Toon posts:

[BIOS] Heb geklooid... ;(

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een AMD Duron 800 Mhz en een MSI K7T Pro2a moederbordje. Ik heb net even in Bios zitten klooien met desastreuze gevolgen. In Bios staat de FSB op 100 Mhz en de multiplyer op default(=x8). Ik heb dan in bios de mogelijkheid om die 100 Mhz op te hogen naar 132 Mhz of 133 Mhz (is waarschijnlijker, weet het niet meer) en de multiplyer in te stellen op x8 tot x10 ofzo. Ik heb net in bios die 100Mhz gelaten voor wat het was en de multiplyer vehoogd naar x9 waarna ik de computer herstart heb.

Maar dat herstarten deed 'ie niet! Er kwam helemaal geen beeld meer en de aan/uit schakelaar reageert niet meer. Ik heb em toen maar hardhandig uitgezet, maar de schakelaar reageert nog steeds niet, oftewel, hij gaat niet meer aan.

Wat moet ik doen!!!

• Hurricane
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21-08 17:34

Hurricane

Alles is anders dan het lijkt!

Gewoon ff bios resetten met de jumper op je moederbord

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 21 februari 2002 19:35 schreef Hurricane het volgende:
Hmm, in het boekje staat vast wel welke jumper dat is of niet. Goed, ga even kijken. Thanks.

Maar voor de volgende keer, to hoever kan ik dan gaan? Ik wilde even kijken tot hoever mijn moederbord ondersteunde, maar als 100 x 9 al te veel is...

Verwijderd

Op donderdag 21 februari 2002 19:35 schreef Hurricane het volgende:
en als dit niet werkt moet je ff je cpu er uit halen!

• Arjan Scholl
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 05-05 18:58
Op donderdag 21 februari 2002 19:33 schreef Rampheerde het volgende:
Ik heb een AMD Duron 800 Mhz en een MSI K7T Pro2a moederbordje. Ik heb net even in Bios zitten klooien met desastreuze gevolgen. In Bios staat de FSB op 100 Mhz en de multiplyer op default(=x8). Ik heb dan in bios de mogelijkheid om die 100 Mhz op te hogen naar 132 Mhz of 133 Mhz (is waarschijnlijker, weet het niet meer) en de multiplyer in te stellen op x8 tot x10 ofzo. Ik heb net in bios die 100Mhz gelaten voor wat het was en de multiplyer vehoogd naar x9 waarna ik de computer herstart heb.

Maar dat herstarten deed 'ie niet! Er kwam helemaal geen beeld meer en de aan/uit schakelaar reageert niet meer. Ik heb em toen maar hardhandig uitgezet, maar de schakelaar reageert nog steeds niet, oftewel, hij gaat niet meer aan.

Wat moet ik doen!!!
Sja, zolang je je duron niet unlocked hebt moet je ook niet aan de multiplyer komen...de FSB is nog het proberen waard, maar als 133mhz je volgende instelling is weet ik wel haast zeker dat het niet gaat werken

• WOmBaT
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-11-2025

WOmBaT

Nyaaa!!!

Je kunt ook die knoopcel op je mobo losmaken... Je schrikt je in ieder geval het apezuur.. Vaak is het ook zo dat je kan opstarten met een bepaalde toets ingedrukt, waardoor je CPU settings worden teruggezet.

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 21 februari 2002 19:39 schreef arjanscholl het volgende:

[..]

Sja, zolang je je duron niet unlocked hebt moet je ook niet aan de multiplyer komen...de FSB is nog het proberen waard, maar als 133mhz je volgende instelling is weet ik wel haast zeker dat het niet gaat werken
Ahh, nu begint het sence te maken. Die Duron heb ik inderdaad nog niet unlocked. Zal eens even gaan kijken hoe dat moet. Ik heb die FSB al wel op 110 gezet, draait dan op 860 Mhz ofzo.

• snars
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Je hebt zelfs nog mobo die je gewoon een paar keer snel aan en uit kunt zetten, en start ie met de laagste instellingen op...

I reject your reality, and substitute my own.

