linux suse probleem

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

normaliter doe ik alles onder windows, doch van een kennis had ik een linux installatie cd-rom gekregen (was bij pcm)

Ik blij natuurlijk want ik wil alles proberen, dus ook Linux... :)

Ik begon te installeren, koos als partitie mijn d-schijf en alles leek goed te gaan, doch tijdens het booten van linux dat via diskette ging omdat ik de boot partitie op c-schijf (waar windows op staat) niet aan wilde komen, kreeg ik ne scherm met allerlei pixels (onwerkbaar dus)... :'(

Goed, ik dus windows opstarten om Linux weg te halen, blijkt dat mijn d partitie helemaal verdwenen is :'(

Is er nog een manier om deze partitie terug te krijgen?? Ik had een 40 gb schijf, nu is deze nog maar 20 gb en ik hem me ne zooi programma's erop staan.. Amaai..

Type pc : intel pentium III 1 GHZ met ne APG video kaart van geloof ik 32 mb van geforce...

Ik denk dat linux suse niet compatible is met deze video kaart... Doch ik wil graag mijn partitie terug hebben...

Is er iemand die dit meiske uit de probleempkes kan helpen??? Bij voorbaat heel veel dank :*

• Apen-nootjes
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-04 12:48

Apen-nootjes

aka Apen-klootjes

Partition magic starten en de partitie terug zetten naar FAT32 en voilá Windows ziet de HD weer.

SmartDoDo: Ach, afhankelijk van je smaak kan het best een lekker geil ding zijn :P
You never had a date you couldn't inflate

• dude123
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13-05-2022

dude123

Linux addict

linux gebruikt een ander bestandssysteem als windows.
dwz windows kan deze partitie niet lezen.
als je drivers wil voor je geforce kun je deze van nvidia.com afhalen hier staan ze.

Meneer 1000 has spoken......

Verwijderd

Een gf2 onder linux aan de gang krijgen is een heel geklooi...

• XTerm
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10-06 17:45
Op donderdag 21 februari 2002 21:08 schreef ne0 het volgende:
Een gf2 onder linux aan de gang krijgen is een heel geklooi...
Bullshit, XFree 4.x ondersteunt het perfect, nv module.

• XTerm
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10-06 17:45
Die partitie ben je vrees ik kwijt... (de data erop dus).
GNU/Linux kan je niet op een FAT32 partitie installeren, je hebt er ongepartitioneerde ruimte voor nodig waar dan je root (/) en swap in komen.

• stiena
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 09:54
die 20gig ben je waarschijnlijk kwijt (wat erop stond dus)als je in de setup gekozen hebt om het om te zetten naart ext2 (linux formaat).

Een geforce onder linux is helemaal neit moeilijk, als je de handleiding leest en de stappen volgt kan iedereen het.
Pagina: 1