Toon posts:

[oc] Pentium75 overklokken

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben dus een nOOb op het gebied van overklokken, en nu heb ik hier een pentium 75 staan die ik wel een beetje sneller zou willen laten draaien.

Ik heb de search al gebruikt, ik weet dat ik de fsb en multiplier kan verhogen, de vraag is alleen, hoe doe ik dat op deze pc?

Een moederbordboekje heb ik niet, 't merk moederbord weet ik ook niet, er zit iig een pentium chipset op.

Wat ik al gezien heb, is dat er een switchblok op het moederbord zit. 8 switches, waarvan je met eentje kan instellen of je processor V1 of V2 is. Nu staat deze op V1. Verder een switch voor de snelheid van je proc: 75, 90 of 100 mhz.

In het bios zit verder een optie om de latency timer (pci clocks)" in te stellen. Is dit de bussnelheid? Het rare vind ik deze nu op 66 staat. Als dit de bussnelheid is, is de multipier nu dan 75/66=1,14? :?

De vraag is nu: wat moet ik doen? Gewoon maar de switch op pentium 90 zetten, en als dat goed gaat op pentium 100 :?

• m-m
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

m-m

je hebt je vraag zelf al beantwoord, gewoon op 90 zetten en als het goed gaat op 100.

• joop3
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 17-01 16:52

joop3

Je zou hem zonder al te veel problemen op 100 kunnen laten draaien. Vroeger ook gedaan zonder extra koeling...

Verwijderd

Topicstarter
Tnx, ik moest het ff zeker weten....
Ik post zo wel ff of het gewerkt heeft...

• Patser
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 03-02 07:52

Patser

this.Close();

De wat oudere PI borden had je fsb van 50, 60 en 66 Mzh.
En als jou multiplier dan op 1.5 staat krijg je bij fsb van 50 een cpu van 75.

Verwijderd

gewoon die sitch op 90 of 100 zetten als je het haalt

wat info of pci/mhz

P60 30/60
P66 33/66
P75 25/75
P90 30/90
p100 33/99
enz

Verwijderd

Topicstarter
Owkay, LOL hij draait nu heel blij op 100mhz! :P
Winamp draait al een stuk flexer!!

Heeft iemand nog een idee waarvoor de switch op het moederbord dient waar bij staat Proc V1 of Proc V2? (Dus switch on is V2 en switch of is V1. (Hij staat nu V1)

Nog een vraagje: ik kan in de bios de "latency timer (pci clocks)" met de hand invullen. Hij staat nu op 66mhz. Kan ik deze ook nog verhogen? En naar welke waarde?

edit:

Er is in de bios ook een optie "PCI burst enabled" waar dient dit voor :?

• m-m
  • Niet online

m-m

Op donderdag 21 februari 2002 17:47 schreef DynamiX het volgende:
Owkay, LOL hij draait nu heel blij op 100mhz! :P
Winamp draait al een stuk flexer!!

Heeft iemand nog een idee waarvoor de switch op het moederbord dient waar bij staat Proc V1 of Proc V2? (Dus switch on is V2 en switch of is V1. (Hij staat nu V1)

Nog een vraagje: ik kan in de bios de "latency timer (pci clocks)" met de hand invullen. Hij staat nu op 66mhz. Kan ik deze ook nog verhogen? En naar welke waarde?
die V1/V2 dingen is hoogstwaarschijnlijk voltage - daar zou ik dus maar afblijven, risico dat je je proc doet smelten :X
Latency timer is ook iets, waar ik af zou blijven..

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 21 februari 2002 17:49 schreef m-m het volgende:

[..]

die V1/V2 dingen is hoogstwaarschijnlijk voltage - daar zou ik dus maar afblijven, risico dat je je proc doet smelten :X
Latency timer is ook iets, waar ik af zou blijven..
hmm, okay blijf ik daar vanaf...
Dan laat ik het geloof hier maar bij... Ik geloof nl. niet dat ik de multiplier dan ander kan instellen...

(trouwens ook wel leuk: de screensaver stottert nu niet meer :P)

Verwijderd

heb je nog een redelijk heatsink plus fan er op zitten ?
of wordt ie niet zo heet ?

pas op je fingers :)

Verwijderd

Topicstarter
't is net wat je redelijk vind natuurlijk... Maaruh, t is een behoorlijke kleine heatsink met een fannetje van 4 a 5 cm.
Echt heet wordt t niet, hij is nu 20 minuutjes mp3-tjes aan t afspelen en de heatsink voelt een beetje lauw. Geen probleem dus..

• m-m
  • Niet online

m-m

Gefeliciteerd met je (eerst?) succesvolle OC :D :)

Verwijderd

Ik heb ook een pentium 75, maar deze loopt op 120 mhz. Hij loopt zelfs zonder koeler, de heatsink wordt een beetje lauw maar thats all.

Als ik jou was zou ik ook ff proberen hem op 120 te doen.
Maar denk nou niet dat die van jou het ook zo makkelijk kan, want dat is per cpu verschillend.

(Welk merk pc heb je? Ik heb een Gateway 2000)
Pagina: 1