Ik heb twee geluidskaarten op mijn pc: beiden van creative. De eerste is een Soun Blaster PCI 512, de tweede een Sound Blaster Audio Pci 128. Nu lukt het mij wel om muziek af te spelen uit de eerste kaart, maar de tweede blijft dwarsliggen. Ik heb creative gecontacteerd en daar weten ze eigenlijk ook niet al te veel. HELP, ik ben een pc-dj in nood!!!!!
Verwijderd
hm..hier kunnen we niet veel mee
-welke probelemen
-os
-bla bla bla
welk oplossingen heb je zelf al geprobeerd
als je deze gegevens niet geeft raadt ik je aan om een andere geluidskaart tekopen
-welke probelemen
-os
-bla bla bla
welk oplossingen heb je zelf al geprobeerd
als je deze gegevens niet geeft raadt ik je aan om een andere geluidskaart tekopen
Os: ME, de problemen: GEEN geluid uit de SB PCI 128. Ik heb geprobeerd de drivers opnieuw te installeren wat lukte maar: nog steeds geen geluid!!
ook al ingesteld dat je via je 2e kaart wilt afspelen, in winamp moet je dan bij de output plugins kijken en de 2e kaart selecteren. voor de rest van windows moet je zijn bij de multimedia instellingen in het config-scherm van windows. hier kun je je voorkeur apparaten opgeven
8<------------------------------------------------------------------------------------
Als ik zo door ga haal ik m'n dood niet. | ik hou van goeie muziek
Verwijderd
Misschien bij control panel multimedia instellen, dat de audio playback niet via 1 device moet worden afgespeeld, maar via 'any available device'. Weet trouwens niet eens of windows slim genoeg is om allebei de geluidskaarten tegelijk te gebruiken.
Volgens mij kan de SB pci128 gewoon niet samen met een andere kaart in de pc. Ik denk dat je een ander type geluidskaart erbij moet plaatsen. Daarnaast geven die Creative kaarten sowieso niet echt een mooi vol geluid, maar dat is mijn persoonlijke mening. Ik zou er, als ik DJ was, toch voor kiezen andere kaarten te gebruiken, bijvoorbeeld van Terratec ofsow.
Suc6
Suc6
NL Weerradar widget Euro Stocks widget Brandstofprijzen widget voor 's Dashboard
Bij mij werkt een SB-Live 1024 wel samen met mijn AC'97 sound onboard, en BPM studio doet het wel lekker zo...
Domotica: Fibaro HC2 met diverse modules in het hele huis, Nest Hello & Cam IQ | 3D: Voron Switchwire
Vermoedelijke oplossing, resultaat bijna gegarandeerd: WinME in de prullenbak en Windows 2000 erop
(spreek uit ervaring, heb nu twee verschillende sb's en een onboard ac97 keurig samenwerken: zes line-inputs in Nuendo voor een paar tientjes!
)
Verwijderd
Probeer eens je de kaart die het wel doet er uit te halen, en dan alleen je 128 erin te stoppen. Kijk of ie dan wel afspeelt. Als dat zo is, ligt het idd aan WME imo. Probeer het eens in een andere Windows distro... Ook updaten naar de nieuwste drivers, en misschien (zal wel niet helpen, maar je weet maar nooit) een BIOS update... succes iig
Crossposten op verschillende forums... mwa, dat mag wel vinkOp vrijdag 22 februari 2002 11:18 schreef jadjong het volgende:
niet cross-posten Foei
http://www.hardwareforum.nl/showthread.php?threadid=22778
en on-topic, ME wegdoen en 2000/XP gebuirken, geen problemen meer met de hardware, maar misschien wel weer met de software...
If the world didn't suck, we would all fall off!!!
quote:
WinME in de prullenbak en Windows 2000 erop
Zou dat lukken met een partitie?
quote:
een BIOS update
Lijkt me niet zo verstandig in mijn geval: ik kan zelfs een koffiezet op hol laten slaan, gewoon door ernaar te kijken!!!
Maar met XP of 2000 zou het dus moeten lukken, in elk geval thx guys!!!!!!!
WinME in de prullenbak en Windows 2000 erop
Zou dat lukken met een partitie?
quote:
een BIOS update
Lijkt me niet zo verstandig in mijn geval: ik kan zelfs een koffiezet op hol laten slaan, gewoon door ernaar te kijken!!!
Maar met XP of 2000 zou het dus moeten lukken, in elk geval thx guys!!!!!!!
Hm jongens, niet op letten, dit is gewoon een test, ik probeer ook zo een plaatje naast mijn naam te plaatsen, en ik weet niet of dat helemaal zal lukken, als jullie hieraangaande nog enigszins goede raad kunnen geven, naast het topic natuurlijk, zou ik dat ten zeerste op prijs stellen!!!!
LOL
LOL
Ik denk dat het komt doordat je toetsenbord kapot is - je uitroepteken zit vast. Klopt dat ??????????? ????????????? ?????????????
Niw. Hééft het gewerkt onder je huidige OS en met de huidige drivers? Zo ja: wat is er aan je systeem veranderd tussen de tijd dat het werkte en de tijd dat het niet werkte?
Niw. Hééft het gewerkt onder je huidige OS en met de huidige drivers? Zo ja: wat is er aan je systeem veranderd tussen de tijd dat het werkte en de tijd dat het niet werkte?
Bloed, zweet & koffie
neen, het os is nog niet veranderd, ik heb nog niet zoveel tijd gehad. Maar zou het werken onder een partitie?
ps, toetsenbord is hersteld!!!
ps, toetsenbord is hersteld!!!
Als je gewoon win2k installeert (het liefst op een andere partitie, maar kan zelfs gewoon in een andere windows-map, windows_2 ofzo), dan krijg je vanzelf een dual-boot schermpje en kan je wat aanklooien met win2k. Let wel op dat als je je boot-partitie (dus WinME) formatteert, dat je dan je Win2K ook niet meer kan booten.
Pagina: 1