[PCTV Vision] Kanalen backuppen

Pagina: 1
Acties:

• mayhem
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 29-07 10:37

mayhem

Topicstarter
Halo, weet iemand hier een manier om de kanalenlijst van PCTV Vision te backuppen ?

Ik word nl. een beetje gek van elke keer opnieuw scannen na een installatie van windows.

• jwbagger
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11-08 15:50

jwbagger

,.-~'`'~-.,

zelf heb ik die niet, maar bij mijn tv-kaart (bt 878-troep) slaat hij de zender-instellingen gewoon op in een bestand in zijn program-files map.

Kijk daar een of er een bestand is dat als "laatst gewijzigd"-datum vandaag heeft staan, als je eventjes wat zenderinstellingen hebt gewijzigd.

Dat bestand is dan waarschijnlijk het bestand waar deze gegevens staan opgeslagen. Eventueel kan je natuurlijk je hele programma-map kopiëren, maar dat lijkt me een beetje nutteloos.

Owjah, nu ik er zo aan denk: het hoeft natuurlijk niet persé in die map te staan hè ;) check je windows-directory ook eens op "verdachte" ini-files ;)

• mayhem

mayhem

Topicstarter
kzal es gaan kijken
thanx

• easydisk
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12-08 14:26
In het register staat het (bij versie 4.X)

onder software => pctv ergens.

Verwijderd

Ik ben ook op zoek geweest naar een manier waarop je de kanalenlijst van PCTV Vision kan opslaan. Vorig jaar ben ik in het forum van Pinnacle Systems (de makers van PCTV Vision) een thread tegengekomen waarin werd gevraagd om een programma waarmee je de kanalenlijst kan bewaren in een bestand. Het antwoord van Pinnacle Systems was dat ze deze functie zouden gaan inbouwen in de volgende versie van PCTV Vision. Sindsdien is er geen nieuwe versie uitgekomen (met een kanalenopslagfunctie) en later heb ik deze thread ook niet meer terug kunnen vinden. :?

Als alternatief maak ik altijd een backup van de volgende keys en values in het register:
HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Pinnacle Systems\Studio PCTV\Database\TV

Over deze keys en values heb ik nog wel een vraag: wat betekenen deze waarden? Want het zijn Binairy waarden en moelijk te ontcijferen. Het enige wat ik eruit kan halen is de naar van het kanaal.

• mayhem

mayhem

Topicstarter
ik gebruik nu DScaler.

Echt een top programma, kost wel wat tijd om het te leren kennen, maar dan heb je ook wat.

ook de kanalenlijst is gewoon een doodsimpel txt bestand, makkelijk backuppen dus.

Als er mensen zijn die de lijst van Casema in Den Haag willen hebben, laat het even weten.

Pagina: 1