[Cable] Netwerk Coax voor kabelsignaal?

Pagina: 1
Acties:

• Steven
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12-08 09:30
Dat je geen "gewone" kabel-coax mag gebruiken voor netwerksignaal is mij bekend (heeft te maken met weerstand enz.).
Maar mag je dan wel netwerk-coax gebruiken voor kabel TV? Dat zou mij namelijk HEEL veel kabel trekken schelen :)

En nog een tweede vraag: de radio en TV kabelaansluitingen zitten toch gewoon op exact dezelfde kabel, alleen dan met een ander geslacht aansluiting?

Verwijderd

Hi,
Nee dit kan niet. Netwerk coax heeft een andere impedantie 50 ohm dan tv/coax 75 ohm.
Gebruik voor het beste resultaat C6 of C12 coax deze hebben een betere verbinding dan de coax uit de doe het zelf winkel.

Als het echt veel werk is, neem dan het risico. Dat kost je wellicht 2 connectoren.

Suc6

• Jasper Janssen
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 01-08 13:30
Nahja, je *kunt* het proberen (ik bedoel, het kost verder niks om even die paar connectortjes op die kabel te schroeven), maar in principe kan het niet (waarbij "kan het niet" waarschijnlijk ongeveer gedefinieerd wordt als "niet zo handig ivm verminderde ontvangst" -- in alle TVs in huis, neit alleen de ene waar de kabel naartoe gaat, en misschien zelfs nog wel de buren ook :) ).

Ethernet-coax (RG58 is de officiele standaardcode) is 50 ohm impedantie, terwijl de kabel-kabel 75 Ohm is. Als je hoge-kwaliteit spul wilt aanschaffen, kijk dan naar de RG59 -- das van het kwaliteit niveau van ethernet kabel dus, maar dan geschikt voor CAI (Centrale Antenne Installatie, aka de Kabel). Kosten bij mijn elektronica shop voor Belden RG59 zijn 1,50 per meter, en als je een rol van 100 meter koopt gaat er nog 25% ofzo af.

• Steven
tnx,

Die kosten zijn het probleem niet echt, alleen het vlechten door het huis heen wel... Heeft iemand het misschien al een keer geprobeerd?

• tita_tovenaar
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01-08 13:01
Gaat prima,anders om zou wel problemen geven,want heb je X Db verlies.Mijn ouders gebruiken ook 50 Ohms(RG213A)coax en dat werkt goed.
Oftewel gewoon proberen

Soms weet ik het ook niet meer.........

Verwijderd

Het kan idd wel goed werken, dus gewoon proberen, zal niet erge schade aan je apparatuur veroorzaken...

toch? :?

• Powermage
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 24-06 14:25
Op donderdag 21 februari 2002 20:34 schreef Steven het volgende:
En nog een tweede vraag: de radio en TV kabelaansluitingen zitten toch gewoon op exact dezelfde kabel, alleen dan met een ander geslacht aansluiting?
Jepz.

op zo'n doosje komt gewoon 1 kabeltje.
het signaal gaat dus allemaal over 1 kabel.
vanaf die wandcontact doos kun je er 2 aansluiten.

Join the club

• tbusquet
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11-02 23:14
Ja, moet zonder problemen kunnen.

"What are you doing ?" "Filming this dead bird." "Why ?" "Because it's beautiful." Gratis mij quoten is verleden tijd, iedere quote van mij kost vanaf nu €1,79 excl. 19% btw ©

• Steven
Tnx allemaal!!!

Ik ga binnenkort maar is knippen :D
Pagina: 1