DVD rippen via netwerk

Pagina: 1
Acties:
  • 42 views sinds 30-01-2008

• arjandijk162
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13:39
Ik het een soyo barebone systeem LI-7000 met celeron 500, 196 mb ram en een 12 speed dvddrive. Een onboard realtek netwerkchipsetje 10/100 MBit.

Nu wil ik DVDtjes rippen vanaf deze computer naar een duron 600, 512 mb, 20gb harddisk. Als dit zou kunnen hoef ik niet de dvd-drive uit de Soyo te slopen en in mijn duron te doen.

Ik heb in de duron nog geen netwerkkaart zitten, wel het ik een losse 3com ethernet II 10 mbit PCI liggen. Deze lijkt me hiervoor de langzaam dus ik zit te denken aan een safeway 10/100 mbit kaartje. Ik wil ze met elkaar verbinden met een crosslinkkabel (heb ik al)

De barebone staat normaal gesproken niet in de buurt van de Duron en deze zou ik apart los moeten koppelen voor het rippen. Hierbij zou het ideaal zijn als ik alle de voeding en netwerkkabel maar hoef aan te sluiten en geen muis, toetsenbord en monitor hoef mee te slepen.

Op de barebone is windows 98 geinstalleert op de Duron windows 98 2e editie

- Is dit mogelijk?
- Wat moet ik instellen hiervoor
- Welke software moet ik op deze manier voor het rippen gebruiken
- Wat voor ripsnelheid kan ik verwachten?
- Is dit voor dit doel een redelijke opstelling of moet ik wat veranderen aan netwerkkaarten/kabels

• d-motion
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 29-07 12:09

d-motion

zow... en dan nu...

WWW.RC5.NL

• arjandijk162
nee daar staat niets

• veldmuis
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
- Is dit mogelijk?

ligt aan je bios, sommige willen wel booten zonder keyboard, andere niet
ik zou dr VNC ofzo opzetten, dat je m via netwerk remote kan overnemen, dus verder niet echt wat speciaals
- Welke software moet ik op deze manier voor het rippen gebruiken
search ff
- Wat voor ripsnelheid kan ik verwachten?
probeer het :?
- Is dit voor dit doel een redelijke opstelling of moet ik wat veranderen aan netwerkkaarten/kabels
100mbit ipv 10mbit kan nooit kwaad

• arjandijk162
Op donderdag 21 februari 2002 21:44 schreef veldmuis het volgende:
- Is dit mogelijk?

ligt aan je bios, sommige willen wel booten zonder keyboard, andere niet
ik zou dr VNC ofzo opzetten, dat je m via netwerk remote kan overnemen, dus verder niet echt wat speciaals
Ik hoef denk ik alleen maar de DVDdrive aan te spreken dus hoef de computer verder niet te besturen
100mbit ipv 10mbit kan nooit kwaad
En maakt het nog uit of ik een crosskabel of een hub gebruik qua snelheid?

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Op vrijdag 22 februari 2002 01:37 schreef arjandijk het volgende:

[..]

Ik hoef denk ik alleen maar de DVDdrive aan te spreken dus hoef de computer verder niet te besturen
[..]

En maakt het nog uit of ik een crosskabel of een hub gebruik qua snelheid?
Als er aan de hub enkel 100mbit apparaten hangen en de hub is ook 100 mbit dan maakt het niets uit. Hang je nu ook nog een 10 mbit ding aan die hub, dan wordt alles 10Mbit (en moet je een switch gaan gebruiken, wil je 100mbit behouden tussen die 2 computers).

• pablo_p
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 05-04 09:35
Rippen kan heel makkelijk. Rippen van DVD -> vob kost iets als 30 a 90 minuten, afhankelijk van grootte DVD en snelheid systeem. Indien je een 10 MBit netwerkkaart gaat gebruiken, gaat het wel langzamer (4 GB via 10 Mbit = 70 minuten, 4 GB rippen koste mij 35 minuten via snel netwerk (in 1e geval is netwerk beperkend, in 2e gavel systeem (CPU en/of DVD).

