garantie van Paradigit en Diamond ~ Bah!

Pagina: 1
Acties:

• paknaald
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-08 16:52
Heerlijk is dit, heb ik na twee maanden uitgevonden waarom mijn computer steeds vasthing:
[topic=416612]
[topic=401526]
[topic=396512]
is het de videokaart van 14 maanden oud. Juist ja, er zat nog garantie op toen de problemen begonnen :'(. Bel ik naar Paradigit, zegt zo'n bijdehand mannetje dat zij na twaalf maanden er niks meer me te maken hebben. Staat nl. in de verkoopvoorwaarden. Ik sputter nog ff tegen, want ja de wet zegt.... Heeft :r hij niets mee te maken....
http://www.juridisch.nl/cgi-juridisch/links/naar.cgi?ID=149&doorlink=Wetwegwijzer
Wat de derde betreft, geldt dat de verkoper contractspartij is en niet de fabriek. Juridisch is dit derhalve geen argument.
Dus ik probeer contact op de nemen met Diamond want die geven 5 jaar garantie op videokaarten (toendertijd toch wel 100 euro's)
www.diamondmm.com
wordt de site doorgelinkt en werkt de :r support-email, als ik me eenmaal in die site gehoekt heb, niet!
Aaargh. Iemand ervaring met zulke ongein?

Verwijderd

PARADIGIT GA ZO DOOR !!!
Ik zou eens persoonlijk langsgaan en het probleem wederom voorleggen.
Ze zouden je op zijn minst richting Diamond moeten helpen.

Verwijderd

Aaargh. Iemand ervaring met zulke ongein?
Probeer het eens bij www.hastec.nl
Die zijn officiele Diamond distributeur en zouden je kunnen helpen. Misschien heeft Paradigit die kaart zelfs bij hun gekocht. Hastec heeft in elk geval een telefonische helpdesk ook voor garantiegevallen (vroeger tenminste).

• Wimo.
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08:23

Wimo.

Shake and Bake!

Op donderdag 21 februari 2002 18:36 schreef linus-1 het volgende:
PARADIGIT GA ZO DOOR !!!
Ik zou eens persoonlijk langsgaan en het probleem wederom voorleggen.
Ze zouden je op zijn minst richting Diamond moeten helpen.
Wat is er mis met de reactie van para?

• Bartjuh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Bartjuh

Hej

Op donderdag 21 februari 2002 18:26 schreef paknaald het volgende:

www.diamondmm.com
wordt de site doorgelinkt en werkt de :r support-email,
Moet je heel snel op stop drukken ,dan kom je als het goed is wel in de gewone site :) ,als je de gewone site ziet snel op stop drukken voordat de andere komt.
Ik moest een keer drivers halen en toen werd ik ook doorgelinkt ,door snel op stop te drukken kon ik nog gewoon rondsurfen op de gewone site :)

edit:
Ik ben er al weer in :Y)

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Uh

1. Paradigit heeft gelijk, zij geven een jaar garantie en dat jaar is voorbij.
2. Diamond bestaat niet meer, het is wel een paar keer overgenomen, maar van garantie hoef je niks meer te verwachten.

• Bigs
  • Niet online
ALS Hastec trouwens nog garantie geeft is het alleen op door Hastec geimporteerde kaarten (met zo'n gele sticker op de doos), als je een grijze import kaart hebt (en dat zijn er veel) hoef je bij hun ook niet aan te kloppen.

• paknaald
aub geen flame-war
1. Paradigit heeft gelijk, zij geven een jaar garantie en dat jaar is voorbij.
Ooit wel eens gehoord van een weder-rechtelijke verplichting? Ze kunnen zoveel als ze willen in de verkoop-voorwaarden zetten, sommige dingen gelden gewoon niet.

Ten eerste zou je ook na 14 maanden nog wel wat hulp verwachten.
Ten tweede sta je in je recht als je zegt dat zij verantwoordelijk zijn en zegt dat een videokaart na 14 maanden het niet behoort op te geven. Nieuw consumentenrecht spreekt over 'verwachte levensduur' ipv 'garantie-termijn'
Ten derde zijn zij ten alle tijden mijn aanspreek punt en niet hun leverancier.
En als ik nog wat flauwer doe, hebben ze me bij aanschaf niet voldoende op de verkoopvoorwaarden gewezen waardoor die niet gelden.

Ik probeer het eerst met Hastec te regelen, de doos heb ik niet meer maar er zit een Hastec sticker in de kaart verwerkt *few*. Comex bedankt voor je tip.

• ScuL
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06:46
Op donderdag 21 februari 2002 18:51 schreef Wimo. het volgende:

[..]

