Linux distr. voor sparcstation 10

Pagina: 1
Acties:

• Alarmnummer
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-07-2024
Ik heb een oude sparcstation gekregen. 33 Mhz geloof ik en 32 mb geheugen + 2x300 mb scsi schijven. Er staat op dit moment solaris op maar ik was van plan om er linux op te zetten. Dit omdat ik apache als webserver er op wil draaien en hem ook als proxy server dienst wil laten doen. Mijn vraag is welke linux distributie ik op dit oude maar mooie beestje het beste kan zetten.

• moto-moi
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

hier staat de SPARC-HOWTO... Daar zal ongetwijfeld ook wel ergens instaan, of jouw Sparc werkt..

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

• Alarmnummer
  • Laatst online: 09-07-2024
thanx :)

• deadinspace
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-08 16:08

deadinspace

The what goes where now?

Sparcstation 4, 5, 10 en 20 worden bij mijn weten behoorlijk goed ondersteunt.
De 10 heeft overigens mogelijkheid voor 4 CPUs, dus als je nog eens wat extra CPUs op de kop kan tikken, altijd doen, is leuk.

Debian (zie ook de ports page) ondersteunt in ieder geval Sparc. Hoewel Debian Stable het al ondersteunt is het misschien verstandiger om voor Debian Testing te kiezen als je Debian wilt draaien, omdat de Stable redelijk oud is en het aantal ports (en de aandacht ervoor) is toegenomen in Testing.

• vso
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

vso

tja...

Hey ik draai debian 2.2 voor sparc op een Sun Sparcstation 4 (had een 5 maar de nic was overleden) wel 128mb en 5 gb scsi .. maar ja had luk bij een bedrijf die had het de 4 over dus .. geluk.)

maar welke distro van linux ligt je .. het is te doen. zie het als een intel bak .. ik raad je aan in jou geval een zeer minimale instal te doen.. via een ftp server die je intern hebt opgezet (op je win bak bv)

http://www.linuxiso.org/ <--hiero kan je de beschikbare iso'tjes downloaden voor je sparc etc

Tja vanalles

• Papillon
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 07-08 14:18

Papillon

Spring 's in the Air...

Sowieso kun je aan RedHat en Debian. Wellicht nog meer (SuSe, mandrake?)

F u cn rd ths, u mght hv a gd jb n cmptr prgmmng.

Pagina: 1