• Robino
  • Registratie: Oktober 2001
  • Nu online
Heb 3 oplossingen voor je:

1. Voedingskabel zeg maar 10 sec. eraf halen en daarna weer proberen op te starten (kan langer nodig zijn dan 10 sec.)

2. De ins (insert) bij het opstarten ingedrukt houden.

3. Na 3x fout opstarten zetten sommige moederborden de BIOS weer naar standaard.

Hopelijk heb je er wat aan ;)!!!

• FragFrog
  • Laatst online: 11:45
Op donderdag 21 februari 2002 19:43 schreef _sNaRs_ het volgende:
Je hebt zelfs nog mobo die je gewoon een paar keer snel aan en uit kunt zetten, en start ie met de laagste instellingen op...
Jij ook al :D

Maarre, uitkijken met unlocken hoor! Is niet echt iets voor n00bs, en zo kom je iig wel op mij over >:)

Heb genoeg mooie procs gezien die't een stuk minder deden na een unlock :(

Wat veiliger is, is je bios flashen met de nieuwste versie en dan nog eens kijken of je niet een lagere FSB kan vinden dan 133 :)

[ Site ] [ twitch ] [ jijbuis ]

• FragFrog
Op donderdag 21 februari 2002 19:41 schreef Rampheerde het volgende:

[..]

Ahh, nu begint het sence te maken. Die Duron heb ik inderdaad nog niet unlocked. Zal eens even gaan kijken hoe dat moet. Ik heb die FSB al wel op 110 gezet, draait dan op 860 Mhz ofzo.
Hehehe, over't hoofd gezien -> idd de beste manier om met oc'en te beginnen >:)

• Wiebbe
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20-08 19:49

Wiebbe

<none />

lol,
dit unlocken is zo simpel, dat het bijna nie mis kan gaan :)
gewoon 2b poltlood gepakt, 1 streepje gezet, en klaar is kees? (of waren het meer streepjes? :P)

Oh noes.. No more TreinTijden :(

• FragFrog
Op donderdag 21 februari 2002 19:49 schreef Wiebbe het volgende:
lol,
dit unlocken is zo simpel, dat het bijna nie mis kan gaan :)
gewoon 2b poltlood gepakt, 1 streepje gezet, en klaar is kees? (of waren het meer streepjes? :P)
Dat dacht MM ook :P

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05:39
waar hebben jullie t over?
bij intel is t zo dat je de multiplier op 1 miljoen kan zetten en hij trekt zich er nog niks van aan.
dus de multiplyer hoger zetten terwijl die locked is maakt nie uit, toch?

• VeldKoe
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
dacht ik ook van niet

• FragFrog
T'is geen intel :P

Verwijderd

ff voor unlocken:

Je meot de L1 bruggen verbinden:

dat ziet er dus ongeveer zo uit:

L1
: : : :

die stipjes moet je verticaal aan elkaar doen, met behulp van een potlood (dus bovenste puntje aan onderste puntje doen), dan issie unlocked

enneuh... ik wil niet flauw zijn hoor, maar 8*110 = geen 860mhz!

Verwijderd

Jongen als jij ook ff de FAQ leest dan zul je weten hoe je DURON te unlocken... LEZEN voor het vragen stellen is handig... Met een HB potlood en een IQ van 85 had dit voorkomen kunnen worden.

• nickv
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18-05 16:10
Op donderdag 21 februari 2002 19:41 schreef WOmBaT het volgende:
Je kunt ook die knoopcel op je mobo losmaken... Je schrikt je in ieder geval het apezuur.. Vaak is het ook zo dat je kan opstarten met een bepaalde toets ingedrukt, waardoor je CPU settings worden teruggezet.
Moet je ook ff de steker eruit halen he

Leef in het heden en nooit in het verleden. Carpa diem

• nickv
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18-05 16:10
Op donderdag 21 februari 2002 21:05 schreef JanMaster het volgende:
Jongen als jij ook ff de FAQ leest dan zul je weten hoe je DURON te unlocken... LEZEN voor het vragen stellen is handig... Met een HB potlood en een IQ van 85 had dit voorkomen kunnen worden.
Nog ff wat anders FLAMEN doe je maar in je eigen tijd.

Leef in het heden en nooit in het verleden. Carpa diem

Verwijderd

Op donderdag 21 februari 2002 21:13 schreef nickv het volgende:

[..]