Het makkelijkst lijkt me om je systemen gewoon te laten staan waar ze staan. Koop een lange UTP kabel en klaar (om een lange UTP-cross cable te maken, kan je een lange gewone kabel met een gewoon koppelstukje koppelen aan een crosscable, of je kan 2 gewone kabels aan mekaar koppelen met een cross-koppelstukje).

Zet vervolgens VNC op een van beide computers en ga op de andere werken. Map een network drive en je kaan gaan rippen.

Een hub is niet sneller dan een crosscable, dus die kosten kan je je besparen. Misschien wel lastig een kabel even door je huis te laten liggen (zo'n 20 meter kabel oid), maar als je geen serieproductie gaat doen gedurende meerdere dagen, trekken je huisgenoten dat wel.

Een goede site over snel en goed DVD's rippen is:
http://www.how-to-create-divx.com/

Van die site kan je ook alle projes en codecs ed downloaden, prima n00b handleiding, maar wel met uitleg over een hoop parameters om kwaliteit te verbeteren.

Verwijderd

mocht je remote willen coderen naar divx dan raad ik je het proggie xmpeg aan, dit is zover ik weet het makelijkste progiie die remote vob. files ondersteund
flaskmpeg doet dit niet

• Varienaja
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-06-2025

Varienaja

Wie dit leest is gek.

Ik rip ook weleens op een PC, terwijl ik de data over het netwerk pomp. Normaal gesproken haal ik iets van 10MB/sec met rippen, over 100mbit netwerk ietsje minder.

Gewoon met smartripper allemaal. Je moet wel even een driveletter aan je netwerkverbinding geven.

Siditamentis astuentis pactum.

• blissard
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21:28
2 compuus aan elkaar knopen met crosskabel (utp) liefst 100 mb netwerkkaarten.

DVD-drive sharen (bestanden en printers delen)

progje SMARTRIPPER starten op duron-compu (foutmelding negeren (opzij zetten)
et voila

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09:13
Hmm.. Ik verwacht dat het via sharing niet gaat werken.. Ik denk namelijk dat de software de dvd-speler hardware-matig gaat aansturen.. (dus niet via een share-benadering).

• arjandijk162
Op vrijdag 22 februari 2002 10:47 schreef Pablo_p het volgende:
Het makkelijkst lijkt me om je systemen gewoon te laten staan waar ze staan. Koop een lange UTP kabel en klaar (om een lange UTP-cross cable te maken, kan je een lange gewone kabel met een gewoon koppelstukje koppelen aan een crosscable, of je kan 2 gewone kabels aan mekaar koppelen met een cross-koppelstukje).

Een hub is niet sneller dan een crosscable, dus die kosten kan je je besparen. Misschien wel lastig een kabel even door je huis te laten liggen (zo'n 20 meter kabel oid), maar als je geen serieproductie gaat doen gedurende meerdere dagen, trekken je huisgenoten dat wel.
nee, is geen oplossing dan moet de kabel langer dan 20 meter zijn, maar ik ga nu een safewaykaartje kopen en volgens mij moet het dan wel gaan lukken

• Gutteguttegut
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21-07 11:17

Gutteguttegut

CEO of TFD

En werkt het?
Ik heb nl ook zo'n barebone en wil ook iets dergelijks gaan doen.

The birds turned into The Flying Dutchmen!

• DinX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 01:09

DinX

Motormuis

Voor het booten kan je wake-on-lan gebruiken (als je netwerkkaart en moederbord dit ondersteunen)

Marokko 2015: Route
Sat Tracker: SpotWalla
Blog: Gone for a ride

• Gutteguttegut

Gutteguttegut

CEO of TFD

Op vrijdag 22 februari 2002 21:06 schreef DinX het volgende:
Voor het booten kan je wake-on-lan gebruiken (als je netwerkkaart en moederbord dit ondersteunen)
Dat wordt idd ondersteunt en werkt perfect.

