Toon posts:

[150w voeding] kan dit?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben bezig met een Sound & Vision Platform (s.v.p.), nu heb ik een hele mooie kast. Maar daar zit een 150w voeding op. En het formaat is zo vreemd dat ik geen andere erin kan plaatsen.

Ik wil dus een Duron 800 erin hebben + geforce 3 en netwerkkaart en 80 gig HD. Kan dit?

Als er meer info nodig is hoor ik t wel!

Verwijderd

ik weet bijna zeker dat dan "NIET" kan,

veels te weinig vermogen voor je druron 800 en geforce3

• gabberjoost
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14-08 13:28
Gewoon proberen, zou ik zeggen.
Doet ie het niet, dan zoeken naar andere voeding.
Ik denk dat ie het net kan trekken allemaal, maar dat is ook maar een gokje.
Als je het vermogen weet van al je onderdelen, dan zou je het toch uit kunnen rekenen?

Verwijderd

Topicstarter
Das waar maar ik heb die onderdelen nog niet, $$$. En ik ga eerst op vakantie.

Oh ja, er zit een soort splitter op waardoor de pci sloten ook horizontaal komen te liggen (Wel zo makkelijk in zo'n kleine kast). Die splitter zit in 1 pci slot, kan ik nu nog wel aparte irq kanalen aanwijzen?

Verwijderd

Topicstarter
Ik schop hem effe omhoog! (sorry mods 8-) )

• Timmert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Timmert

Dipstick

Ik denk dat die duron 800 opzich wel kan, en die HDD ook. Ik twijfel echter of die 150w wel genoeg is voor de GF3. Zou je niet een wat simpeler kaart gebruiken met goede beeldkwaliteit. Ik denk dan bijvoorbeeld aan een Matrox of een wat oudere ATI (Xpert 2000 :?).

Het wordt dus gewoon een soort mp3/divx/dvd speler begrijp ik he?

• Access
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06-08 19:54
Duron 800 = 35W
Geforce 3 = 25W ?
80Gb HDD = 25W
Mobo = 30W
Geheugen = 10W
Cd-rom = 20W
Geluid = 5W
Totaal Ongeveer: 150 Watt.
(alle waarden geschat)

Zou dus precies kunnen.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb in mn gewone pc, geforcemx2, die is voor mij goed genoeg. Gebruikt die minder stroom? Een gf3 lag in mn begroting.

• gabberjoost
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14-08 13:28
Op donderdag 21 februari 2002 22:12 schreef Zarar het volgende:
Ik heb in mn gewone pc, geforcemx2, die is voor mij goed genoeg. Gebruikt die minder stroom? Een gf3 lag in mn begroting.
jah, een geforce 2 mx verbruikt minder stroom dan een geforce 3. Ik dacht dat een geforce 2 iets van 4W of 8W was...

Verwijderd

Nee dat kan niet , omdat 150W nooit gegeven kan worden ... . 150 is max belasting maar dat is verdeeld over kanalen en niet alle worden altijd benut ...

Verwijderd

Een-niet-helemaal-het-zelfde-vergelijk:
PIII 800, 512 MBSDRAM, MM 450DH video, 30 GB HS, DVD, CD-brander, SB128, floppy, netwerkkaart loopt prima op 200W.
150W? Houdt niet over, idd ook omdat niet alle bronnen max afgeven mogen, meestal is er een mits. Dit staat vaak op het voedingshuis.

Verwijderd

Topicstarter
Zo effe een update met pics.

De kast:
Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~verbu258/svp01.jpg
Afmetingen kast = 360x320x70
het is geloof ik een 286, zonder HD. Waar de floppy zit komt een dvd-rom speler. Spuit hem ook nog zwart.

De binnenkant:
Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~verbu258/svp02.jpg
Er is weinig ruimte voor de componenten.

De voeding:
Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~verbu258/svp03.jpg
Afmetingen voeding: 310x70x70
Deze is dus maar 150w, ben op zoek naar iets wat in dit formaat past.

De splitter:
Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~verbu258/svp04.jpg
Hoop dat het duidelijk is. Via deze splitter kan op 1 pci aansluiting 3 pci kaarten aangesloten worden.
Voor meer info, lees de eerste post!

