Toon posts:

Een RAID met verschillende HD merken

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een moederbord met RAID, maar ik las net op dit forum dat je voor RAID het beste allemaal dezelfde HD's kan gebruiken van hetzelfde merk en dezelfde grootte.
Alleen wilde ik als main HD waar windows op staat een Seagate 36gb Cheetah 15000rpm gebruiken en dan nog een paar 60gb maxtors 7200rpm.
Is dit nou wel verstandig dan?
Qua stabiliteit enzo?
Want strax heb ik al dat spul voor nix gekocht.
Elk advies is welkom.

• Inferno
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

Inferno

Fast, Faster, Ferrari

Omdat je zegt dat elk advies welkom is, reageer ik maar ff :)

Er wordt bij RAID iig sterk aanbevolen dezelfde merken en types HD te gebruiken...

Maarre, een Cheetah 15000 RPM en een Maxtor 7200 RPM zou volgens mij een beetje zonde zijn... dan wordt die cheetah gewoon vertraagd door de maxtor (trouwens... die Cheetah is toch SCSI??? Hoe wou je dat in godsnaam aan elkaar gaan knopen??)

Dus: Cheetah apart, Maxtors in RAID :)

(ik ben geen expert of zo, maarre... wat jij wilt kan volgens mij gewoon niet :))

• The Dolf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Ik zou die scsi schijf en die maxtor niet in raid zetten Omdat je daar dan toch niet van kan booten en waarschijnlijk wordt alles trager dan 1 enkele scsi schijf.
Gewoon die Maxtors in raid zetten en die scsi schijf appart

Gezocht!
Samsung 1TB HD103SI printplaat
Router
If everything seems to be going well, you have obviously overlooked something

• Yucko
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-04 19:32

Yucko

One clown to rule them all !

Op donderdag 21 februari 2002 18:43 schreef TheRademaker het volgende:
...
Want strax heb ik al dat spul voor nix gekocht.
Elk advies is welkom.
Voortaan ff van te voren uitzoeken wat je wilt bereiken en hier ff zoeken dmv search of zelf gewoon ff vragen. Kan je onnodig geld uitgeven besparen.

 iPhone 15 Pro Max Titanium Black 256GB -  iPad Pro 2018 12.9" Space Gray 64GB -  MacBook Air M4 13" -  AirPods Pro 3 -  Watch 5 Space Gray LTE -  TV 4K 128GB -  TV 4 64GB -  Wireless CarPlay

Verwijderd

kzou die maxtors in RAID zetten... feit is wel, als ze niet beide dezelfde grootte hebben (maak ik niet echt op uit je post..) dan worden ze beide even groot gezien als de kleinste schijf..

En die SCSI als boot nemen voor windhoos deff.