Als de boer zijn koeien kust, zijn ze jarig wees gerust. Varkens op een landingsbaan, leiden nooit een lang bestaan. Als de boer zich met stront wast, zijn zijn hersens aangetast. Als het hooi is in de schuur, zit het wijf bij den gebuur.
En een ISA kaartje heb ik nog wel
Temper is the one thing you can't get rid of by losing it.
heb het hier geprobeerd met een 486-66mhz met 24 mb ram.
Geluid ging niet.. hij begon te haperen,
het was trouwens onder windows 95.. Ik heb daarna ook nog een mp3 spelertje vanuit dos geprobeerd, dat wilde ook niet..
Steun Elkaar, Kopieer Nederlands Waar!
ik heb een keer een cyrix 486DX4 100mhz met 16 mb ram als mp3 speler gehad, en dat ging net, zolang de bitrate maar niet boven de 128kb/s kwam.Op donderdag 21 februari 2002 17:52 schreef superjoost het volgende:
nope.. no chance !
heb het hier geprobeerd met een 486-66mhz met 24 mb ram.
Geluid ging niet.. hij begon te haperen,
het was trouwens onder windows 95.. Ik heb daarna ook nog een mp3 spelertje vanuit dos geprobeerd, dat wilde ook niet..
Op een 486/33 zou 't volgens mij wel moeten lukken daarmee
zou wel cool zijnOp donderdag 21 februari 2002 17:56 schreef Masterdam het volgende:
Probeer eens BeOS (of Beoz, hoe 't ook heet) te installeren. Een vriend van me heeft dat en die zegt dat je daarmee veel beter rekent voor multimediatoepassingen (MP3, DivX) waardoor 't veel lichter wordt.
Op een 486/33 zou 't volgens mij wel moeten lukken daarmee
8<------------------------------------------------------------------------------------
Als ik zo door ga haal ik m'n dood niet. | ik hou van goeie muziek
je moet dan wel een oude winamp(1.xx) zien te vinden.
Even 98lite gebruiken.
Of linux erop zetten...dan kan het ook
ik quote van die site:Op donderdag 21 februari 2002 18:01 schreef wvp het volgende:
Ja dat kan zeker zolang het onder DOS gaat!
http://www.damp-mp3.co.uk/
met een 386 wil het dus echt niet!486 DX4 100MHz with ESS Card and 12MB RAM (probably the lowest spec machine I'd recommend for DAMP)
Het gaat hier om afspelen... decoderenOp donderdag 21 februari 2002 17:58 schreef Super_ik het volgende:
voor mpg123(en die zegt de snelste mp3 encoder te zijn) is minimaal een 486 120 mhz vereist.
kepput al gewijzigt, sorryOp donderdag 21 februari 2002 18:07 schreef Dope-E het volgende:
[..]
Het gaat hier om afspelen... decoderen
wat je wel kunt doen is een esd server maken, maar dan moetje die mp3tjes wel ergens anders nog worden gedecodeerd
8<------------------------------------------------------------------------------------
Verwijderd
ik heb nog wel een sounblaster 16 ASP liggen voor je, mag je ophalen voor 5 EUROOp donderdag 21 februari 2002 17:47 schreef naftebakje het volgende:
Ik heb een oude 386 bak gekregen met een 4x CD drive en een 600 MBgrote HD. Kan ik die gebruiken als MP3 speler, gaat dit met dos of met win98 en welk programme heb ik nodig? Winamp?
En het grootste probleem, waar vind ik een ISA geluidskaart???
Edit: Oops, het is een 486 DX-33 overdrive van intel. En als ik alle jumpers gevonden heb, zal ik hem wel proberen te OCen.
DUUUUHHHHHHHHH

