Toon posts:

een halve frame-refresh...technisch mogelijk???

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heho

Ik zit hier de timing van vrij nauwkeurig bedoelde aanbiedingen op een CRT monitor te controleren en ik zie in mijn data wat tijden die er op neer zouden komen dat er som bv 2.5 ipv 2 frames worden aangeboden. Ik verkeerde altijd in de veronderstelling dat dat niet kan en een frame ALTIJD van volledig van boven naar beneden opgebouwd wordt. Is dit juist??? :?

bij voorbaat much obliged

Verwijderd

Tsja, een frame is gewoon een plaatje van je hele pc, alles wat jij ziet...ik denk dat een half frame ( < 1 ) niet mogelijk is...

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
2œ per seconde is dus 5 in 2 seconden.. en waarom zou dat niet kunnnen? Elke 0,4 sec een nieuw framepje :)

• bombadil
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

bombadil

Iarwain Benadar

ik neem aan dat het een gemiddelde is.
Of dat de timer een bepaalde "harde grens aanhoudt waarin de laatste frame er net niet helemaal aangeleverd is.

"De ouwe Tom Bombadil is een vrolijk kwastje,Zijn laarzen zijn geel en knalblauw is zijn jasje, Want Tom, die de meester is, heeft geen ooit gevangen, Zijn liedjes zijn sterker en zijn benen zijn langer". (LotR)

Verwijderd

Topicstarter
nee :) het is GEEN gemiddelde, dat zou ik zelf ook nog wel bedacht hebben :)

• Acid_Burn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11:09

Acid_Burn

uhuh

framerate heeft niks met je refresh rate te maken..
je kan gewoon 100 frames per seconden in je videogeheugen proppen terwijl je monitor slechts 60hz is (tft).
Als je je videosync uit zet in je drivers, kan je dus gewoon boven je refreshrate uitkomen met je framerate. Dit KAN tot gevolg hebben dat je last krijg van 'shearing'. Dit is dus als je in een spelletje van links naar rechts kijkt (of andersom) dat je ergens in je beeld een soort horizontale breuk krijgt, waar de bovenkant van het beeld niet helemaal past op de onderkant. Dit komt omdat je dan in feite naar 2 verschillende plaatjes tegelijk bekijkt. Het onderste plaatje is dan jet oudste plaatje (van de vorige pass) en het bovenste gedeelte het nieuwere.

een heel verhaal, maar ik hoop dat het duidelijk is.

Glass Eye Photography | Zelfbouw wireless fightstick | Mijn puzzel site

Pagina: 1