[FREESCO]Hoe zet ik die paranoia firewall lager?

Pagina: 1
Acties:

• RedruM
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 05-02 15:44
Hey.. als ik NAT/Firewalling gewoon uitzet, dan werkt internet niet eens meer op de client pc's.

Hoe kan ik in vredesnaam die firewall wat lager of gewoon uit zetten? En poorten forwarden? Ik kan nu namelijk niks ontvangen met ICQ en heb met nog meer programma's en spellen problemen..

thx..

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Op donderdag 21 februari 2002 18:05 schreef RedruM het volgende:
Hey.. als ik NAT/Firewalling gewoon uitzet, dan werkt internet niet eens meer op de client pc's.

Hoe kan ik in vredesnaam die firewall wat lager of gewoon uit zetten? En poorten forwarden? Ik kan nu namelijk niks ontvangen met ICQ en heb met nog meer programma's en spellen problemen..

thx..
Als je NAT uitzet, dan hebben de clients geen internet!
Firewall uitzetten, en dan die programma's wel doen?? nee, gewoon een poortforward instellen, via de webadmin. Welke poorten?? zie het FAQ

• Hmmbob
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22:16
ICQ wordt geregeld als je de extramodules laadt. zie je setup daarvoor.

freesco is eigenlijk de firewall, die kan je dus niet uitzetten.

poortenforwarden hebben ze hier een FAQ voor.

Sometimes you need to plan for coincidence

• RedruM
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 05-02 15:44
Port forwarden moet lukken denk ik..
Maar als ik een ICQ port wil forwarden moet ik ook altijd een adres geven dus iets als: login.icq.com/5001 (poort).
Dus ik kan niet alleen de poort zelf openen zonder bijbehorend ip?

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

icq werkt standaard vanuit freesco (de module wordt nl. al standaard geladen) alleen voor het versturen/ontvangen van bestanden moet je een poort reeks forwarden, en deze instellen in je client, meer info in de FAQ