Toon posts:

Analog X en Win2k

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb net mn mobo en duron 950 binnen gekregen, pctje gebouwd draaid allemaal super enzo

Ip's instellen, rebooten, ok! pcs zien elkaar!

Analox X erop, alles ingesteld maar nu kan ik op de andere computer (degene die 8er de proxy zit) niet internetten. msn lukt wel maar internet niet

Poorten zijn goed ingesteld...

Iemand ideeen?

Oja ik heb gezocht maar ik kon nx bruikbaars vinden

Verwijderd

Heb je het volgende al gedaan?? :

Ga naar je configuratie scherm, internet opties,
verbindingen, lan instellingen (op de andere netwerk computer) zet een vinkje bij "proxy server gebruiken", daarna kies je voor "geavanceerd" en type daar het ip adres in van je internet computer en zet bij poort de waarde 6588.

Het ip-adres van je internet computer kan je terugvinden door op de internet computer te gaan naar start, uitvoeren en dan in te typen "winipcfg" hier zie je namelijk het ip-adres staan. Werkt winipcfg niet, dan kan je de dosprompt gaan via start, uitvoeren en dan command in te typen. Vervolgens type je de opdracht tracert gevolgd door de naam van je computer waarmee deze staat aangemeld in je netwerk.

Je krijgt dan je ip-adres te zien. Let wel : het gaat om diene lokale ip adres (niet die van diene internet verdeler)

Om in Netscape Comunicator(waar dit meiske dus mee werkt) de proxy server aan te zetten moet je gaan naar "bewerken", "voorkeuren", "geadvanceerd", "proxy's" en dan moet je kiezen voor "handmatige proxy configuratie bekijken" en hier moet je dan achter http het ip-adres zetten van je internet computer en achter poort de waarde 6588.

Voila, als het goed is, werkt je internet delen daarna wel :)