What will end humanity? Artificial intelligence or natural stupidity?
Nee (toch?), want als multiplier max 2 x is en bussnelheid 66Mhz. Kan dus maximaal 2x66 = 133
mij lijkt van niet, ik heb een AMD K6/2 gehad en die had Super Socket 7 nodig, omdat ie onder een bus van 100Mhz draait. Die draaide dus op 4x100
als ik jou was zou ik eerst maar eens kijken wat voor merk mobo het is, lijkt met niet onverstandig...
daarna check je de specs van dat mobo, kijken wat ie aankan met welke bios versie.
daarna flash je je bios.
anders:
lekker jumperen en zien wat ie aakan
daarna check je de specs van dat mobo, kijken wat ie aankan met welke bios versie.
daarna flash je je bios.
anders:
lekker jumperen en zien wat ie aakan
BaatZ. Want niet álles kan lekker zijn.
k6 hoeft niet per se op een supersocket. hij kan ook op een 66/75/83mhz fsb draaien, maar dan wat langzamer.
de enigste vereiste is dat je moederbord lage voltages aankan, ik geloof 2.0/2.1 volt voor k6-2+ en k6-3+
Dit kun je hier vinden:
http://www6.tomshardware.com/cpu/00q4/001106/amd-01.html
de enigste vereiste is dat je moederbord lage voltages aankan, ik geloof 2.0/2.1 volt voor k6-2+ en k6-3+
Dit kun je hier vinden:
http://www6.tomshardware.com/cpu/00q4/001106/amd-01.html
Nou bedankt, maar het gaat niet, ik heb ook even bij THG gekeken en volgens http://www6.tomshardware.com/cpu/00q3/000713/k6-03.html gaat het niet. De Intel Triton is de Intel 430 chipset (even geGoogled), en die levert 2,2 volt. Ik weet alleen nog niet wat dat verschil tussen VR en VRE is, maar ik zoek verder.
Verwijderd
De intel triton is 66 mhz inderdaad, dat je mobo een max multiplier heeft van 2 zegt niks. Vaak zijn er 4 of meer mogelijkheden en het feit dat je een VRE module hebt impliceert dat je een dual-corespanning aankunt (mmx ! )
Ik denk dat het inderdaad loont om te spitten welke mamaplank je daar hebt. Ikzelf heb lang geleden een micronics p54t nogwat gehad,, max 2x66 en lekker op 2.5x66 aan de gang met een 166 mmx
Zoeke zoeke dus!
Ik denk dat het inderdaad loont om te spitten welke mamaplank je daar hebt. Ikzelf heb lang geleden een micronics p54t nogwat gehad,, max 2x66 en lekker op 2.5x66 aan de gang met een 166 mmx
Zoeke zoeke dus!
Je kunt em proberen te overklokken naar 166
Tis niet voor nix tweakers.net
ehm... ben ik nou vergeten te zeggen dat de multiplier maximaal 2:1 is? of kan iemand goed dingen over het hoofd zien?Op donderdag 21 februari 2002 20:28 schreef FerryHeibrink het volgende:
Je kunt em proberen te overklokken naar 166Tis niet voor nix tweakers.net
Verwijderd
heb ik niet gezegd dat ik op een multiplier van 2.5 draaide terwijl mijn mamaplank OFFICIEEL 2x ondersteunde maar OFFICIEUS 2.5 (hoger nooit geprobeerd, toen kocht ik een p2 400
)
Idd, nu je het zegt, ik was even vergeten dat mijn huidige processor in mijn computer gewoon de dipswitchmultiplier van 8 negeert en er gewoon 8,5 van maakt. Toch 50 MHz snelheidswinst (van 800 naar 850)Op donderdag 21 februari 2002 20:23 schreef the_most_unwanted het volgende:
De intel triton is 66 mhz inderdaad, dat je mobo een max multiplier heeft van 2 zegt niks. Vaak zijn er 4 of meer mogelijkheden en het feit dat je een VRE module hebt impliceert dat je een dual-corespanning aankunt (mmx ! )
Zoeke zoeke dus!