• Vrieskist
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 03-04 09:28
Neem een normale kast :o :+

Misschien kan je wel een nieuwe desktop kast kopen uit de t.net pricewatch :)

Verwijderd

Topicstarter
Tja, Heb ik aan gedacht maar deze kast heeft een mooi formaat en zo heb ik wat om te spelen.

Verwijderd

Vergeet die duron en haal een celeronnetje ivm de warmte die de cpu maakt en ivm het beperkte vermogen van de voeding..

• Korras
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 04-07 16:50
Op maandag 04 maart 2002 11:29 schreef NoStra het volgende:
Vergeet die duron en haal een celeronnetje ivm de warmte die de cpu maakt en ivm het beperkte vermogen van de voeding..
zie jij maar ff een mobo te vinden wat daarin past. ;)

maar ff serieus. ik heb een PIII 800Mhz, 48* CD, 8*4*30CDRW, 30 GB WD caviar, 2 NIC's, TVkaart en onboard sound en video (intel 82810) draaien op een 130 watt voeding... zo te lezen kan een 150 watt jouw systeem dan ook wel aan...

7D | 30D | grips | flitslampjes | lensspul
Te Koop: A-Mount Sigma 20MM F1.8

• budi
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:39
In sommige computerwinkels heb ik wel eens van die kleine microATX kastjes gezien. Die zien er ook heel netjes klein uit als deze, maar daar past tenminste wel een hedendaagse moederbord in mits het een microATX versie is.

Alleen deze kasten hebben hetzelfde probleem dat de voeding wat beperkt is, maar volgens mij nog wel meer dan 150W.

Als de kast die jij laat zien van een 286 is, lijkt het me sterk dat je er ooit een Athlon bord in krijgt, zonder dremelen dan... :)

MY Systemconfiguration: 10fingers@5chars/s; 2legs@5km/h; 1mouth@14k4; 2ears@18Khz; 2eyes@-6&-7

Verwijderd

Topicstarter
Dremelen moet ik toch. Iemand nog info over eventuele problemen met irq toewijzing?

Verwijderd

Check de barebone systems op www.asus.com.tw, denk dat je dan EN goedkoper uit bent EN het je een hoop geknoei scheelt! Suc6 ermee!

• j-w
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online

j-w

Op maandag 04 maart 2002 10:41 schreef Zarar het volgende:

De splitter:
[afbeelding]
Hoop dat het duidelijk is. Via deze splitter kan op 1 pci aansluiting 3 pci kaarten aangesloten worden.
Voor meer info, lees de eerste post!
Denk niet dat dit gaat werken op een ander moederbord. Ik denk dat het kaartje alleen geschikt is voor het moederbord in die kast.

Verwijderd

Op donderdag 21 februari 2002 17:46 schreef Zarar het volgende:
[..]
Ik wil dus een Duron 800 erin hebben + geforce 3 en netwerkkaart en 80 gig HD. Kan dit?
Met zeer grote waarschijnlijkheid niet:
Duron 800 met 2 * HD, CD-rom, netwerkkaart, soundcard en aantal fans en 250 W voeding:
In de zomer: PC valt uit wegens oververhitte voeding :(

Echter ik heb een PII/ 350 van compaq en die heeft een 110 W voeding... Die trekt het wel :D

Daarom: veel suc6!!

• Wirf
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 13-08 20:33
Op donderdag 21 februari 2002 21:46 schreef Access het volgende:
Duron 800 = 35W
Geforce 3 = 25W ?
80Gb HDD = 25W
Mobo = 30W
Geheugen = 10W
Cd-rom = 20W
Geluid = 5W
Totaal Ongeveer: 150 Watt.
(alle waarden geschat)

Zou dus precies kunnen.
Ja, maar dan belast je je voeding altijd 100% en dat is niet goed voor je voeding, het beste is zo rond de 70% (dus zou je nu een 214 watt voeding moeten hebben)

Heeft sinds kort zijn wachtwoord weer terug gevonden!

Pagina: 1