p!!! 450@520 128mb,en heel veel GB's,windows XP pro
386 gaat niet werken, 486 kan met Winplay op gehalveerde kwaliteit en mono (doe ik op m'n laptop). Heel snel spelertje..Op donderdag 21 februari 2002 17:47 schreef naftebakje het volgende:
Ik heb een oude 386 bak gekregen met een 4x CD drive en een 600 MBgrote HD. Kan ik die gebruiken als MP3 speler, gaat dit met dos of met win98 en welk programme heb ik nodig? Winamp?
En het grootste probleem, waar vind ik een ISA geluidskaart???
Edit: Oops, het is een 486 DX-33 overdrive van intel. En als ik alle jumpers gevonden heb, zal ik hem wel proberen te OCen.
En een ISA geluidskaart een probleem? Ik heb een harstikke mooie, loop er al maanden mee in m'n sig, er is dus behoefte aan maar niemand koopt 'm
http://computeronderdelen.ontheweb.nl/
Ik heb trouwens ook nog een Intel 486 DX2 66 Mhz proc liggen, alleen het mobo daarvan is volgens mij overleden (heb geen zin om op te zoeken wat 3 piepjes betekenen, ik denk het geheugen, maar dat was goed, mobo was stokoud). Als je die wilt hebben, mail me...m'n mail adres staat op m'n website...
Verstuurd vanaf mijn Computer®
dat wil dus ook niet.. heb een oude winamp versie gevonden..Op donderdag 21 februari 2002 18:03 schreef Newy het volgende:
Met een 486 dx 66 lukt het wel,
je moet dan wel een oude winamp(1.xx) zien te vinden.
Even 98lite gebruiken.
Of linux erop zetten...dan kan het ook
Hij stotterde als de ziekte..
maar kijk eens op www.mp3car.nl als je een beetje technisch bent.
Verwijderd
Dus je stopt een CD met MP3's in je drive, en boot vanaf floppy, je krijgt gewoon op je scherm de hele inhoud van de CD te zien (inclusief ID3 tag!), en de bediening via je keyboard.
Het werkt alleen met SB compatible geluidskaarten, maar verder is het perfect.
Als je de inhoud van die floppy ook op CD zet, dan heb je binnen 3 sec. muziek.
AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!
link? of iig zoek criteriaOp donderdag 21 februari 2002 23:21 schreef KIP het volgende:
Ik heb vanmiddag een Linux bootflop gevonden met ingebouwde MP3 speler.
Dus je stopt een CD met MP3's in je drive, en boot vanaf floppy, je krijgt gewoon op je scherm de hele inhoud van de CD te zien (inclusief ID3 tag!), en de bediening via je keyboard.
Het werkt alleen met SB compatible geluidskaarten, maar verder is het perfect.
Als je de inhoud van die floppy ook op CD zet, dan heb je binnen 3 sec. muziek.
je ziet aan het aantal reacties in korte tijd dat eigenlijk iedereen weet dat het niet kan
het zal wel dat winamp 1.x lagere systeemeisen heeft dan een dos player, maar windows gebruikt al zoveel resources, dat je volgens mij toch beter een dos speler kun gebruiken(eigenlijk nog liever linux).Op vrijdag 22 februari 2002 13:28 schreef arjandijk het volgende:
je kunt het meeste bereiken met winamp 1.x en dan een flinke buffer instellen, dan nog betwijfel ik of het werkt en het instellen van een buffer betekent wel 3 sec laden tussen elk nummer, give it a try, met dos mp3spelers kom je nergens, winamp 1.x heeft lagere systeemeisen
je ziet aan het aantal reacties in korte tijd dat eigenlijk iedereen weet dat het niet kan
Verwijderd

Winamp 0.20 beta
Kijk voor meer versies op www.oldversion.com
Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen
Verwijderd
Coel! Maar mensen, waarom Winamp? Er zijn veel lichtere mp3-playertjes op de markt! Ik geloof dat er één Yamp heet, maar dat is slechts een greep uit vele..Op vrijdag 22 februari 2002 20:08 schreef Piet_S het volgende:
Probeer eens de eerste versie van Winamp. Die heeft minder rekenkracht/geheugen nodig.
Winamp 0.20 beta
Verwijderd
http://pico1.e.ft.fontys.nl/mp386/
have phun
Zoals WinplayOp vrijdag 22 februari 2002 20:24 schreef Socratesss het volgende:
[..]
Coel! Maar mensen, waarom Winamp? Er zijn veel lichtere mp3-playertjes op de markt! Ik geloof dat er één Yamp heet, maar dat is slechts een greep uit vele..
Nog goeie geluidskwaliteit ook, volgens mij ook heel goede speler voor klassieke muziek ofzo, geluid is heel goed.
Verstuurd vanaf mijn Computer®
Omdat winamp een buffer ondersteund, en geloof me ik spreek uit ervaring als ik zeg dat met een buffer mp3's beter lopen dan onder dos, onder dos stotterde 486dx66 onder windows ff laden een vloeiend afspelenOp vrijdag 22 februari 2002 20:24 schreef Socratesss het volgende:
[..]
Coel! Maar mensen, waarom Winamp? Er zijn veel lichtere mp3-playertjes op de markt! Ik geloof dat er één Yamp heet, maar dat is slechts een greep uit vele..
dit is idd een van de beste versies voor lichte systemenOp vrijdag 22 februari 2002 20:08 schreef Piet_S het volgende:
Probeer eens de eerste versie van Winamp. Die heeft minder rekenkracht/geheugen nodig.
Winamp 0.20 beta
probeer het eens en laat onder de resultaten horen

Als de boer zijn koeien kust, zijn ze jarig wees gerust. Varkens op een landingsbaan, leiden nooit een lang bestaan. Als de boer zich met stront wast, zijn zijn hersens aangetast. Als het hooi is in de schuur, zit het wijf bij den gebuur.

