Toon posts:

[MXstream] Modem piept als een TV

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb sinds eind december een MXstream Basic (ISDN) aansluiting en het modem maakt een tja, een soort piepend geluid, ongeveer hetzelfde geluid wat een TV maakt. Bij drie anderen die ik ken (met zowel de ISDN als de POTS variant van het modem en met dezelfde firmware versie) maakt hij dat geluid alleen bij het opstarten van het modem, maar bij mij is dat continu. Gelukkig staat hij in de meterkast bij de server en niet in mijn kamer, want anders zou ik helemaal gek worden (voor zover ik dat niet al ben dan :D)

Zijn er meer mensen waarbij het modem zo'n soort geluid maakt? En weet iemand waardoor het komt en of het kwaad kan?
Het modem zelf werkt overigens prima en als het geen kwaad kan ga ik hem ook niet omruilen, want dan ben ik weer twee weken verder (ze hadden me eerst het POTS modem gestuurd, na twee weken pas kreeg ik een nieuwe).

• Telco
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 29-08-2024

Telco

Biertje?

Niet niet. Er knipperen wel lampjes op....

Vandaag geen signature

• mrFreeZe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 25-05-2025
Klopt, ik heb hiero precies hetzelfde...

Geen idee waar het vandaan komt, maar dit 'piepende geluid' is overigens ook iets wat lang niet iedereen kan waarnemen.

Waarschijnlijk ben jij ook in staat om te vertellen of een tv aan-of-uit staat zonder dat je de tv ziet.

Bevoorrecht dus :)

Like this yall...

Verwijderd

Ik heb ook een soort van 'piep' mijn meterkast. Maar het valt me op dat als ik de deur daarvan dicht doe dat het er niet meer is ?? Is dit net zoiets als die theorie van het leven? je hebt een muis die zit in een doosje (doosje is dicht) maar je weet niet of het leeft of dood, is, je wil het weten en doet het deksel omhoog... wat denk dat het is en wat is het? Ach laat maar...

ff serieus:
Ik heb een piep in mijn modem en dat doet iee soms, en het lijkt mij soms ook te maken te hebben met het NT1-kastje dat er naast hangt. Het is inderdaad een raar piepje en het is er niet altijd. Maar ja het werkt wel als een dolle

Verwijderd

Nee, mn modem piept niet, alhoewel die cavia die klem zit in mn processor fannetje wel erg tekeer gaat (qua piepen dan)

Verwijderd

Topicstarter
Arme cavia... Maar gelukkig heb je geen waterkoeling, zou ie verdronken zijn he :D

De modems van de mensen bij wie hij het geluid dus niet maakt ben ik natuurlijk zelf even langs geweest om te luisteren... En ik kan inderdaad al van ver een TV horen als ie aan staat.

• Pc123
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:13
Je hebt dus gewoon goeie oren, ik hoor het ook altijd als een tv aan staat met het geluid uit.

• Crusader
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23:54

Crusader

Arc Nature

die van mij piept alleen bij het opstarten, zoals je al aangaf

If it ain't broken, play with it till it breaks.

• EXX
  • Laatst online: 19-05 18:19

EXX

EXtended eXchange

Even een oud topic omhoog schoppen omdat het sinds gisteren mij Speedtouch 510i v4 ook zeer irritant piept.

Het is begonnen nadat ik het modem terug aan het lichtnet heb gehangen na een weekje afwezigheid (dan gaat bij alle aparatuur de stekker eruit).

Zijn er intussen mensen die er een oplossing voor hebben (behalve door het ding in de meterkast te proppen)?

For it is the doom of men that they forget...           Huidige en vroegere hardware specs         The Z80 is still alive!

Verwijderd

In een ander draadje werd er ook al gesproken over piepende ST-510. Kort na de start van de piep kreeg de ST (waaronder ook die van mij) moeite om door de POST heen te komen. Naderhand was de ST helemaal niet meer aan de gang te krijgen.

Krijg je problemen met opstarten van de ST, laat modem omruilen door KPN. (contact op nemen met helpdek van je ISP. Deze maken een storingsmelding aan bij KPN)

Mijn modem was binnen 3 werkdagen vervangen....

• EXX

EXX

EXtended eXchange

Hmm, opstarten gaat nog prima. In no time heb je weer verbinding. Ik zal het modem eens aan een aan/uit "duurtest" onderwerpen.

For it is the doom of men that they forget...           Huidige en vroegere hardware specs         The Z80 is still alive!

• Paquito
  • Niet online
[misschien offtopic]
Ik heb de e-tech analoog 1port gehad en dat ding piepte ook constant. Het was vrij irritant aangezien hij in de woonkamer staat/stond. Nu heb ik een SMC analoog 1port modem en die is tenminste rustig.

• EXX

EXX

EXtended eXchange

Doe op dit moment een korte cursus advanced Linux en de docent werkt bij Alcatel. Toen hij mijn "klacht" hoorde wist hij direct hoe laat het was: de Alcatel chipset is niet bijzonder goed van kwaliteit en veroorzaakt het probleem. Dit bevestigt de bevindingen van mensen hier dat dit een eerste aanduiding is van overlijden.

Ik zal eens een mailtje sturen naar de helpdesk van XS4ALL, kijken wat zij ervan zeggen.

• 2Dutch
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

Kijk eens even: [rml][ speedtouch] irritante piep en andere kwalen[/rml]
Twee overeenkomende topics :)

Piepen=!goed :/

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

• EXX

EXX

EXtended eXchange

XS4ALL gemailed. Die gaven me het tel. nummer van KPN (0.10 eurcent / min :( ) Na 5 keer, toets 1 voor...blabla kreeg ik dan toch een aardige mevrouw aan de lijn. Probleem uitgelegd. Krijg binnenkort (binnen 5 werkdagen) een nieuw modem. :)

Het oude moet ik dan binnen 1 week gratis retourneren naar een antwoordnummer in Leidschendam, anders volgt een forse rekening.

• EXX

EXX

EXtended eXchange

NIeuwe modem is ondertussen al binnen en doet stilletjes zijn werk. Heb ik op dit nieuwe modem weer een vol jaar garantie (dus t/m sept 2004)?

• .NCK
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 00:00
ik heb ook een 510, en ik heb dus ook het probleem dat dat ding piept als een gek. Als je de stekker uit het stopcontact heb gehaald krijg je dus als je hem aanzet een ROOD lampje. Ik word helemaal gek. Eerst 2 usbmodems die niet jofel waren (elke keer uitval) toen een speedtouch home die ook niet meer werkte en nu weer een rotmodem. Ik heb ondertussen zo'n gevoel dat alcatel geen goede, degelijke adsl modems kan ontwerpen. Maarjah mijn isp Planet zegt: neem contact op met de leverancier.. Hoe dom zijn ze.

Verwijderd

Bepaalde Switches/Hubs willen ook nog wel eens dat geluid maken.. Komt inderdaad door de chipset die zo'n apart ruisend / piepend geluid maakt.

Oplossing: Ander type, liefst compleet ander merk met andere chipset halen. :)
Pagina: 1