Toon posts:

wat gebeurt er eigenlijk als je sidebanding aanzet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
tsja,topic is duidelijk denk ik

bullet

• LoekD
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-08 16:24
Je verhoogt je bandbreedte iets..

loading...

Verwijderd

Topicstarter
goed,ik stelde de vraag achteraf niet goed....

wat ik bedoelde was of er een frequentie verhoogt werd op het mobo of zo,anders gezegd:ja het gaat sneller maar is het een vorm van overklokken of benader je de hardware anders (ala dma verhaal).

als je de zaak opklokt houd dat dan ook in dat de temp stijgt en de stabiliteit daalt?

hoop dat ik nu duidelijker ben en in elk geval bedankt voor de reactie.

bullet

• LoekD
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-08 16:24
Bij een PCI videokaart is het zo dat de videokaart, na een aanvraag voor een stuk data uit het RAM geheugen, met de volgende aanvraag moet wachten tot de data van de eerste aanvraag is gearriveerd. Zo ontstaan voortdurend onnodige wachttijden, wat resulteert in een inefficiënt gebruik van de databus. Bij AGP is er echter het sideband addressing systeem, dat dit probleem verhelpt. Een aparte (smallere) bus wordt speciaal gebruikt voor het versturen van aanvragen voor data. Deze aanvragen kunnen de hele tijd zonder vertraging achter elkaar door gestuurd worden. De eigenlijke databus wordt met dit systeem zeer efficiënt gebruikt, aangezien hier de hele tijd de data overdracht op plaatsvindt. (harwareinfo.net)

loading...

• Dark
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 20:47

Dark

who tweaked the light?

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>The Sideband Address Port provides an additional bus (8 lines) to pass address and command requests to the device from the AGP master. Enabling this feature will improve AGP performance.[/quote]- Creative AGP wizard

Het rare is dat ik soms in de praktijk ervaren heb dat sommige kaarten (v6600) bij overclocked AGP bus stabieler worden als je sidebanding uit zet. Ik geloof zeker dat er meer winst te behalen is uit een snellere bus dan dat sidebanding doet. Ik merkte niet meer dan 5% verschil met sideband aan, agp op b.v. 89mhz levert al meer winst op.

Verwijderd

Topicstarter
dat was heel duidelijk, bedankt:)

bullet
Pagina: 1