Ik vraag me wel af of ik kan win98 erop installeren, en dan in het promptscherm afspelen, maar eerst moet ik nog een probleempje oplossen met m'n HD:
Als ik op mijn normale bak via opstartdisk de HD van 601 MB in 1 partietie instel, wil hij op de MP3-486 bak de HD niet herkennen. Als ik dan FDISK doe, moet ik de partitie wissen en opnieuw instellen en formatteren, waarne ik slechts 97 MB meer heb. Werk ik opnieuw op mijn snelle bak, dan kan ik weer naar 601, maar werkt hij niet meer in de 486
Wie helpt me???
Het wordt met de dag gekker hier. EDO-ram wordt pas toegepast vanaf de Pentium 75 icm de Intel Triton FX-chipset. Dat je dat in een 486 gaat frotten werd indertijd nou niet echt aangeraden. Da's net zoiets als van die figuren die blaten dat EDO ram en SDRAM naast elkaar kunnen draaien omdat ze dat ooit eens hebben geprobeerd. Echter hebben ze niet in de gaten dat er wel een spanningsverschil is van ongeveer 1,5 volt tussen die 2.Op donderdag 21 februari 2002 17:57 schreef TdV het volgende:
Ik heb hier een 486dx4-100 (amd) draaien *BLA BLA BLA* eft 16mb edo ram geloof ik.

Steam: Brainfrz82 | PSN: Brainfrz | Discord: Brainfrz
Ok ok, ff reageren, op sommige 486 bordjes werkt EDO geheugen gewoon, op van mij niet, maar er schijnen er wel te zijn. En, je kan EDO + dimmen ook naast elkaar gebruiken, mits het maar 5V dimmen zijn. 3,5V dimmen werkt volgens mij niet zo goed nee.Op dinsdag 26 februari 2002 21:37 schreef Toink het volgende:
[..]
Het wordt met de dag gekker hier. EDO-ram wordt pas toegepast vanaf de Pentium 75 icm de Intel Triton FX-chipset. Dat je dat in een 486 gaat frotten werd indertijd nou niet echt aangeraden. Da's net zoiets als van die figuren die blaten dat EDO ram en SDRAM naast elkaar kunnen draaien omdat ze dat ooit eens hebben geprobeerd. Echter hebben ze niet in de gaten dat er wel een spanningsverschil is van ongeveer 1,5 volt tussen die 2.
Maar toch even dit. Een tijd terug heb ik ook een 386-er als MP3-bakkie gebruikt. Gewoon met MPXplay. Geen enkel probleem.
Je moet er alleen opletten dat er twee MPXPlay versies zijn! Realmode en Protected Mode. Tevens gebruikt MPXPlay volgens mij 32-bits instructies waardoor je toch wel een 386DX moet hebben. De 386 die ik had liep op 40Mhz dus dat moet geen probleem zijn. Knoei alleen wat met de instellingen
3 piepjes is de videokaart, volgens mijOp donderdag 21 februari 2002 18:37 schreef W3ird_N3rd het volgende:
[..]
386 gaat niet werken, 486 kan met Winplay op gehalveerde kwaliteit en mono (doe ik op m'n laptop). Heel snel spelertje..
En een ISA geluidskaart een probleem? Ik heb een harstikke mooie, loop er al maanden mee in m'n sig, er is dus behoefte aan maar niemand koopt 'mmet zowel line-out als speaker-out (kan van pas komen als je 'm op de stereo aansluit)
http://computeronderdelen.ontheweb.nl/
Ik heb trouwens ook nog een Intel 486 DX2 66 Mhz proc liggen, alleen het mobo daarvan is volgens mij overleden (heb geen zin om op te zoeken wat 3 piepjes betekenen, ik denk het geheugen, maar dat was goed, mobo was stokoud). Als je die wilt hebben, mail me...m'n mail adres staat op m'n website...
If someone begins with uncertainty, experience will eventually lead to certainty. But what defines certainty?
DOS (MSDOS tenminste) is niet zomaar te downloaden (WarezOp dinsdag 26 februari 2002 21:59 schreef naftebakje het volgende:
Rolf, was dat onder DOS? En waar kan ik DOS downloaden? Of moet ik blijven prutsen met mijn opstartdisk?
Als je een bootdisk hebt kan het trouwens net zo goed (Als er geen SYS.EXE opstaat boot je ff van de windows '98 cd dan kun je vanaf CD - SYS A: C: intypen)
Waar je DOS/Windows etc kunt downloaden moet je ergens anders ff vragen. Dat word gezien als Warez Request en die zijn hier niet wenselijk
Ik hoop dat je hem aan de praat krijgt
B.t.w. MPXPlay is inderdaad een dosprogramma!
Verwijderd