Nog ff wat anders FLAMEN doe je maar in je eigen tijd.
true, true...

Verwijderd

Ik heb ook geprobeerd om m'n duron te unlocken met de potloodstreepjes, maar als ik in m'n bios de multiplier omhoog gooi, blijft ie ook hangen. Dan moet ik weer m'n cmos clearen. Ik heb waarschijnlijk de potloodstreepjes niet goed gedaan, maar het is ook wel erg klein hoor.

• Tim
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 23-07 15:18

Tim

Op donderdag 21 februari 2002 19:53 schreef Sjah het volgende:
waar hebben jullie t over?
bij intel is t zo dat je de multiplier op 1 miljoen kan zetten en hij trekt zich er nog niks van aan.
dus de multiplyer hoger zetten terwijl die locked is maakt nie uit, toch?
Lijkt me ook, anders heeft dan locken niet erg veel zin..

Verwijderd

Topicstarter
Hehe, leuk om dit te lezen als je een poosje niet gekeken hebt.
Op donderdag 21 februari 2002 19:45 schreef FragFrog het volgende:

[..]

Jij ook al :D

Maarre, uitkijken met unlocken hoor! Is niet echt iets voor n00bs, en zo kom je iig wel op mij over >:)

Heb genoeg mooie procs gezien die't een stuk minder deden na een unlock :(

Wat veiliger is, is je bios flashen met de nieuwste versie en dan nog eens kijken of je niet een lagere FSB kan vinden dan 133 :)
Jah, ben best wel een n00b met oc'en. Sterker nog, heb er eigenlijk nog nooit serieus over nagedacht, behalve dan de FSB een stukje hoger zetten. Vind het altijd wel leuk om even te klooien met die computer en bij de processor had ik nog nooit gekeken, dus heb ik ook maar even gedaan.
Op donderdag 21 februari 2002 20:09 schreef The_YellowDog het volgende:
ff voor unlocken:

Je meot de L1 bruggen verbinden:

dat ziet er dus ongeveer zo uit:

L1
: : : :

die stipjes moet je verticaal aan elkaar doen, met behulp van een potlood (dus bovenste puntje aan onderste puntje doen), dan issie unlocked

enneuh... ik wil niet flauw zijn hoor, maar 8*110 = geen 860mhz!
Thanx, en 8*110 != 860, maar heb ook niet erg goed opgelet hoor ;)
Op donderdag 21 februari 2002 21:05 schreef JanMaster het volgende:
Tja, al met al is het wel een leuk topic toch? Ik wordt geholpen, jullie weer een goede daad gedaan. Iedereen blij toch? Behalve jij... Ik sluit me aan bij de anderen die hierop reageerden. Snap het wel, maarja...

Verder ook de anderen bedankt. Heb nu de boel los liggen, dus ik ga er maar eens ff verder naar kijken.

Verwijderd

Topicstarter
B.t.w. Kan ik nu gewoon de processor en de hele boel terugdonderen, of moet er eerst nog een maal koelpasta overheen? Heb even die streepjes met elkaar verbonden, maar kan nog niet checken zonder dat ik dit weet.
Als jullie me echt zat zijn doe dan maar een url of zo.

• DAMAGE
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17-04 21:40

DAMAGE

a.k.a. Rice_NL

nee hoor koelpasta hoeft niet nog een keer als het er nog een beetje netjes op zit.... koelpasta hoeft altijd maar een heel klein beetje van op...

Lian Li O11 Dynamic EVO | Corsair HX1500i | Intel i9 13900K | ASUS Maximus HERO Z790 | 32GB GSkill Trident Z5 7200 DDR5 | Samsung 980 Pro 2TB | RTX 4080 | Simucube 2 Pro wheel

Verwijderd

Topicstarter
Ja, er zit een soort van roze plakkaatje op dat koelstuk, alleen precies op het stukje waar de processor met dat koelstuk verbind is het wel heel erg dun vergeleken met dat spul daarom heen, volgens mij kan je ook gewoon het metal zien op sommige stukjes. Het is dus niet helemaal effen. Is dat ernstig?

Ik doe het anders liever even overnieuw, maar ik weet niet hoe ik dat spul wat er nu op zit er het beste af kan halen.
Pagina: 1