I must not fear. Fear is the mind-killer. Fear is the little-death that brings total obliteration. I will face my fear. I will permit it to pass over me and through me. Where the fear has gone there will be nothing. Only I will remain.
Het kermit protocol is een typisch protocol om bestanden te versturen over een seriele of parallelle kabel. Het draait wel onder WindowsHet Kermit protocol
Waar de piep is dat voor en onder welk OS draait het?
I must not fear. Fear is the mind-killer. Fear is the little-death that brings total obliteration. I will face my fear. I will permit it to pass over me and through me. Where the fear has gone there will be nothing. Only I will remain.
Was het Kermit-protocol vroeger ook niet bruikbaar bij sommige BBS'en?
Yeah goeie ouwe BBS tijd ... ASCII, Xmodem, Ymodem, Ymodem-G, Zmodem, ZedZap, Kermit, QuickB+ Mpt/Puma, Bimodem, HsLink, SuperZmodem, Lynx, vFAST, Jmodem, Giflink,
Smodem, Hydracom, IceZmodem ...pfoe ...
Maarja volgens mij was/is Zmodem de beste so why use kermit
Maarja volgens mij was/is Zmodem de beste so why use kermit
DoubleSpace anomaly! (A)bort, (R)etry, (C)all Stac's legal department
Verwijderd
File transfer zoals b.v. Zmodem en Xmodem.Gewoon een manier om binary files te verzenden... is voor diverse os beschikbaar.Op donderdag 21 februari 2002 19:43 schreef Vinnio het volgende:
Het Kermit protocol
Waar de piep is dat voor en onder welk OS draait het?
Volgens mij maakt kermit gebruik van hardware flowcontrol als het beschikbaar is.
Kermit was erg robuust protocol, wat eigenlijk altijd behoorde te werken... ( damn die goede oude tijd)
/me is old
Yep... ik gebruikte altijd Zmodem en als het mogelijk was, Ice Zmodem...Op donderdag 21 februari 2002 19:48 schreef Dr.Drax het volgende:
Yeah goeie ouwe BBS tijd ... ASCII, Xmodem, Ymodem, Ymodem-G, Zmodem, ZedZap, Kermit, QuickB+ Mpt/Puma, Bimodem, HsLink, SuperZmodem, Lynx, vFAST, Jmodem, Giflink,
Maarja volgens mij was/is Zmodem de beste so why use kermit![]()
<edit> Ben ik trouwens "oud" omdat ik het BBS-tijdperk nog heb meegemaakt? Inclusief een heerlijk 2400-baud modempje...Op donderdag 21 februari 2002 19:56 schreef Brian Dickens het volgende:
[..]
Yep... ik gebruikte altijd Zmodem en als het mogelijk was, Ice Zmodem...
nee hoor... als je AT commando's uit je hoofd kent ben je pas oud....
euh... L0M0Op donderdag 21 februari 2002 20:03 schreef Zerveza het volgende:
Donec eris felix, multos numerabis amicos
shit, ben je al oud met je 19de!Op donderdag 21 februari 2002 20:03 schreef Zerveza het volgende:
nounou,Op donderdag 21 februari 2002 20:03 schreef Zerveza het volgende:
ik ben pas 19 hoor! en ik ken ze ook! (en zelfs de S-registers!
Opbrengst van mijn Tibber Homevolt met externe kWh meter. | Opbrengst van mijn Tibber Homevolt volgens de Tibber Data API.
Ehm... in Terminate (het proggie dat ik destijds gebruikte om te BBS'en) wou ik nog weleens ATZ gebruiken... en M0L0... en als ik eenmaal de goede instellingen te pakken had natuurlijk AT&WOp donderdag 21 februari 2002 20:03 schreef Zerveza het volgende:
Verwijderd
Hey dat gebruikte ik ook, heb het zelfs nog niet zolang geleden geprobeerd, maar knalde eruit met een foutmelding op een of ander adres. (Op m'n vorige pc ook, maar met die wat te vertragen werkte het nog wel).Op donderdag 21 februari 2002 22:43 schreef Brian Dickens het volgende:
[..]
Ehm... in Terminate (het proggie dat ik destijds gebruikte om te BBS'en)
de fameuze RTE200 bug? :-) Zoek eens op RTE200 of TPPATCH op google en je kan die TP7 binaries zo patchen (wel terminate.exe eerst even unpacken :-) In combinatie met COM/IP (www.pcmicro.com/comip) of SyncFoss (www.elebbs.com) zou je Terminate zelfs kunnen gebruiken om telnet BBSen te 'bellen'.. anders gebruik je natuurlijk een echte ANSI-BBS telnet client, eg mTelnet http://dink.orgOp donderdag 21 februari 2002 22:48 schreef X-terior het volgende:
[..]
Hey dat gebruikte ik ook, heb het zelfs nog niet zolang geleden geprobeerd, maar knalde eruit met een foutmelding op een of ander adres. (Op m'n vorige pc ook, maar met die wat te vertragen werkte het nog wel).
er zijn overigens nog genoeg BBS'en over hoor.. kijk eens op www.thedirectory.org/telnet of www.thebbs.org enzo :-)
even ontopic. Kermit. http://www.columbia.edu/kermit/kermit.html
Verwijderd
Thnx dit ga ik zeker eens proberen, niet dat ik dat programma ooit nog gebruik, maar voor de nostalgie is het wel leuk om te hebben draaien. (Kunnen de mensen van tegenwoordig zien hoe in het pre internet tijdperk er aan toe ging).
Pagina: 1