.. hmja
het is de policy van vrijwel iedere pc-zaak om zo te reageren.. je krijgt 1 jaar garantie bij de zaak, dat staat ook op de kassabon. als je daarna nog problemen hebt moet je bij de fabrikant zijn en niet bij de winkel :o

ProMods ETS2 uitbreiding - Mijn tijdszone is UTC+13

Verwijderd

Op donderdag 21 februari 2002 18:51 schreef Wimo. het volgende:

[..]

Niets dan lof hoor.

• Sovereign
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 27-06 19:01
Verbaast me dat zoveel mensen het antwoord van Paradigit als zoete koek slikken. Blijkt wel weer hoeveel sock puppets er rond lopen. 8-)

Zo eenvoudig zou Paradigit er bij mij niet afkomen, dan zouden ze een mooie aangetekende brief krijgen.

• Sovereign
Op donderdag 21 februari 2002 19:04 schreef paknaald het volgende:
Nieuw consumentenrecht spreekt over 'verwachte levensduur' ipv 'garantie-termijn'
Och, dat zegt het BW al jaren. Dat winkels zich daar niet veel van aantrekken blijkt wel weer eens.

Verwijderd

Op donderdag 21 februari 2002 19:17 schreef Sovereign het volgende:
Verbaast me dat zoveel mensen het antwoord van Paradigit als zoete koek slikken. Blijkt wel weer hoeveel sock puppets er rond lopen. 8-)

Zo eenvoudig zou Paradigit er bij mij niet afkomen, dan zouden ze een mooie aangetekende brief krijgen.
Dat bedoel ik dus ook Paradigit of niet. Garantie verlopen of niet. Een beetje coulance [al is het in de vorm van service] mag je toch verwachten.

Verwijderd

het is idd zo dat je je geld nog terug mag krijgen of een nieuwe kaart omdat deze "redelijker wijs" meer dan 1 jaar mee moet gaan! en ik zou toch ook even langs gaan. En begon het probleem (jammer dat je het niet gemeldt hebt) nog voor de garantiebonperiode was verstreken. Je staat in je recht en anders zal Diamond er waarschijlijk niet zo moeilijk over doen, of bel ff de helpdesk, zit ergens in enschede...

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08:10
Gaat het je om het feit dat die Stealth III S540 een PCI kaart is? Zo nee: andere halen...

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08:10
Yoo, ik ken je probleem. Haal maar een andere Savage4, zal je zien dat je nog precies hetzelfde probleem hebt :)

Die BSOD die je krijgt bij het installeren van die kaart ligt aan de buggy 8.20.xx drivers, eerst een oude 8.10 driver installeren zou het moeten doen.

Verwijderd

Op donderdag 21 februari 2002 19:23 schreef linus-1 het volgende:
[..]
Dat bedoel ik dus ook Paradigit of niet. Garantie verlopen of niet. Een beetje coulance [al is het in de vorm van service] mag je toch verwachten.
idd, maar dan is de toon die je aanslaat wel erg belangrijk.....
De Fransen hebben er een mooi spreekwoord voor: C'est le ton qui fait la musique....

Verwijderd

Op donderdag 21 februari 2002 23:27 schreef andre_at_home het volgende:

[..]

idd, maar dan is de toon die je aanslaat wel erg belangrijk.....
De Fransen hebben er een mooi spreekwoord voor: C'est le ton qui fait la musique....
Werk je Para omdat je je het zo aantrekt ?
Paradigit reageert niet echt lekker zou ik zo zeggen. Daar mag hopelijk toch nog wat van gezegt worden. Enne.. dat frans versta ik toch niet.

• paknaald
Een groot nadeel is dat Paradigit in Maastricht zit en Willem alias paknaald in Tilburg ;)

En ik ben natuurlijk de schappelijkheid zelf geweest aan de telefoon. Ik ga eerst even afwachten hoe Hastec reageert, en anders verzuim ik niet mijn advocate huisgenote ff een (aangetekend) briefje te laten sturen. Ca c'est la ton! >:) (frans voor: Dat is de toon)

Maar op een serieuzere toon, wat mij vooral tegen de borst stuit is dat iemand van de technische dienst zo kort door de bocht zegt 'ouder dan een jaar? dan doen wij niets meer voor u.'
Doe mij dan maar Noud van Eynstein! Ook al was ik daar de enige in een eeuw wiens betaling ze vergeten, ze bleven vriendelijk en zelfs zonder confirmatie van betaling stuurde ze de bestelling op mijn woord.

edit:
excuse my ignorance, ik krijg geen BSOD :) (wist niet wat dat was) maar een Blue Screen That Windows XP just Likes to Show you when you have to Log-in On Your Network. Datie blauw is is toeval ;)

Verwijderd

Op donderdag 21 februari 2002 23:31 schreef linus-1 het volgende:

[..]

