Toon posts:

[flash5] Volledig IE scherm vullen, geen ruimtes

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil dus een website maken in flash die over de volle breedte staat.

Als je alles op in publish settings 100% zet heb je overal nog steeds een kleine tussenruimte.

Hoe kan ik die weghalen?

• TheDjasp
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 26-06 08:16

TheDjasp

het wordt toch niks

Je zal vast een goede reden hebben om het full-screen te doen (zo niet: bedenk je nog maar eens 10 keer, want je jaagt je bezoekers weg) maar heb je ook de marges in je HTML document op nul gezet?
code:
1
<body topmargin='0' leftmargin='0' marginwidth='0' marginheigth='0'>

|
V

Omdat het KAN, HOEFT het nog niet!
I haven't been ignoring you; I've been prioritizing you. Hanglooz; "chromeless windows en fullscreen zuigen allebei als een 1600Watt Nilfisk"
logt nu ook

• RRX
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 25-08 23:43

RRX

@life-

Op donderdag 21 februari 2002 17:17 schreef TheDjasp het volgende:
Je zal vast een goede reden hebben om het full-screen te doen (zo niet: bedenk je nog maar eens 10 keer, want je jaagt je bezoekers weg) maar heb je ook de marges in je HTML document op nul gezet?
code:
1
misschien beter met CSS
code:
1
2
3
body{
    margin : 0px 0px 0px 0px;
}

wordt ook ondersteund door NN 4.* (als het goed is)

mijn T.net systeemspecspagina

Verwijderd

ik denk niet dattie bedoeld fullscreen vullen, maar je hele browserwindow vullen... :)

• TheDjasp

TheDjasp

het wordt toch niks

Op donderdag 21 februari 2002 17:21 schreef mr10 het volgende:
ik denk niet dattie bedoeld fullscreen vullen, maar je hele browserwindow vullen... :)
oooww... tuurlijk :) * TheDjasp = |:(

Daar is ook een work-around voor, maar weet alleen niet hoe en wat....

I haven't been ignoring you; I've been prioritizing you. Hanglooz; "chromeless windows en fullscreen zuigen allebei als een 1600Watt Nilfisk"
logt nu ook

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 21 februari 2002 17:17 schreef TheDjasp het volgende:
code:
1

|
V
Nee niet op die irritante manier. Dan kan ik beter gelijk niks maken.

Als ik publsh settings op match movie (breedte en hoogte 100%) en ik zet langs de randen van mijn movie een lijn, dan komt deze lijn niet PRECIES langs de randjes.

Hij moet dus in de breedte EXACT passen, geen witruimte.

Als iemand het niet snapt gaat ik wel ff een voorbeeld zoeken

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 21 februari 2002 17:21 schreef mr10 het volgende:
Juist, iemand een idee ?

• TheDjasp

TheDjasp

het wordt toch niks

In ieder geval je margin in je body aangeven (of je dat oldskool doet of met css maakt niet uit). In Flash bij je publish settings Dimensions op 'percent' zetten en Scale op 'exact fit'. Dat werkt hier in mijn test-documentje, maar ik weet niet in hoeverre hiermee je document er raar uit gaat zien (anders moet je denk ik scale op No Border zetten).

logt nu ook

Verwijderd

Je filmpje past toch nooit precies, het hangt nl. af van de verhouding hoogte:breedte. Als de gehele breedte van je scherm eerder bereikt wordt dan de hoogte, heb je dus boven en onder een rand, en als de gehele hoogte van je scherm eerder bereikt wordt dan de breedte, heb je dus links en rechts een rand. ideaal is de default waarde van een flash movie, of een veelvoud daarvan..

Verwijderd

Op donderdag 21 februari 2002 17:31 schreef TheDjasp het volgende:
In ieder geval je margin in je body aangeven (of je dat oldskool doet of met css maakt niet uit).
Dat maakt wel degelijk uit. Margins waren geen attributes van HTML 4.01. Behalve marginheight en width voor frames dan.

En voor zover ik weet ondersteunt iedere browser die flash ondersteunt ook CSS.

<body style="margin: 0px;"> dus...
Pagina: 1