Server: Dell PowerEdge R610, 48GB DDR3 1333MHz, 3 x 4TB IronWolf RAID5, Dell H700, VMware ESXi 6.0
Laptop: Dell Latitude E6510, Intel i5-560m, 8GB RAM, 128GB Samsung SSD, 250GB 7200rpm, 15.4" WUXGA FHD
PSN: FastBunny_NL
ga toch buiten spelen...Op dinsdag 26 februari 2002 22:10 schreef Ceyene het volgende:
HOEZO IS DIT NIET MOGELIJK?!eeey... gebruik linux... met linux kun je de meest onmogelijke bak nog aan de praat krijgen. En ook een mp3 speler is errug goed te doen met linux... ook met een 386!

(kweet namelijk niet hoe het zit met die TURBO
To be, or not to be a FRUITVLIEG!??
En MP3's afspelen gaat met MPxplay in DOS, zie vorige submits.
volgens mij is dos iets van abandonware en daar zitten geen auteursrechten meer op of het boeit de maker geen flikker.Op dinsdag 26 februari 2002 22:05 schreef RolfLobker het volgende:
Waar je DOS/Windows etc kunt downloaden moet je ergens anders ff vragen. Dat word gezien als Warez Request en die zijn hier niet wenselijk
Voor dos, kijk een op startpagina, daar staat vast wel een link naar zo'n site met oude software
ow ik vind hier net een link naar www.freedos.com, misschien kun je daar wat mee
MS-DOS is GEEN abandonware en daar had ik het over. Andere Dos versies zijn er idd wel (www.bootdisk.com)Op woensdag 27 februari 2002 23:00 schreef arjandijk het volgende:
[..]
volgens mij is dos iets van abandonware en daar zitten geen auteursrechten meer op of het boeit de maker geen flikker.
Voor dos, kijk een op startpagina, daar staat vast wel een link naar zo'n site met oude software
ow ik vind hier net een link naar www.freedos.com, misschien kun je daar wat mee
Tsja het is toch echt edo (ben niet bepaald een n00b) , het is een van de nieuwere 486 bordjes die kon dat dus wel aan...niet altijd denken dat je alles weet!Op dinsdag 26 februari 2002 21:37 schreef Toink het volgende:
[..]
Het wordt met de dag gekker hier. EDO-ram wordt pas toegepast vanaf de Pentium 75 icm de Intel Triton FX-chipset. Dat je dat in een 486 gaat frotten werd indertijd nou niet echt aangeraden. Da's net zoiets als van die figuren die blaten dat EDO ram en SDRAM naast elkaar kunnen draaien omdat ze dat ooit eens hebben geprobeerd. Echter hebben ze niet in de gaten dat er wel een spanningsverschil is van ongeveer 1,5 volt tussen die 2.
Aankunnnen en ondersteunen is iets anders. Dat het werkt....sja... dat kan een keer. Ondersteund wordt het niet. Een ferrariblok in een Panda zal best werken maar ondersteunen doet Fiat dat ook niet hoor. Ik heb nergens beweerd dat ik alles weet maar dit is gewoon een feit.Op vrijdag 01 maart 2002 14:50 schreef TdV het volgende:
[..]
Tsja het is toch echt edo (ben niet bepaald een n00b) , het is een van de nieuwere 486 bordjes die kon dat dus wel aan...niet altijd denken dat je alles weet!
Niet dat het echt boeit maar er zijn dus borden die dit wel degelijk ondersteunen, en dus voor edo ram gemaakt zijn!Op vrijdag 01 maart 2002 18:58 schreef Toink het volgende:
[..]
Aankunnnen en ondersteunen is iets anders. Dat het werkt....sja... dat kan een keer. Ondersteund wordt het niet. Een ferrariblok in een Panda zal best werken maar ondersteunen doet Fiat dat ook niet hoor. Ik heb nergens beweerd dat ik alles weet maar dit is gewoon een feit.
Ik geef wel een paar links om het fabeltje uit de weg te helpen dat edo enkel door pentiums ondersteund word:
http://www.idp.net/sysinfo/memorymodules.htm#4
een 486 laptop met edo ram (naar beneden scrollen):
http://www.twinhead.co.uk/prod_history2.htm
en een geintegreerd 486 bord met edo ram:
http://www.globalamericaninc.com/Products/ISA_SBC/gs4400.htm
Heeft van alles wat: 8088 - 286 - 386 - 486 - 5x86C - P54CS - P55C - P6:Pro/II/III/Xeon - K7 - NetBurst :') - Core 2 - K8 - Core i$ - Zen$
winamp 0.xx/i.xx onder windows heeft lagere systeemeisen als je een buffer instelt dan mpxplay

woei!