Werk je Para omdat je je het zo aantrekt ?
Paradigit reageert niet echt lekker zou ik zo zeggen. Daar mag hopelijk toch nog wat van gezegt worden. Enne.. dat frans versta ik toch niet.
ik heb er alleen wel eens wat losse componeten gekocht, maar van collega's hoor ik posotieve verhalen over de service (after-sales).
Het Frans verstaan: er zat geen gesproken bericht bij de reaktie..... tenminste ik heb het niet gehoord... ;)

Verwijderd

Op vrijdag 22 februari 2002 08:16 schreef andre_at_home het volgende:

[..]

ik heb er alleen wel eens wat losse componeten gekocht, maar van collega's hoor ik posotieve verhalen over de service (after-sales).
Het Frans verstaan: er zat geen gesproken bericht bij de reaktie..... tenminste ik heb het niet gehoord... ;)
Mijn bedrijf is met Para in zee gegaan mbt een PC project en dat is verder goed gegaan. Bovenstaand verhaal valt me daarom tegen. Ook negatieve verhalen mogen gehoord worden [net zoals ik ook positieve ervaringen in andere topics laat horen]. Tja en wat dat frans betreft, dat was een grapje maar dat snapte ikzelf blijkbaar alleen maar.

• Ruud2001
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12-08 19:31

Ruud2001

a.ka. Ruud2000

Op vrijdag 22 februari 2002 00:18 schreef paknaald het volgende:
Een groot nadeel is dat Paradigit in Maastricht zit en Willem alias paknaald in Tilburg ;)

...
Paradigit heeft toch ook een filiaal zitten in Eindhoven? Ik heb daar zelf wel eens een PCtje gekocht (jaar of 5 geleden) en die draait nog steeds.

Heb geen idee of ze er nog steeds zitten, maar volgens mij wel.

Suc6

"Imagination is more important than knowledge" - Albert Einstein

• Bigs
  • Niet online
Toch vind ik het normaal dat Paradigit er naar een jaar niks meer mee wil doen.. tis niet hun schuld dat die kaart niet meer werkt, zij verkopen hem alleen maar en dat moeten zij jou ineens een nieuwe geven? Dat zou ik ook niet doen :)

• Sovereign
Op vrijdag 22 februari 2002 11:47 schreef Bigs het volgende:
tis niet hun schuld dat die kaart niet meer werkt, zij verkopen hem alleen maar
Hetzelfde is het geval _binnen_ de door hun gestelde garantie termijn, dat is dus echt geen onderscheidende factor.

Verwijderd

Op vrijdag 22 februari 2002 10:56 schreef linus-1 het volgende:

[..]

Mijn bedrijf is met Para in zee gegaan mbt een PC project en dat is verder goed gegaan. Bovenstaand verhaal valt me daarom tegen. Ook negatieve verhalen mogen gehoord worden [net zoals ik ook positieve ervaringen in andere topics laat horen]. Tja en wat dat frans betreft, dat was een grapje maar dat snapte ikzelf blijkbaar alleen maar.
uiteraard moeten we niet in slaap raken bij leverancier die nu wel goed service verlenen.... Het valt me toch vaak op dat er grote verschillen zijn. Het probleem om een oordeel in een forum te geven is dat je vaak een gekleurd beeld van een teleurgestelde klant voorgeschoteld krijgt en niet de pure feiten, helaas maar waar. Ook hoor & wederhoor zijn hier wat moeilijk op het forum, immers wij zijn geen partij in deze.
Het Frans: .... echt wel hoor er stond bij mij ook een knipoogje bij ;) ..... Alleen ik wilde effe verder kijken hoe je er op reageerde: sportief dus. ( (vandaar de "vertaalslag" van het verstaan naar geluid.....)

• paknaald
Hastec zelf reageerde uitermate snel, vanmorgen om 8u50 (paknaald :Z-de nog), zij verwachtten dat het in de BIOS opgelost kan worden, net al _JGC_ die het ook wijtte aan de buggy driver-set.
Andre je hebt wel gelijk over hoor en wederhoor e.d. maar ik was gewoon verbaasd over de reactie en dacht *dat post ik ff*. Ik ga gewoon proberen het op te lossen, en als dat niet lukt ga ik nogmaals naar paradigit, naar hun Boas. (de fora kan ik altijd gebruiken als bewijs van (het moment van ontstaan van) problemen! >:))

• Sovereign
Op vrijdag 22 februari 2002 17:58 schreef paknaald het volgende:
(de fora kan ik altijd gebruiken als bewijs van (het moment van ontstaan van) problemen! >:))
Even een waarschuwing vooraf, vanuit juridisch perspectief. Heb je de klacht al eerder aan Paradigit medegedeeld? Dit is namelijk wel een vereiste volgens de wet, je moet gebreken op tijd aan de verkoper mededelen zodat je aanspraak kan maken op vervanging of reparatie.
Pagina: 1