Ja, ik weet dat ik de laatste eerder gequote heb, dingen over het hoofd zien is niet moeilijk...
dat had je al gezegd.Op donderdag 21 februari 2002 20:40 schreef the_most_unwanted het volgende:
heb ik niet gezegd dat ik op een multiplier van 2.5 draaide terwijl mijn mamaplank OFFICIEEL 2x ondersteunde maar OFFICIEUS 2.5 (hoger nooit geprobeerd, toen kocht ik een p2 400)
Verwijderd
Geeft niets.. gewoon spelen met de jumpers en een 166 mmx...
VRE aanzetten, voltage mee spelen en als de proc HEET wordt .. uitdoen... warm kan geen kwaad

suc7
VRE aanzetten, voltage mee spelen en als de proc HEET wordt .. uitdoen... warm kan geen kwaad
suc7
Dan weten ze bij OCM wel wat voor koeler er op kan.Op donderdag 21 februari 2002 20:45 schreef the_most_unwanted het volgende:
Geeft niets.. gewoon spelen met de jumpers en een 166 mmx...
VRE aanzetten, voltage mee spelen en als de proc HEET wordt .. uitdoen... warm kan geen kwaad![]()
suc7
Nou bedankt, had ik vorige HCC beter een snellere cpu kunnen kopen (een 166MMX dus, of nog sneller, onderklokken kan geen kwaad denk ik)
WAT voor een triton heb je?
430FX kan maximaal 133 MHz doen. Het snelste is dan een Cyrix/IBM 166+ op 3,3 of 3,45 volt. Is dacht ik alleen Socket 5.
Dual Voltage is dan uit den boze.
430VX, 430HX en 430TX kunnen al wel dual voltage aan, maar minimum is 2,7 of 2,8 volt.
Pas echte (Super)socket 7, niet-Intel borden boden ook 75, 83 en 100 MHz fsb en lagere Vcore.
Het type staat op de south bridge (de laagste van de twee grootste chips, afgezien van de CPU).
430FX kan maximaal 133 MHz doen. Het snelste is dan een Cyrix/IBM 166+ op 3,3 of 3,45 volt. Is dacht ik alleen Socket 5.
430VX, 430HX en 430TX kunnen al wel dual voltage aan, maar minimum is 2,7 of 2,8 volt.
Pas echte (Super)socket 7, niet-Intel borden boden ook 75, 83 en 100 MHz fsb en lagere Vcore.
Het type staat op de south bridge (de laagste van de twee grootste chips, afgezien van de CPU).
Hyundai ioniq Electric 8/2020 > Zeekr X Long Range 8/2024
Ik heb een Triton FX (weet ik bijna zeker, volgens bioscode is dat), maar er zit wel een jumpertje op het moederbord waarmee ik tussen VR en VRE kan kiezen.Op donderdag 21 februari 2002 20:51 schreef victorvo het volgende:
Als ik een goede cpu (166MMX) tegenkom voor een redelijke prijs probeer ik het maar (of ik heb dan een dure sleutelhanger er bij)
ik heb een 430TX, met 75mhz fsb en 2,1 volt, dus ik zou een k6-2 erop kunnen gooien, het is gewoon socket 7 - superOp donderdag 21 februari 2002 20:51 schreef victorvo het volgende:
Nou vooral NIET op VRE doen. VR is 3.3V (de MMX vraagt 2.8V Vcore, maar goed gekoeld wil het (soms) wel op 3.3V draaien), maar VRE is 3.45 (bedacht door Intel om misbakken CPU's die @3.3V niet goed draaide toch nog stabiel te krijgen), wat dus nog hoger is.Op donderdag 21 februari 2002 21:02 schreef Resistor het volgende:
[..]
Ik heb een Triton FX (weet ik bijna zeker, volgens bioscode is dat), maar er zit wel een jumpertje op het moederbord waarmee ik tussen VR en VRE kan kiezen.
Als ik een goede cpu (166MMX) tegenkom voor een redelijke prijs probeer ik het maar (of ik heb dan een dure sleutelhanger er bij)
Oslik blyat! Oslik!
Pagina: 1