• arjandijk162
ik heb het nog niet ingebouwd, heb al wel een netwerkkaartje gekocht -> [topic=419994/1/25]

Ik heb nog een vraag, ik heb een crosskabel van 7 meter, is het slecht voor de snelheid als die kabel opgerold blijf? Want de pc's staan heel dicht bij elkaar en anders koop ik ff een kabeltje van 1,5 m als dat sneller is

Verwijderd

Die rip van dat DVD-tje is toch wel voor eigen gebruik. Toch?? ;)

Verwijderd

Op vrijdag 22 februari 2002 10:35 schreef Terw_Dan het volgende:

[..]

Als er aan de hub enkel 100mbit apparaten hangen en de hub is ook 100 mbit dan maakt het niets uit. Hang je nu ook nog een 10 mbit ding aan die hub, dan wordt alles 10Mbit (en moet je een switch gaan gebruiken, wil je 100mbit behouden tussen die 2 computers).
cross is meestal sneller of je moet een hele dure hub of switch gebruiken, dan komt het wel bij cross..

Verwijderd

Op vrijdag 22 februari 2002 13:55 schreef arjandijk het volgende:

[..]

nee, is geen oplossing dan moet de kabel langer dan 20 meter zijn, maar ik ga nu een safewaykaartje kopen en volgens mij moet het dan wel gaan lukken
dus..? een UTP kabel kan tot 100 meter.. Maar je moet gewoon ff ergens een kabel van 25 meter kopen bij de electroboer en 2 RJA45 stekkertjes en dan zeg je mag ik je RJA45 tang ff lenen en fix je die stkkertjes ff (zodat hij niet uurloon voor stekkertjes fixen gaat rekenen)
of je laat hem wel door de electroboer maken dan is het misschien iets duurder als hij flauw is :P
koop ze iig niet in een pakje, want dan wordt er ongeveer 500% overheadkosten opgelegd voor het verpakken en om vette winst te maken op die dingen :)

• DinX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 01:09

DinX

Motormuis

UTP kan zelfs tot 185 meter dacht ik.

Marokko 2015: Route
Sat Tracker: SpotWalla
Blog: Gone for a ride

• arjandijk162
Op zaterdag 23 februari 2002 09:37 schreef MasterXP het volgende:

[..]

dus..? een UTP kabel kan tot 100 meter.. Maar je moet gewoon ff ergens een kabel van 25 meter kopen bij de electroboer en 2 RJA45 stekkertjes en dan zeg je mag ik je RJA45 tang ff lenen en fix je die stkkertjes ff (zodat hij niet uurloon voor stekkertjes fixen gaat rekenen)
of je laat hem wel door de electroboer maken dan is het misschien iets duurder als hij flauw is :P
koop ze iig niet in een pakje, want dan wordt er ongeveer 500% overheadkosten opgelegd voor het verpakken en om vette winst te maken op die dingen :)
het gaat me niet om de lengte van de kabel, het is gewoon praktisch niet haalbaar deze aan te leggen,

maar om ff terug te komen op mijn vraag, is het slecht voor de netwerkverbinding als de kabel is opgerold?

• HermeS
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16:31
Op zaterdag 23 februari 2002 09:49 schreef DinX het volgende:
UTP kan zelfs tot 185 meter dacht ik.
ligt eraan wat voor signaal je er over heen wilt sturen.

Als het een CAT5 kabel is bedoelt voor een 100Mbit, mag je officeel tot 95 meter gaan, natuurlijk kan het langer, meestal zorgt dat niet voor problemen.

De lengte kan geloof wel omhogg bij 10Mbit netwerkjes!

• Gutteguttegut

Gutteguttegut

CEO of TFD

Op zaterdag 23 februari 2002 16:18 schreef arjandijk het volgende:

[..]

het gaat me niet om de lengte van de kabel, het is gewoon praktisch niet haalbaar deze aan te leggen,

maar om ff terug te komen op mijn vraag, is het slecht voor de netwerkverbinding als de kabel is opgerold?
Nee kan geen kwaad en maakt niets uit.

Verwijderd

al heb je 2 100 mbit kaarten zolang je met crosslink werkt is het altijd 10 mbit
als je 100 wil zal je een hub moeten pakken

• LopeZ
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 13:23

LopeZ

Too much is never enough

oud
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.