dot.blaat
De 6x86 is niet gelockt 
De Cyrix's staan bekend om hun onoverklokbaarheid, want die krengen worden best wel heet
Misschien heb je de FSB/multiplier wat te hoog gegrepen, waardoor ie niet opstart.. Een gelockte processor zou zich daar niks van aantrekken, want die blijft op een vooraf ingebakken multiplier lopen, ongeacht de instelling op de mobo
De Cyrix's staan bekend om hun onoverklokbaarheid, want die krengen worden best wel heet
Verwijderd
de pr200 is toch zo'n tegeltje wat op 133 megahrtzjes liep. Of was het 166.. die 200 is in ieder geval net zo'n stuntje toentertijd als nu athlon xp 1800+ op 1453 mhz 
Als je in je bios de snelheid omhoogpeutert naar en fsb van 75 mhz ipv 60 of 66, loopt ie dan wel (ken jouw mamaplankje niet dus dit is een zwaai in het wild
)
Als je in je bios de snelheid omhoogpeutert naar en fsb van 75 mhz ipv 60 of 66, loopt ie dan wel (ken jouw mamaplankje niet dus dit is een zwaai in het wild
hij loopt volgens CPUID op 150 mhz, 75x2
dot.blaat
2x75 en 2.5x66 is de setting voor PR200
3x66 en 2x83 is de setting voor PR233
Kijk of je mobo de 83Mhz FSB haalt, kan je em lekker op 166MHz laten lopen.
3x66 en 2x83 is de setting voor PR233
Kijk of je mobo de 83Mhz FSB haalt, kan je em lekker op 166MHz laten lopen.
Die krengen werden best wel heet ja.Op donderdag 21 februari 2002 20:19 schreef BalusC het volgende:
De 6x86 is niet gelockt
De Cyrix's staan bekend om hun onoverklokbaarheid, want die krengen worden best wel heetMisschien heb je de FSB/multiplier wat te hoog gegrepen, waardoor ie niet opstart.. Een gelockte processor zou zich daar niks van aantrekken, want die blijft op een vooraf ingebakken multiplier lopen, ongeacht de instelling op de mobo
Tegenwoordig kunnen ze zonder actieve cooling draaien.
Heb precies dezelfde processor, de PR200 6x86mx en deze draait op 75 x 2,5 150 mHz dus. Ik heb het geluk dat ik een moederbord heb met zeer goede overklokmogelijkheden dmv jumpertjes (en ik heb de originele beschrijving nog hoe de jumpertjes moeten staan
). Ik vraag me al een tijdje af of deze processor op 75 * 3 (= 225 mHz), 66 * 3 (=zowat 200 mHz) zou kunnen lopen. Maar ik durf dit niet uit te proberen
Is er de kans dat de processor onherstelbaar beschadigd als ik fsb, multiplier e.d. verkeerd of te hoog in stel? Ik heb er laatst een nieuwe socket 7 koeler op gezet dus met de koeling zit het wel goed. Moet ik ook iets aan het voltage veranderen?
Is er de kans dat de processor onherstelbaar beschadigd als ik fsb, multiplier e.d. verkeerd of te hoog in stel? Ik heb er laatst een nieuwe socket 7 koeler op gezet dus met de koeling zit het wel goed. Moet ik ook iets aan het voltage veranderen?
Het enige wat je naar de maan kunt helpen is het moederbord. Die Cyrixxen trekken zoveel stroom, dat de goedkope spanningsregulators op zo'n bord het niet meer trekken. Vooral borden met van die kleine heatsinks zijn een probleem, die moeten gekoeld worden door de airflow van de CPU fan.
Als je een bord hebt met spoeltjes ipv van die spanningsregulatorchippies zoals je die ook op videokaartjes ziet, heb je geen probleem.
Overigens treft dit probleem niet alleen Cyrixxen: De Pentium 233 kan ook zo'n circuit lekker uitfikken
Als je een bord hebt met spoeltjes ipv van die spanningsregulatorchippies zoals je die ook op videokaartjes ziet, heb je geen probleem.
Overigens treft dit probleem niet alleen Cyrixxen: De Pentium 233 kan ook zo'n circuit lekker uitfikken
Pagina: 1