Toon posts:

Afspelen van films alleen ingezoomd

Pagina: 1
Acties:
  • 191 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Kan iemand mij helpen met het volgende probleem:

bij het afspelen van films (dvd,avi's,etc.) lijkt het alsof het beeld een aantal keren is ingezoomd. Met andere woorden: ik zie een deel van het beeld (van de film dus) op mn scherm, maar dan een keer of wat te groot (ingezoomd, dus ook korrelig)!!!

Geen idee hoe dit te verhelpen. Help me, please.

Configuratie:
Athlon XP 1900+
Geforce 2 MX (Hercules) met tv-out
512 mb RAM
3hd's (IBM Deskstar, waarvan 2 in RAID)
als je nog meer moet weten, hoor ik het wel.

• inXs
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08:55

inXs

known as inXs

Welk programma gebruik je ervoor? Want ik had dat probleem eerst ook, maar toen stond mijn programmatje op software compressie (naja iets met software iig) Dat heb ik toen op hardware gezet en toen deed ie het perfect!

superB

• O.D.Smolik
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 07-11-2025

O.D.Smolik

Geen dag, zonder een appel.

Probeer eens de overlay funtie goed zetten. Deze kun je vinden door naar het eigenschappen van je videokaart te gaan. En dan zie je wel ergens een tab staan met overlay controls. En zet de Zoom control tot 'out' dus helemaal links.

Edit: dit kan alleen doen als een filmpje aan het afspelen is, anders kun je het niet veranderen.

Verwijderd

Wat voor programma`s heb je al geprobeerd?

Verwijderd

Topicstarter
Het is dus met alle programma's! Voor dvd's gebruik ik power DVD, voor Divx tha playa. Alles wat een film afspeelt, dat geeft hetzelfde resultaat.

Overigens zie ik nergens een zoom-optie die ik uit kan zetten...

• kNarf_
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 04-09-2024
[ik heb weer eens niet goed opgelet :P]

zie reply van O.D.Smolik

• O.D.Smolik
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 07-11-2025

O.D.Smolik

Geen dag, zonder een appel.

Kheb net ff een screenshot genomen (let niet op mijn achtergrond :P ). Zie je nu wat ik bedoel?
Afbeeldingslocatie: http://www.clanhost.nl/imageuploader/images/zoom.jpg

Verwijderd

Topicstarter
Jep, ik zie wat je bedoelt. Het probleem is alleen dat ik bij mn Hercules drivers (en ook niet met de chipset drivers van Nvidia) dit soort properties niet heb... Ik kan wel in het geavanceerde gedeelte komen van de instellingen, maar dan kan ik daar dingen doen met mn tv-out en dergelijke. Dit soort zoom-opties staan er dus niet bij.

Oh ja: het OS wat ik draai is XP professional en de exacte naam vd videokaart is 3D Prophet II MX Dual-Display Video. (leek me nog wel belangrijk...;-)
Pagina: 1