even een andere voeding, dit zou het kunnen zijn.
Is het mogelijk om dat ff verder uit te leggen, mijn pc loopt namelijk ook vaak vast zowel in de bios als in xp maar als ie vastloop gaan mijn fans wel harder draaien dus kan mijn voeding ook brak zijn?

• BaatZ

BaatZ

Op donderdag 21 februari 2002 22:06 schreef wietco het volgende:

[..]

Is het mogelijk om dat ff verder uit te leggen, mijn pc loopt namelijk ook vaak vast zowel in de bios als in xp maar als ie vastloop gaan mijn fans wel harder draaien dus kan mijn voeding ook brak zijn?
ja dat kan dan heel goed ja...
als die fans harder gaan draaien betekent dat dat er meer spanning op gaat staan en heb je dus een ZEER ONREGELMATIGE stroomtoevoer.
ik zou als ik jou was gelijk die voeding wegsmijten en een degelekijkere op de kop tikken, variabele voltages zijn namelijk levensgevaarlijk voor je prc / mem / mobo / ide apparaten, voor alles eigenlijk...

• wietco
Wist niet dat dat ook erg was, het voltage is namelijk nog wel normaal tenminste dat zegt mijn digidock

• BaatZ

BaatZ

Op donderdag 21 februari 2002 22:28 schreef wietco het volgende:
Wist niet dat dat ook erg was, het voltage is namelijk nog wel normaal tenminste dat zegt mijn digidock
voltage verandert niet terwijl fans harder gaan ???
lijkt me sterk..
p=U*I
misschien moet je dus ff kijken of de stroomsterkte ook wel hetzelfde blijft...

• wietco
Op donderdag 21 februari 2002 22:34 schreef Mad-Cow het volgende:

[..]

voltage verandert niet terwijl fans harder gaan ???
lijkt me sterk..
p=U*I
misschien moet je dus ff kijken of de stroomsterkte ook wel hetzelfde blijft...
nou als ie vastloopt kijk ik nooit naar mijn digidock, maar ik hoor gewoon aan de fans dat ze harder gaan maar als ie vastloopt dan draait mijn randapperatuur meestal gewoon door.

• BaatZ

BaatZ

hmmm xou het toch niet vertrouwen als ik jou was hoor...
een nieuwe voeding kost 3 guldentientjes, een nieuwe mobo +ram +cpu +godweetwatnogmeer kost wat meer...

• wietco
well thx voor de info dan, heb je nog tips voor een stabiele voeding? ik heb nu trouwens eens ook een goedkope (zat bij mijn alternate "home-line "kast ofzo)

• BaatZ

BaatZ

Enermax schijnt helemaal de bom te zijn op et voeding gebied.
ik doe het hier al jaren met "graai maar uit de bak voor een paar guldentientjes" voedingen, die doen het ook goed, alleen de fan maakt wat meer lawaai maar dat maakt mij niet zoveel uit...

verder heb je nog wat andere merken, ik kan er zelf maar 2 noemen helaas, je compterboer kan je wel voorlichten denk ik...
twee andere merken zijn:
Asus
Safeway

astu !

• wietco
Op donderdag 21 februari 2002 22:49 schreef Mad-Cow het volgende:
Enermax schijnt helemaal de bom te zijn op et voeding gebied.
ik doe het hier al jaren met "graai maar uit de bak voor een paar guldentientjes" voedingen, die doen het ook goed, alleen de fan maakt wat meer lawaai maar dat maakt mij niet zoveel uit...

verder heb je nog wat andere merken, ik kan er zelf maar 2 noemen helaas, je compterboer kan je wel voorlichten denk ik...
twee andere merken zijn:
Asus
Safeway

astu !
Ok thx man! ik kijk wel ff bij de pricewatch

Verwijderd

heb hier anders nog wel een rette stabiele voeding liggen alleen is ie wel 235W!

• wietco
denk niet dat ik het daarmee red :)
Athlon tb 1,4
geforce 3 classic
a7v-e (dont ask)
sb 64
isdn
lan
NEC dvd drive
digidock
2 old fans
2 delta's
and 1 neon light

• Johnny
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21-08 11:56

Johnny

ondergewaardeerde internetguru

Ik heb pas PRECIES hetzelfde probleem gehad met een PII 400 mhz, het bleek aan de processor te liggen, die kwam uit een computer waar de bliksem had ingeslagen.

We dachten eerst dat het aan het moederbord lag maar nadat we de processors uit een andere pc hadden omgewisseld bleek dat daar iets fout mee was.

Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.

• wietco
Denk niet dat het aan mn proc ligt, die is best stabiel onder stress en de temp's zijn meestal onder de 40C, en dat neemt niet af na een vastloper, ik heb een keer gekeken of de temp omlaag ging bij een vastloper en toen blijf hij iets boven idle hangen
Pagina: 1